Beantwoord

trager tot geen internet

• 9 februari 2017
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Goedenavond,

Ik zit met een probleem met mijn internet!

Ik speel in de avond uren graag een spelletje misschien bekend bij de meeste ( league of legends ) hier heb je een bepaald '' ping'' wat normaal vrij laag is maar tegenwoordig ( de laatste 4 weken) naar de 2000+ gaat wat enorm veel is! hier zijn de klachten mee begonnen. Nu ik na lange tijd weer netflix gebruik kan ons internet zelfs netflix niet meer trekken...

Ook lijkt het internet soms helemaal weg te vallen voor een x aantal seconden / minuten

Mijn broertje kijkt wel eens een youtube filmpje wat 10min moet bufferen voor 2 minuten kijkplezier..

even wat algemene info :
Internet komt bij mij binnen via het stroomnetwerk (zon kastje wat in het stopcontact gaat en er boven weer uit komt zegmaar)

netflix doe ik via wifi. (Kabel trekken is NIET mogelijk bij ons!)

speedtest : 23 mb download (heb ook al speedtesten van 3-5mb)
upload : 7.2 mb (heb er ook van 1,4mb)

hoogst haalbare is 90mbits

ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met het internet... pas sinds ongeveer 4 weken en dan met name einde middag tot avond ( smorgens vroeg etc vrijwel niks )
Er staan in de avond uren niet meer apparaten of stroomtrekkers aan ofzo dus daar moet het niet aan kunnen leggen....

ik ben heel benieuwd of jullie een oplossing kunnen bedenken!

Groet,

Toon van Eeten
icon

Beste antwoord door Koen_1 10 februari 2017, 17:34

Hoi Toon, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. @WimC heeft al een aantal zaken die de oorzaak kunnen zijn aangegeven, waarvoor dank! Heb je de mogelijkheid, puur om te testen, het systeem waar je de hoge ping op ervaart bekabeld aan te sluiten? Als de verbinding dan in orde is kun je met zekerheid stellen dat de oorzaak in de Homeplug/WiFi verbindingen zit. Ook ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht . Ik controleer dan de verbinding vanaf KPN tot en met je Experiabox! Ik hoor graag van je 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
het kan zijn dat er buren in de buurt ook Wifi hebben aangezet op hetzelfde kanaal,
of dat buren ook een power plug hebben aangeschaft en op de zelfde groep zitten.
Wifi en via het stopcontact zijn gevoelig voor invloeden uit de buurt...

Om meer zekerheid te krijgen over de oorzaak, zal je een test moeten doen rechtstreeks
en via een ethernet kabel op je router, heb je de problemen dan ook...?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Toon, welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. @WimC heeft al een aantal zaken die de oorzaak kunnen zijn aangegeven, waarvoor dank! Heb je de mogelijkheid, puur om te testen, het systeem waar je de hoge ping op ervaart bekabeld aan te sluiten? Als de verbinding dan in orde is kun je met zekerheid stellen dat de oorzaak in de Homeplug/WiFi verbindingen zit. Ook ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht . Ik controleer dan de verbinding vanaf KPN tot en met je Experiabox! Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hallo Toon, ik heb nog geen reactie van je ontvangen. Als je me je gegevens per privébericht stuurt kijk ik je verbinding na!
Reputatie 7
Badge +21
Hi Toon, aangezien ik niks meer van je gehoord heb neem ik aan dat je het probleem inmiddels op hebt kunnen lossen! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden 🙂

Reageer