Beantwoord

TV aansluiten op internet via decoder

  • 18 August 2019
  • 6 reacties
  • 526 keer bekeken

Wij hebben op zolder een (smart) tv aangesloten via een vaste Cat5E aansluiting waar een kpn wifi-versterker tussen zit. De ethernetkabel heb ik aangesloten op de tv reviecer van KPN. Alles werkt alleen het liefst zou ik de tv zelf en ook de PlayStation op bedraad internet aansluiten ipv wifi. Kan ik de ethernetkabel splitten om in plaats van alleen op de interactieve tv aan te sluiten op 3 apparaten (PlayStation, kpn kastje en de tv) ? Of is het beter de wifi versterker te verplaatsen naar de tv (staat nu wat verder weg) en van daaruit 2 extra kabels aan te sluiten? (De wifi-versterker heeft nog aantal open poorten). Alvast bedankt voor het meedenken
icon

Beste antwoord door IgnatiaVanWijk 20 August 2019, 20:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19
Ik denk dat deze voor jou prima geschikt is.

Reputatie 7
Badge +25
Welkom @IgnatiaVanWijk. Wat jij nodig hebt is een switch. 🙂 En de switch op dat mooie plaatje van @Joep1965 vind je hier: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0
Reputatie 7
Badge +10
@Paul_ en @Joep1965 : De KPN Wifiversterker (de witte althans) is al een switch, en ook een behoorlijk goede. Een extra switch is dus helemaal niet nodig zoals de vraagsteller al vermoedde.
Als je deze bedraad aansluit op de Experiabox (dus eigenlijk gewoon die van de KPN decoder in de wifversterker stoppen), dan kan je vanaf die wifiversterker de TV weer met een extra ethernetkabel aansluiten. En de playstation en de KPN TV decoder dus ook. Kost je dan alleen een paar extra UTP cat5E kabels, maar die koop je zelfs bij de Action als je wil.
Reputatie 7
Badge +24
De KPN wifi versterker heeft toch maar 2 poorten?
Bedankt! De wifi versterker heeft een aantal uitgaande poorten, (ik geloof 4). Dus heb nu de wifi versterker verplaatst en daar de decoder en PlayStation op aangesloten. De snelheid is toch een stuk beter dan via wifi, ook al staat de versterker in dezelfde ruimte. Toch ook handig de link naar de switch, dat heb ik binnenkort nodig in de meterkast waar ik niet meer uit kom met het aantal poorten op de modemrouter ivm de bridge van Philips. Bedankt allemaal! Groet Inge
Reputatie 7
Badge +10
De KPN wifi versterker heeft toch maar 2 poorten?

De Wifi Versterker is de witte die voorheen verkocht werd. Die heeft 4 uitgaande poorten (en 1 inkomende) De nieuwe zwarte heet ook anders, namelijk Experia Wifi en die heeft er inderdaad twee waarvan eentje voor de inkomende kabel. Voor dit soort gevallen is die witte dus een stuk beter dus ik ben blij voor de vraagsteller dat dit zo werkt.