Beantwoord

Tv en internet vallen weg

  • 18 June 2021
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Badge

Hallo ik heb nu al maanden af en toe dikke storing op tv en internet. 
meestal is het naar een paar dagen weer weg. 
maar het komt altijd terug. Ongeveer elke 2 weken een ¾ dagen. 
het begint nu wel heel vervelend te worden en ik kan dit antwoord nergens vinden. 
heb alle mogelijkheden al geprobeerd in het geval heeft u hem al aan en uit gedaan. 
zelfs kabels vervangen, maar de storing blijft. 
mijn 1e tv kastje is nu 10 jaar oud. Zit geen eens Netflix op. Misschien is dat het probleem. 
maar ben er nu wel een beetje klaar mee. 
zou wel graag een oplossing horen. 
alles wat ik online kan vinden helpt niet. Graag een reactie 

bijvoorbaat dank. Groeten rik 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 June 2021, 20:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

@rik3 Om er achter te komen wat precies de problemen zijn, wat vragen:

  1. Welk modem heeft u, type Experiabox ? Heeft u het TV kastje rechtstreeks aangesloten vanaf uw modem ( met een UTP kabel) en van TV kastje naar de TV ( met een HDMI kabel ?
  2. Welk TV kastje heeft u ? 10 jaar oud hoeft niet perse verkeerd te zijn.
  3. Wat voor merk TV heeft u en van welk jaartal. Is het wel een smart TV?
  4. Netflix heeft niets te maken met uw Tv kastje, het is een extern afgesloten abonnement.
  5. Wat heeft u zelf al gedaan om het te verhelpen, zoals reset experiabox ( ook naar fabrieksinstellingen !) . reset van het TV kastje ?

Hoi @rik3 . Welkom op het forum.

Kun je de vragen van @HansaanZet beantwoorden? Zou je tevens je profiel willen aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

(vallen alle diensten tegelijk weg?)

Badge

1 type modem v10.  zit rechtstreeks naar switch en daarna naar tv kast daarnaar tv met HDMI alles via kabel  de switch is om het tv signaal naar 2 tv te sturen. 

2 tv kastje is de oudste vip 1853. De nieuwere hmb2260 

3 tv merk Samsung woonkamer is smart  die op de slaapkamer is oud ook Samsung. 

4 weet dat Netflix er niks mee te maken heeft  was verwijzing naar hou oud het kastje was.

5 Ik heb alles aan uit gedaan. De monteurs reset. Heb zelfs nieuwe kabels uit verpakking gehaald utp kabels, en aan gesloten. Op kpn  website alles al 10x doorgenomen. Maar in storing kan je niet via kpn controleren of er iets aan de hand is. En als alles het doet geeft die geen storing aan.  fabrieksinstellingen. Elke keer kijken of er werkzaamheden zijn, ook nooit het geval. 
ben wel een beetje op het einde van wat ik zelf kan doen. 

@rik3 Die VIP 1853 kan echt niet meer en kun je via de moderator omruilen of via https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1

Denk dat je probleem daarmee opgelost gaat worden :wink: @Erwin_ 

Excuus, @rik3 . Volgens mij ben je er hier even tussendoor geglipt. Hoe is het nu met die storing?

Badge

Tot nu toe gaat alles goed. Wel eens een hapering gehad. Maar geen totale uitval van alle diensten. Denk dat het probleem wel is opgelost. (Afkloppen op hout). 
Bedankt voor de hulp.