Beantwoord

TV én internet via Powerline

• 23 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 193 keer bekeken

Hallo,

Beneden: router van kpn (experia) en interactieve tv.
1e verdieping de wens: interactieve tv installeren via stroomnetwerk en wifi versterken
2e verdieping: pc, aansluiten op netwerk via powerline.

Op de experiabox zijn tv en internet 2 aparte uitgangen en ik vraag mij af of ik het zo kan regelen in huis?

Bedankt.

Ruud
icon

Beste antwoord door Vikash 23 oktober 2018, 14:51

Goedemiddag @Fam. Boer. Welkom op het forum! Het is mogelijk om op de eerste verdieping een Experia Wifi aan te sluiten op een Draadloze Verbindingsset. De tv-ontvanger kan dan worden aangesloten op de Experia Wifi. Je kan dan de Draadloze Verbindingsset op de 2e verdieping gebruiken om een pc bekabeld aan te sluiten. Mocht je meerdere apparaten willen voorzien van een bekabelde verbinding, dan kan je daar een switch voor gebruiken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag @Fam. Boer. Welkom op het forum! Het is mogelijk om op de eerste verdieping een Experia Wifi aan te sluiten op een Draadloze Verbindingsset. De tv-ontvanger kan dan worden aangesloten op de Experia Wifi. Je kan dan de Draadloze Verbindingsset op de 2e verdieping gebruiken om een pc bekabeld aan te sluiten. Mocht je meerdere apparaten willen voorzien van een bekabelde verbinding, dan kan je daar een switch voor gebruiken.
Reputatie 7
Let op, zo'n Experia WiFi heeft ook nadelen immers deze zet de wifi van de Experia Box uit waardoor de wifi op de begane grond wellicht weer niet optimaal zal zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Dat klopt inderdaad, goed punt. Mocht de WiFi verbinding op de begane grond niet voldoende zijn (wat waarschijnlijk gaat gebeuren) dan zou je een tweede wifi versterker direct op de Experia Box kunnen aansluiten om het te verbeteren.
Bedankt allebei, nog een aanvullende vraag:

Moet de interactieve tv perse op de experiabox worden ingeplugd op de "interactieve tv uitgang" of kan je ook gewoon een willekeurige ethernet uitgang pakken?

Want als het via het internet ook gewoon werkt zou ik wellicht gewoon een 3-delige powerline set kunnen pakken?

Bedankt weer.

Groet, Ruud Boer
Reputatie 7
Moet de interactieve tv perse op de experiabox worden ingeplugd op de "interactieve tv uitgang" of kan je ook gewoon een willekeurige ethernet uitgang pakken?De laatste Experia Box waarbij er voor TV alleen LAN poort 3 gebruikt kon worden is de prehistorische TG789vn. Bij alle "nieuwere" Experia Boxen kan je alle poorten gebruiken.

Reageer