Sinds afgelopen donderdag klant bij KPN en is onze glasvezelkabel aangesloten. Wat echter op donderdagavond nog goed werkte is sinds vrijdag de pech gestart. Wij kregen de foutmelding STB-NMC-400 op de TV te zien, deze verdween met 5 seconden weer en de uitzending ging weer verder. Wat ons ook opviel is dat de internetradio tegelijk, en voor dezelfde tijd, geen bereik had.
Via de storingspagina van KPN hebben wij 2 stappenplannen doorgelopen. Van zowel de tv ontvanger als de router hebben wij de adapter uit de wcd gehaald en na een ruime 10 seconden weer opgestart. De foutmelding STB-NMC-400 krijgen wij niet meer (yes), maar de verbinding pauzeert wel ongeveer elk kwartier voor 5 tot 30 seconden. Zowel de TV, de WiFi en het bekabelde internet ligt dan even plat.
Wij hebben de KPN Box 12. Van daaruit zijn de Phillips Hue, de bekabelde PC en de TV aangesloten via kabel. Ook als wij de kabels van de Hue en PC uit de modem halen pauzeert de verbinding. Onze TV BOX is een Artis VIP5202.
Hopelijk is er een simpele verklaring voor het probleem wat wij ervaren.
Alvast bedankt!
Beste antwoord door Bart_Z
Hoi
Dit klinkt als een wegvallende verbinding. Valt het internet via de kabel er dan ook uit. Zou je het glasvezelkastje nog eens stroomloos willen maken voor minimaal twee minuten. Haal dan ook het modem van het stroom. Laat dan eerst de glasvezel weer opstarten, als deze opgestart is geef je het modem een reset. Komt het daarna nog weer voor?
En verder wil ik nog wel weten hoe de ontvanger is aangesloten op het modem. Is dat rechtstreeks met een kabel of met draadloze adapters in het stopcontact?