Beantwoord

Tv klok instellen naar handmatig

  • 26 March 2019
  • 5 reacties
  • 1350 keer bekeken

Hallo,

Mijn smart-tv functie werkt niet op mijn Philips tv.
Volgens Philips ligt het probleem bij de internet provider. De klokinstellingen worden via het internet doorgestuurd naar de tv en hierdoor kunnen de tv klok instellingen niet meer handmatig worden ingesteld. De klok instellingen staan nu op automatisch en dat moet naar handmatig. Na meerdere keren contact te hebben opgenomen met Philips en KPN kom ik er niet uit. Beide partijen wijzen naar de ander, dat daar het probleem zit.

Nu zegt KPN dat ik de vraag het beste hier kan stellen omdat hier meer kennis is omtrent dit soort vragen.

Hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Vriendelijke groet,

Marc
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 March 2019, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

KPN blokkeert niets via internet.

De klok in de televisie zelf is, als je tv via kpn hebt, totaal nutteloos. Ik heb zelf ook een Philips. (via "huisje" - configuratie - tv-instellingen - voorkeuren - klok, kun je 'm op handmatig instellen, waarna je zelf tijd/datum kunt invoeren)

Bij mijn Philips staat de klok overigens op automatisch, zie ik net. En loopt ie gewoon gelijk.

Voor de smart-tv functie is dié klok ook niet nodig. Smart tv heeft zijn eigen tijdserver. Die is, in het startscherm van SMART wel altijd gelijk. Als je het startscherm van Smart niet krijgt is er wat anders aan de hand. Reset de experiabox dan eens en verbind de televisie opnieuw daarmee.
Is het televisietoestel überhaupt met het internet verbonden via netwerkkabel of wifi?

Hoe oud is je TV overigens? Is ie van 2015 of ouder dan heeft Smart geen enkele zin meer, er is geen enkele nuttige app die nog werkt. Laatst is de NPO app om zeep geholpen (door NPO zelf). Sindsdien gebruik ik Smart niet meer. Heeft geen enkel nut meer.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Marc, welkom hier. Ik zie dat Peter al uitleg heeft gegeven. Mag ik weten wat er precies niet goed gaat? Loopt er naast de klok iets niet goed? Verder vraag ik me af waarom je Smart functie niet goed loopt, is je tv wel goed gekoppeld met internet? Is dit via WiFi of een kabel? Welk model van Philips heb je precies?

Hier het zelfde probleem, kan de tv niet aanpassen naar automatisch. Heb wel verbinding met internet via WiFi. Max bereik) maar kan geen verbinding maken met de Philips server of apps.

heb een Philips 43PUS6504/12 van 2019 

het is nu Maandag avond 19:53 en op de tv Zaterdag 17:11. Dat heeft niks te maken met een land instelling oud. 

Wie kan me helpen?

 

Met sportieve groet, Luciën 

Reputatie 7
Badge +24

...Philips 43PUS6504/12 ...

Als ik dat type Google, dan kom ik op tweakers.net het volgende tegen:

"Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop."

De klok/tijd v.d. tv zelf is gelukkig ook niet van belang als je tv kijkt via KPN.

KPN heeft natuurlijk niets van doen met de internetwerking van de TV. Het internet is slecht een doorgeefluik.
Sluit de TV eens aan met een ethernetkabel.