Beantwoord

Tv ontvanger gaat iedere avond rond 23.30 uit

  • 17 August 2019
  • 20 reacties
  • 487 keer bekeken

Sinds 1 augustus overgestapt van Telfort naar KPN. Nu gaat mijn tv in de huiskame, waar ik tv kijk,elke avond uit om ongeveer 23.30 uur. In de slaapkamer en logeerkamer kan ik dan nog wel tv kijken. WiFi is dan ook slecht. Er is een monteur geweest. Heeft nieuw modem geïnstalleerd alles doorgemeten. Niets geholpen

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Coendex 19 August 2019, 16:12

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Als jij de TV ontvanger omwisselt met die in de slaap- of logeerkamer, verhuist het probleem dan ook naar slaap- of logeerkamer?
Ik heb gisteren de tv ontvanger van logeerkamer omgewisseld met de huiskamer. Dacht dat het inderdaad aan de tv ontvanger lag. Dacht de klantenservice die ik had gebeld ook en hebben een nieuwe voor de huiskamer gestuurd. Niets is minder waar. Toen de tv uitviel gisteravond deden de 2 tv’s, slaapkamer en logeerkamer, het prima. Dus ontvanger is niet kapot. Begrijp er echt helemaal niets van.
Reputatie 7
Badge +21
Heeft je TV soms een zgn. sleeptimer? Dan schakelt de TV zich uit na een ingestelde periode (zeg 4 uur) zonder interactie via de afstandsbediening. Kan je de TV daarna wel weer aanzetten?
Opvallend ? :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/elke-dag-om-half-11-in-de-avond-valt-verbinding-weg-met-netflix-478104

Zelfde tijd, of niet, o ja toch wel.
Reputatie 7
Badge +21
En hoe gaat de ontvanger uit?
Geen display meer?
Of gaat hij op de klokstand?
En kun je hem wel weer direct aanzetten als hij uitgegaan is?
Reputatie 7
Zelfde tijd, of niet, o ja toch wel.
Of toch niet? 😉
Op mijn tv, een LG, zit inderdaad een sleeptimer Schakelt na 8 uur uit en kan niet afgezet worden. Heb ik al naar gekeken. Dit is iets anders, want de WiFi werd ook slecht toen de tv uitging gisteravond. De avond daarvoor bleef WiFi goed. Kon gisteravond niets met mijn mobiel. Moest met 4G. Er zijn hier 2 monteurs geweest om de telefoonlijn te bekijken. Daar was iets mee maar is hersteld. Alles doorgemeten. Daarom weet ik niet meer wat ik moet doen.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Is de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?
In het laatste geval, wat is dan het merk en type van die switch en/of DVS?
ik heb de Experia Box v 10A verbonden met draadloze verbindingsset DVS 650. Zal daar het probleem inzitten?
Reputatie 7
De V10a is wat mij betreft de minst betrouwbare Experia Box die KPN levert.
Ik vermoed echter dat de DVD650 wel eens de boosdoener zou kunnen blijken te zijn.
Sluit de TV ontvanger ter test eens aan met een netwerkkabel.
Heb je het probleem dan nog?
Heb je een stroommeter met twee tellers (dag- en nachtstroom)?
Mijn tv is net uitgevallen in huiskamer en logeerkamer. Niet in slaapkamer. Code/143.
ik heb die verbindingsset al een paar jaar toen ik bij Telfort kwam. In begin ook gedoe geweest. Maar al een hele tijd ging het goed. Had op de logeerkamer Digitenne van KPN. Bij Telfort lukte het niet een vierde draadloze verbinding aan te brengen op logeerkamer. Nu bij KPN heb ik ook een DVS650 in logeerkamer. Heb zelf verbindingsset gekoppeld.
Op de display komt te staan F143. Altijd ‘s avonds zelfde tijd. Ik kijk overdag geen tv. Vandaag heb ik alle tv’s aangezet vanwege dit gedoe. Valt de boel dus ook uit. Internet prima.
die stekker dingen is vragen om problemen
vaak instabiel en vooral slecht werkend op een 3 fase net
wat hier een rol speelt denk ik buitenverlichting wat op tijd / schemer ingeschakeld word en hier goedkope led lampen in zitten en dit verstoort de verbinding set
probeer eens een utp kabel kun je deze tijdelijk leggen en kijken of het probleem opgelost word

Zelfde tijd, of niet, o ja toch wel.Of toch niet? 😉

in de titel staat : "half 11 in de avond"
in de tekst staat : "tussen 22:30 en 22:35"
( had je dat gezien / doelde je daar ook op ? )

Bij gebruik van "draadloze" stekkerdingensen acht ik de kans op inschakelen van een stoor bron zeer aannemelijk.
Ik heb die dingen al her en der vervangen door kabel, even moeite, nooit meer gezeur.
Reputatie 7
Zelfde tijd, of niet, o ja toch wel.Of toch niet? 😉in de titel staat : "half 11 in de avond"
in de tekst staat : "tussen 22:30 en 22:35"
( had je dat gezien / doelde je daar ook op ? )

Precies, half elf (22:30) is volgens mij toch echt geen 23:30, dat scheelt immers een uurtje. 😉
O ja, ik ben in de war, laat maar
Reputatie 7
Bij Telfort lukte het niet een vierde draadloze verbinding aan te brengen op logeerkamer. Nu bij KPN heb ik ook een DVS650 in logeerkamer. Heb zelf verbindingsset gekoppeld.
Begrijp ik het goed dat je vier DVS adapters aangesloten hebt?
Weet je dat er maar twee adapters tegelijkertijd met elkaar kunnen babbelen en dat je bij vier adapters elke adapter dus maar één derde van tijd kan babbelen met de adapter bij de Experia Box. En als je je dan ook bedenkt dat verbindingen over het lichtnet heel instabiel kunnen zijn, dan is dat wachten op problemen. Vier adapters is echt te veel.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Coendex! Foutcode 143 heeft inderdaad vaak te maken met de draadloze verbindingsset. Waarom het steeds op hetzelfde tijdstip gebeurt kan ik niet helemaal verklaren, misschien dat er op dat moment het meest tegelijkertijd wordt gekeken. Als ik het goed begrijp is het voornaamste verschil tussen KPN en Telfort (behalve het type Experia Box) dat er nu een 4e draadloze adapter is bijgekomen. Ik sluit me daarom aan bij wjb dat vier te veel is. Kun je het tijdelijk zonder 4e adapter testen? Blijft de verbinding dan wel stabiel?
Heb zaterdag de draadloze verbindingsset opnieuw verbonden samen met een prima medewerkster van KPN. Zowel zaterdag- als zondagavond is de boel uitgevallen. Hopelijk was dat het euvel. Forum hartelijk dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +28
Niet uitgevallen neem ik dan aan 😉 Goed om te horen!

Reageer