Beantwoord

TV valt regelmatig uit STB-NMC-400

  • 25 April 2021
  • 12 reacties
  • 174 keer bekeken

Minstens een keer in de week, vooral op een meest vervelend moment, krijg ik een foutmelding STB-NMC-400. Van zender wisselen heeft geen zin, alleen de experia box (VGV7519 Runtime Code Version:  02.00.142W4 (24.06.2020-13:30:59)) herstarten helpt. Er zijn ook momenten dat mijn vrouw gewoon naaar bed gaat zonder de VGV7519 te restten, en het probleem hersteld zich van zelf naar een aantal uur.

Dit is ook terug te vinden in de "security log”. Op moment van de storing (00:35:04) zie ik:

04/25/2021  00:35:16 If(PPPoE1) Dial PPP

04/25/2021  00:35:14 If(PPPoE1) send PADI

04/25/2021  00:35:14 If(PPPoE1) Dial PPP

04/25/2021  00:35:14 If(PPPoE1) stop

04/25/2021  00:35:14 If(15) disconnect LCP.

04/25/2021  00:35:07 If(PPPoE1) stop PPP

04/25/2021  00:35:04 If(PPPoE1) LCP Timeout ! 

De "Dail PPP / send PADI” herhalen zich elke twee minuten totdat - uiteindelijk - ik hetvolgende zie:

04/25/2021  03:28:37 **Probable ASCEND Probe** ***********, 53727->> **********, 9 (from PPPoE1 Inbound)

04/25/2021  03:23:14 **UDP Loop** **********, 53727->> ***********, 7 (from PPPoE1 Inbound)

04/25/2021  03:22:44 **UDP Loop** **********, 53727->> *************, 19 (from PPPoE1 Inbound)

04/25/2021  03:21:42 If(PPPoE1) PPP connection ok !

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) get secondary DNS IP************

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) get primary DNS IP:***********

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) get IP************* 

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) start PPP

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) receive PADS

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) send PADR

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) receive PADO

04/25/2021  03:21:41 If(PPPoE1) send PADI

04/25/2021  03:19:35 If(PPPoE1) Dial PPP

Elke keer het mis gaat zie ik de zelfde regels in de logs. 

Ik heb inmiddels de settop box (HMB2260 v2) ge-factory reset en de UTP kabel tussen de settopbox en de experiabox vervangen. Geen effect. Van wat ik van de logs begrijp (met behulp van google) vermoed ik dat het tussen de experia en KPN ligt.

Dit speelt inmiddels sinds begin van dit jaar (ongeveer) en begint steeds vaker voor te komen. 

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 April 2021, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

@Peter Vroegindewey  Die settop box HMB2260 v2 is nodig aan vervanging toe. Welk type Experiabox heeft u nu ?

Ik heb een arcadyan Expedia box V8 vgv7519

Reputatie 7

Die settop box HMB2260 v2 is nodig aan vervanging toe.

Waarom is die HMB2260 v2 nodig aan vervanging toe?

Reputatie 7

Die benaderingen op UDP poort 7, 9 en 19 zijn afkomstig vanaf http://www.internettl.org.

Die kunnen an sich niet zoveel kwaad.

Reputatie 7
Badge +11

@Peter Vroegindewey  Die settop box HMB2260 v2 is nodig aan vervanging toe. Welk type Experiabox heeft u nu ?

Wat je hier zegt klopt niet. De Motorola VIP1853 wordt gratis vervangen omdat die de nieuwste firmware niet meer krijgt (deze kan ie niet aan), met de HMB2260v2 is niks mis en daar komt gewoon nieuwste firmware op binnen. Ik gebruik hem hier thuis ook en hij draait als een zonnetje. Tuurlijk, het is geen 5202 maar dat verwacht ik ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Peter Vroegindewey, irritant zeg :slight_frown:

De tv-ontvanger laat deze popup zien als er geen of onvoldoende video/audio pakketten binnenkomen. Dit probleem wordt vaak veroorzaakt door een slechte verbinding, bij jou thuis of soms ook in het KPN netwerk. De tv-ontvanger is slechts het eindstation die de verstoring rapporteert. Met de tv-ontvanger zelf is dus niks mis dus daar hoeven we ons nu niet op te richten :slight_smile:

Dat je aangeeft dat het vaak weer in orde is, nadat jullie de Experia Box herstarten, kan er op wijzen dat er iets niet helemaal lekker loopt in die Experia Box waardoor het signaal niet optimaal aankomt, ik wil dan ook kijken of we die voor je kunnen vervangen. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Dag Maja. Mijn profiel is ingevuld... :)

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Peter Vroegindewey!

Ik zie dat je bent aangesloten via een glasvezellijn, ik heb dan ook niet het vermoeden dat het probleem bij de lijn zelf gezocht moet worden. Jouw VGV7519 is al een wat ouder modem die je waarschijnlijk al een aantal jaren in gebruik hebt, het kan zijn dat daar iets niet helemaal lekker meer mee loopt.

Daarom heb ik een omruil van het modem voor je in gang gezet, als het goed is heb je een sms ontvangen met meer informatie hierover!

 

Dank je wel. Ik heb idd en sms ontvangen en wacht de vervolg stappen af. Ik hou je hier op de hoogte. 🙂

Ik kreeg een sms dat mijn pakket klaar lag om op gehaald te worden, en dat ik de oude weer op moest sturen (nogal logisch). Maar toen ik daar kwam kreeg ik het pakket niet mee tenzij ik eerst de oude in lever!! Dus zij verwachten dat ik de oude modem eerst af niet koppelen, inleveren en dan krijg ik de nieuwe mee. En als deze niet blijkt te werken (iets wat mij in het verleden te vaak voor is gekomen) zien we dagen zonder internet, iets wat overigens met het thuis werken niet kan. 

 

Is er geen mogelijkheid om de nieuwe modem mee te krijgen en als deze werkt de oude weer terug te sturen?  Ik vind dit zo tegen-intuïtief.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, zou je hier een screenshot van die sms willen plaatsen? Als het er niet helemaal duidelijk staat, ga ik dat gewapend met jouw screenshot even melden bij de juiste mensen!

Het omruilen is echt een gevalletje ‘gelijk oversteken’, het is dus alleen mogelijk om je nieuwe modem mee te krijgen, als je je oude modem inlevert. Als je hier in het verleden slechte ervaringen mee hebt gehad, snap ik je zorgen :slight_frown: De kans dat je een nieuw modem krijgt dat niet werkt is echter heel erg minimaal! Er zijn geen uitzonderingen op te maken aangezien dit proces volledig geautomatiseerd is.

Reputatie 7
Badge +20

Is het omruilen inmiddels gelukt @Peter Vroegindewey?