Beantwoord

TV valt weg na enkele ogenblikken, KPN denkt aan een IP-conflict. .

  • 1 December 2021
  • 9 reacties
  • 87 keer bekeken

Maar helaas KPN lost tot nu toe niets op na twee uur chat. Oh ja KPN is bij ons afgelopen maandag geinstalleerd, heeft even gewerkt bij de monteur maar dinsdag en vandaag niet meer

icon

Beste antwoord door Nick83 2 December 2021, 09:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Heb je helemaal geen diensten of gaat het alleen om de tv?

Reputatie 7
Badge +10

Valt weg alsin.. zwart beeld? foutmelding?

Valt het internet ook weg?

Gaat het om een glasvezel of koperverbinding? 

Box12 modem?

Tv ontvanger bekabeld aangesloten of met DVS stekkers?

Wat is er nog meer op aangesloten? Switches, extra router? Enz

Dank beide heren voor jullie reacties

Alleen de TV valt weg. Dat betekent bij mij dat de TV uit gaat na ca. 15 á 30 sec. De installatie is door de KPN gedaan en er zit 1 switch tussen. Het is glasvezel. Is box 12 een experiabox? Geen extra router.

Inmiddels heb ik mijn laptop via het wifi netwerk aangesloten en de UTP-kabel eruit gehaald met als resultaat dat de TV het nu weer doet. Lijkt dus inderdaad op een IP-conflict. Ik wil die laptop op het bedrade netwerk hebben, daarvoor mag ik in de router zijn. Echter dat password werkt niet.

Ik zal straks even aan de hulpdiensten vragen of zijn dat PW kunnen resetten en een nieuwe poging wagen.

Of heeft iemand een veel beter idee??? Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +24

Alleen de TV valt weg.

Wat zie je dan? Gewoon een zwart scherm? Zonder foutmelding? Wat is het merk en type van de switch? Hij mort namelijk igmp snooping ondersteunen. Doet die dat?

Hoi Nick, geen idee. De TV gaat gewoon uit. Dus geen meldingen enz. Als ik in de router de IP-adressen voor TV en laptop vastzet dan weet ik in ieder geval of het een conflict is. Of zie ik dat verkeerd. De switch i svan Netgear en doet het volgens mij goed. Althans heeft altijd goed gewerkt Wat is IGMP?

 

Reputatie 7
Badge +24

IGMP snooping zorgt er voor dat het tv verkeer niet bij de laptop terecht komt. Dat word standaard namelijk naar alle aangesloten apparaten gestuurd. Wat is het typenr van die Netgear switch?

En resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. 

Het is een GS 108 gigabyte switch

Reputatie 7
Badge +24

Het is een GS 108 gigabyte switch

Die heeft geen IGMP snooping. 

Ok, dan mag ik daar eens even naar kijken. Maakt het niet uit dat de laptop en de TV optwee verschillende switches zitten?