Vraag

Twee wifi domeinen maar weet niet waar een van ze aan gekoppeld is?

  • 25 June 2021
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik weet zelf helemaal niks af van internet maar zit al tijdje met het probleem dat ik mijn naam en wachtwoord van mijn wifi wil veranderen omdat ik niet wil dat bepaalde mensen hierop toegang hebben. Toen ik hier ben komen wonen (studentenhuis met studio’s) heb ik het internet overgenomen met de kamer. De modem staat buiten mijn studio in de gezamelijke stoppenkast (dit is een experia v10) en ik heb zelf zo’n zwarte experiabox in mijn studio die via ethernet is verbonden. Nou heb ik een wifi domein van de modem beneden, en mijn experiabox boven heeft een andere SSID waarvan ik, toen ik hier ben komen wonen, dus een andere naam aan heb gegeven dan de modem van beneden. Ik heb dus eigenlijk twee domeinen waaraan ik kan verbinden.

 

Nou heb ik alleen een probleem. Ik probeerde dus van deze beide de wifi naam te veranderen en begon met de zwarte experiabox die in mijn studio staat. Echter terwijl ik deze probeer te veranderen verander ik hiermee de naam van de modem die beneden staat. Ik heb nu dus mijn andere domein nog open en ik weet niet waar ik op in moet loggen als ik hier toegang tot wil krijgen, aangezien ik dacht dat deze bij mijn zwarte experiabox hoorde en het SSID hiervan, maar deze staat blijkbaar volledig gekoppeld met de modem beneden. Aangezien het een heel ander netwerk is kunnen hier mensen dus nog wel opzitten en wil ik dit wachtwoord ook gewoon graag veranderen.

 

Heel slordig uitgelegd, maar omdat ik er zelf ook helemaal niks van begrijp kan ik het ook niet zeer goed uitleggen. Ik wil gewoon weten hoe ik nou te weten kom waar ik dat andere domein’s wachtwoord verander. Als ik dus inlog op http://192.168.2.150/ , dan krijg ik alleen de informatie van een van de wifi domeinen naar boven en zie ik ook niet dat die andere eraan verbonden is, terwijl ze wel beide aan mijn KPN account gekoppeld zijn. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Is de experia wifi in je studio bekabeld verbonden met het V10 modem in de stoppenkast, zo ja dan is de wifi van de de V10 uitgeschakeld.

 

Reputatie 7
Badge +24

Kijk eens naar het lampje op de v10, wat doet dat?