Beantwoord

Ubiquiti USG achter experia V10 met VoIP Telefonie

  • 18 January 2020
  • 35 reacties
  • 1270 keer bekeken

Goedenavond,

 

Momenteel ben ik bezig met het aanleggen van een beveiliging’s systeem voor een bedrijf is ons dorp. Nu nemen wij ook gelijk het internet mee omdat we totaal maar 51mb Download hebben en 5mb Upload(gemeten met de speedtest app van Ookla). Nu doe het probleem zich voor dat er een 2e bedrijf in het pand zit dat gebruikt maakt van de vaste telefoon van KPN. Het idee is om op de experiabox v10 de DHCP uit te schakelen en dan via een LAN kabel naar een Ubiquiti USG te gaan, en vanuit daar ons netwerk aanmaken. Nu loop ik er tegen aan dat ik niet weet of ik de VoIP telefonie van KPN ook via die USG kan laten lopen. Wij willen graag gebruik maken van VLAN’s maar er doet zich een probleem voor als ik de DHCP van de experiabox niet uitschakel. (Traag internet en het niet kunnen gebruik maken van internet als je op een aparte VLAN zit die niet binnen het bereik valt van de Experiabox) Nu kan ik de DHCP uitschakelen op de experiabox en dan werkt het zo goed als… Maar dan werk de telefoon niet van het 2e bedrijfje in het pand, dat is een kapper en daar is maar 1 vaste telefoon in gebruik. Maar als ik op de Experiabox inlog dan krijg ik tezien dat het via VoIP loopt. Nu hoor ik graag van jullie of er iemand ervaring heeft met VoIP laten lopen over een USG. Please let me now :wink:

 

Mvg,

Jens de Goede

 

P.s.

Ben morgen weer bij dat bedrijf dus ga dan uitproberen als een van jullie wat weet!

icon

Beste antwoord door Jens de Goede 22 January 2020, 06:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Het ligt er maar aan hoe je de eerste zin in de openingspost wilt lezen.

En dus hoor je mijns inziens een vraag stellen in plaats van een aanname doen die, zoals de aanname van @Nick83, wel eens helemaal fout zou kunnen zijn.

 

Dan rijst ook de vraag om wat voor type VoIP het gaat. KPN intranet VoIP of een KPN onafhankelijk internet VoIP.

Het zou ook om een KPN zakelijke VoIP aansluiting kunnen gaan.

Gelukkig zullen geen van die typen problemen hebben met het plaatsen van die USG.

Als de telefoon nu op de Experia Box is aangesloten (KPN Intranet VoIP) dan laat je dat zo.

Is er sprake van een VoIP ATA of VoIP telefoon die via het LAN aangesloten is, dan sluit je die daarna gewoon op het LAN van de USG aan.

Het zit echt nog op de telefoon aansluiting op de experiabox, ik laat die er gewoon inzitten en op de experiabox configureer ik de Usg als DMZ host, en ik schakel de wifi op de experiabox uit omdat de accespoints van ubiquiti daar dienst voor draaien.

Reputatie 7

Het zit echt nog op de telefoon aansluiting op de experiabox, ik laat die er gewoon inzitten en op de experiabox configureer ik de Usg als DMZ host, en ik schakel de wifi op de experiabox uit omdat de accespoints van ubiquiti daar dienst voor draaien.

Helemaal goed.

Gaat er ook een Ubiquiti cloud key gebruikt worden?

Het zit echt nog op de telefoon aansluiting op de experiabox, ik laat die er gewoon inzitten en op de experiabox configureer ik de Usg als DMZ host, en ik schakel de wifi op de experiabox uit omdat de accespoints van ubiquiti daar dienst voor draaien.

Helemaal goed.

Gaat er ook een Ubiquiti cloud key gebruikt worden?

Ja zeker, die hadden we nodig als opslag van de cameras. En nu hebben we een mooi overzicht.

@wjb, vandaag alles opnieuw aangesloten met de USG ertussen, alles werkte. Dus VLAN’s ingesteld ect. ect. en we gingen proberen de Cloud Key van buitenaf te benaderen. Maar dat werkte dus niet. Alle poorten ook nog eens een keer handmatig open gezet op zowel de experiabox als de USG. Maar zonder resultaat. Toen de USG opnieuw opgestart. Maar nu blijft hij offline, niet bereikbaar via https://unifi.ui.com/ maar wel via het IP adres: 192.168.1.6 (na de herstart 192.168.1.105) en na de herstart ook wel gewoon te bereiken via IP adres maar niet via https://unifi.ui.com/

Heeft u enig idee hoe dit kan. De USG is ingesteld als DMZ Host op de experiabox en valt binnen het DHCP range van de experiabox. (192.168.2.13 en de range in ingesteld van 192.168.2.1 tot 192.168.2.250) Ook heeft de USG een DHCP-Binding.

 

Mvg,

Jens de Goede

Reputatie 7

Alle poorten ook nog eens een keer handmatig open gezet op zowel de experiabox als de USG.

Je moet op de Experia Box geen port-forwardings definiëren die naar de DMZ Host wijzen.

Heb je op de Experia Box ook een DHCP binding gemaakt voor het MAC adres van de WAN poort (eth0?) van de USG zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?

 

Alle poorten ook nog eens een keer handmatig open gezet op zowel de experiabox als de USG.

Je moet op de Experia Box geen port-forwardings definiëren die naar de DMZ Host wijzen.

Heb je op de Experia Box ook een DHCP binding gemaakt voor het MAC adres van de WAN poort (eth0?) van de USG zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?

 

Ja hebben we gedaan, nu staan er geen portforwardings meer open op de experiabox. Aansluiting naar de USG gaat via LAN port. Zo klopt het allemaal toch? Alles werkt goed i.i.g.

 Mvg,

Jens de Goede

Reputatie 7

Aansluiting naar de USG gaat via LAN port.

Bedoel je met LAN poort een LAN poort van de Experia Box?

Zo ja, dat is correct.

Aansluiting naar de USG gaat via LAN port.

Bedoel je met LAN poort een LAN poort van de Experia Box?

Zo ja, dat is correct.

Ja dat bedoel ik.

Mooizo. Alles werkt nu super. We gaan morgen de cameras ophangen!

@wjb ik vroeg me af of het inmiddels wel mogelijk is je voip af te laten handelen zonder experiabox. Ik zou graag mijn telefoon via mijn usg laten lopen

Reputatie 7
Badge +30

@Marcowork, hier weet ik het fijne niet van. Maar ik zou je aanraden om sowieso dit topic te bekijken en daar eventueel je vraag te stellen. WJB ziet dat topic meestal sneller.

En verder hebben we hier wat nuttige topics/links in verzameld: