Vraag

Udp geblokkeerd experiabox v10

  • 23 August 2019
  • 18 reacties
  • 854 keer bekeken

Ik probeer mijn tcp en udp poorten open te zetten, de tcp gaat open zonder problemen maar udp blijft dicht. Het is geen firewall probleem of verkeerd ingesteld, tcp is immers wel open. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Je kunt UDP poorten helemaal niet controleren met die online port-checkers en dus kan je niet zeggen of die UDP open of dicht staat.
Wie zegt dat ik daarmee check, ik zie dat er geen activiteit is via het software waar ik het voor gebruik.
Reputatie 7
Draait de toepassing die naar die UDP poort luistert?
Staat de firewall op de server inkomend open voor die UDP poort?
Verwijst de port-forwarding naar het juiste IP adres?
Op alle drie vragen ja. Het werkte allemaal tot een week terug, na de laatste Windows 10 update werkt het niet meer. Dus alles overgeheveld tijdelijk naar laptop met Windows 7, waar het ook altijd op werkte, maar nu ook niet meer.
Reputatie 7
Badge +24
Wwerkt het lokaal wel?
Ja, lokaal werkt het wel.
Reputatie 7
Kan je hier eens screenshots posten van de instellingen die je op de V10 hebt gedaan t.b.v. die port-forwarding?
Kan je ook een screenshot posten van rule op de firewall op de server die inkomend de poort open zet?
Wat is het LAN IP adres van de server waar die toepassing op draait?
Ik moet straks weg, zal morgen screenshots maken en posten. Heb alleen Windows firewall en die heeft de uitzondering wel, maar die heb ik ook tijdelijk uitgezet gehad om uit te sluiten. Het werkte een week geleden nog en zo ineens niet meer.
Het heeft op Windows 10 gedraaid en na op nieuw opstarten kreeg ik geen verbinding meer. Vanalles geprobeerd en vervolgens op de laptop overgeheveld met Windows 7 waar het jaren goed op heeft gedraaid en nu dus ook niet. Ik vermoedde een .Netframework probleem maar dat is ook goed.

code:
mijn wanip is 77.xx.xx.xx
Reputatie 7
Als TCP poort 411 en UDP poort 2501 inkomend open staan in de firewall van de server en de toepassing op die server draait dan zou het gewoon moeten werken.
Dat dacht ik ook dus, zelfs dhcp op ip adres ingesteld en dmz verwijst ook naar de doelcomputer, daarom snap ik even niet waarom het niet goed werkt.
Reputatie 7
Dat dacht ik ook dus, zelfs dhcp op ip adres ingesteld en dmz verwijst ook naar de doelcomputer, daarom snap ik even niet waarom het niet goed werkt.
Ik neem aan dat je ook een DHCP binding hebt ingesteld zodat het IP adres niet zal veranderen.
Als je de doelcomputer als DMZ Host ingesteld hebt, dan moet je die port-forwarding juist weghalen.
Ik raad het overigens ten zeerste af om apparaten anders dan routers of firewalls als DMZ Host te configureren. Er staan op zo'n windows machime veel meer poorten open dan dat je zou willen en die zijn dan allemaal vanaf het Internet te misbruiken.
Reputatie 7
Badge +24

Ik raad het overigens ten zeerste af om apparaten anders dan routers of firewalls als DMZ Host te configureren. Er staan op zo'n windows machime veel meer poorten open dan dat je zou willen en die zijn dan allemaal vanaf het Internet te misbruiken.

Helemaal mee eens 👍
oke dmz weer uitgezet, dhcp binding is ook goed ingesteld.

Admin: afbeelding verwijderd op verzoek
Reputatie 7
Badge +24
Nou ja, even om te testen geeft niks...
Reputatie 7
...dhcp binding is ook goed ingesteld.
Dan houdt die Asus computer tenminste dat IP adres. ☺️