uitrol glasvezel

• 7 november 2015
  • 4 reacties
  • 338 keer bekeken

volgens mij heb ik hier nu vdsl  = dus glasvezel tot het kastje ergens in de wijk. (klopt dat trouwens?) Wanneer wordt dan de glasvezel tot in de woning uitgerold. Gemeente Velsen bij Haarlem

en waarom duurt het, zelfs in de randstad zo lang tot overal glasvezel beschikbaar is?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Je kunt HIER checken wat de (nabije) toekomst brengt. Gemeenten moeten toestemming geven dat de straat opengaat. Vaak zeggen die "er zijn al genoeg mogelijkheden" en dus komt er geen toestemming.

Dit is één van de redenen dat KPN (ook) inzet op verbetering van VDSL naar VVDSL.

Reputatie 7
Badge +30
Je kan hier ( http://www.eindelijkglasvezel.nl/ ) laten weten dat je geïnteresseerd bent in (reggefiber) glasvezel. Tevens zie je daar direct of je adres al op de planning staat.
Als Reggefiber genoeg aanmeldingen krijgt zullen ze serieus naar de uitrol gaan kijken en in overleg gaan met o.a. de gemeente.

De glasvezel naar de wijkcentrales of buitenring/straatkast is een "andere" glasvezel dan de glasvezel die je voor thuis kan gebruiken.

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Beste ,

Kan je een beetje uit de voeten met de antwoorden van de heren? Ik sluit me hier volledig bij aan, ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat je graag glasvezel wilt. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me gerust weten!

Ja ik begrijp de heren best. In die zin dat ik nu weet dat ik (voorlopig) niet aan de beurt ben. Maar dat vermoedde ik natuurlijk al. Ik heb de kaart met daarop de streken waar al wel glasvezel is, gedownload.  Als je die ziet is het nog lang geen botertje bij de boom: veel en veel meer dichtbevolkte gebieden zonder dan met. Als we met de techniek in NL niet achter willen gaan lopen,c.q. onze voorsprong niet willen verliezen dan moet simpel het tempo omhoog en dat vergt echt grotere investeringen. Ik begrijp dat dit een beleidsvraag c.q. hartenkreet is en geen gebruikers-vraag maar ja. De kaart geeft je toch wel een vrij onthutsend beeld van de werkelijkheid te zien he. Overigens: ik red me wel hoor maar ben wel bezorgd.   

Reageer