Beantwoord

Uitschakelen wifi extender opheffen

  • 9 May 2019
  • 8 reacties
  • 423 keer bekeken

Goeden dag, Ik heb twee wifi extenders (bedraad) die prima werken.
In huis heb ik ook een antal "slimme schakelaars" voor automatisch en op afstand bediende apparaten.
Veel van deze schakelaars zitten op 1 van de 2 extenders. De extender heeft kennelijk de ingebouwde mogelijkheid om als er geen divices zijn om te bedienen "uit te gaan" in die zin dat het rechet groene lampje uitgaan. Dat inpliceert dat ook mijn schakelaars niet meer werken. Ik moet de extender dan via de on/off knop resetten.. Bestaat de mogelijkheid om deze automatische uitschakeling uit te zetten?
icon

Beste antwoord door mpl1953 12 May 2019, 16:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @mpl1953 Dat is bijzonder verhaal. Ik herken het zelf niet en ik heb niet direct een sluitende verklaring. De functie zelf is me ook niet bekend. Welke extenders heb je precies: zijn het de zwarte Experia Wifi's of een Draadloze Verbindingsset? Heb je al eens ingelogd op de extenders zelf?
Dag Bart,

Leuk dat je antwoordt. Het betreft de Experia Wifi extenders (zwart). Naar het modem toe heb ik ze bekabeld. Exterde 2 is doorgeslust naar extender 1. Het rechte lampje (dat aangeeft dat er een divice aangeschakeld is, -mijn laptop) gaat na X uur uit als ik mijn laptop afsluit. (overigens zit er dan geen ander divice op de extender). Schakel ik mijn laptop weer in maakt de extender overigens niet vanzelf weer contact met de taptop. De laptop draait dan op een zwak signaal van beneden (extender 1). Ik moet de extender dan vervolgens met de witte knop weer restarten zodat hij/zij mijn laptop weer kan vinden. Hetzelfde geldt dus ook voor de slimme schakelaars. Op deze manier werken de schakelaars voor mij dus niet goed want eenmaal uit (gezet door de extender) blijven ze uit. Op afstand kan ik ze dus niet aan/uitzetten en ook de voorgeprogrammeerde tijden schakelen niet.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is

Gr.

Rien
PS Ik heb uitreraard ook ingelogd op de extender naar daar vindt ik niets waar ik kan regelen dat hij constant aan blijft.
Hallo @mpl1953 ,
ik heb het als volgt opgelost:
voorbeeld 1 pc mag alleen met Experia WiFi 1 verbinden en niet met de modem of een andere Experia WiFi 2.
Zet alléén automatisch verbinden aan op de pc bij de SSID van Experia Wifi 1.
De Pc ziet de andere SSID's van de modem en van Experia WiFi 2 ook, maar daar geen verbinding mee maken en in ieder geval het vinkje weghalen bij 'automatisch' verbinden.
Als je Win10 hebt kun je bij de wifiinstellingen 'bekende netwerken beheren' en daar de ongewenste SSID's laten 'vergeten'.
Als ik mijn pc uitzet, gaat bij mij ook het groene lampje uit van de Experia WiFi, mits er geen andere devices verbonden zijn. Zet ik de pc weer aan, dan kan en mag deze alleen met de Experia WiFi contact maken, doet dat ook en het groene lampje gaat weer aan.
Dag Jan, bedankt voor reactie !! Ik ga het zeker proberen.

Gr.

Rien
Hallo @mpl1953 ,
laat s.v.p. de resultaten weten en stel waar nodig vervolgvragen om tot een oplossing te komen.
Probleem opgelost !!!! Fout lag aan mijn kant. Ik had extender 2 niet doorgelust vanuit extender1 maar net als extender 1 op het modem/router aangesloten. En dat gaat niet want router is bij gebruik van deze extenders geen modem meer aangezien dat extender 1 is geworden. Dom dus. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken.
Hallo @mpl1953 bedankt voor de update en graag gedaan.☺️
P.S. volgens mijn handleiding van de Experia WiFi, moet de 2e Experia WiFi ook gewoon rechtstreeks op het modem aangesloten kunnen worden.
Als beide op de modem aangesloten zijn is het voor de 1e keer belangrijk de juiste opstartvolgorde aan te houden.
Eerst modem herstarten, dat is iets anders dan aan/uitzetten.
Dan de1e EW aanzetten en wachten totdat deze bedrijfsklaar is.
Dan de 2e EW aanzetten en wachten totdat deze bedrijfskaar is.
Daarbij ga ik er vanuit dat alle devices de standaard fabrieksinstellingen hebben.
Succes.

Reageer