Uitschakelen WPS knop op modem

  • 23 January 2020
  • 10 reacties
  • 3316 keer bekeken

Ik heb hier kinderen die niet met het internet om kunnen gaan. Dus mogen ze op het gastnetwerk. Maar nu is er 1 zo slim om gewoon op de wps knop te drukken en zo op het basis netwerk door te kunnen gamen/appen. Hoe zet ik de wps uit dat die knop niet meer werkt? Of wat kan ik anders doen dat ze niet op het vasis netwerk kunnen?

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

In de meterkast zetten en de deur op slot doen.

Hallo @Lt Chimera , welk merk en type(nummer) modem heb je?

Bij de meeste modems staat WPS standaard uit en na indrukken WPS-knop werkt het voor 2 minuten, dus het is inderdaad verstandig de modem achter slot en grendel te doen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Topicstarter zal de wifi sleutel waarschijnlijk veranderd hebben. Maar de 4-cijferige wps code kan niet veranderd worden.

Reputatie 7
Badge +24

Hi L, welkom op het forum. 

In de meterkast zetten en de deur op slot doen.

@Nick83 Het modem of de kinderen? :sweat_smile:

Verder kun je, denk ik, niet veel doen. Er is altijd een manier te vinden om online te komen, je kids zullen dit zeker wel vinden. Uiteraard niet aan mij om te zeggen, maar een goed gesprek werkt vaak beter.

Er is overigens nog een andere oplossing, een externe router waarmee je dit kunt instellen. Laat het me even weten, mocht je dat overwegen. Huisvriend @wjb weet hier overigens ook veel van. Ik gok dat hij hier nog een reactie gaat plaatsen met zijn visie hierop. :) 

Reputatie 7
Badge +24

Hi L, welkom op het forum. 

In de meterkast zetten en de deur op slot doen.

@Nick83 Het modem of de kinderen? :sweat_smile:

Ik bedoelde de Experiabox :grin:

Een andere router waarop je allerlei dingen kunt beperken moet je ook maar net liggen. Je moet er wel een beetje technisch voor zijn.

Wat bereik je er eigenlijk mee om je kinders alleen toegang te geven tot het gastennetwerk? Dan kunnen ze toch nog steeds gewoon het internet op?

Reputatie 7
Badge +24

 

Wat bereik je er eigenlijk mee om je kinders alleen toegang te geven tot het gastennetwerk? Dan kunnen ze toch nog steeds gewoon het internet op?

Niets. Met een externe router bedoel ik een apparaat waarmee je specifiek toegang kunt verlenen, of juist niet, aan bepaalde apparaten. Verder zitten we wel op 1 lijn. Die kleine donders zullen wel een manier vinden om online te komen. :wink:

Reputatie 7
Badge +24

 

Wat bereik je er eigenlijk mee om je kinders alleen toegang te geven tot het gastennetwerk? Dan kunnen ze toch nog steeds gewoon het internet op?

Niets.

Nou ja, dit was eigenlijk een vraag voor de topicstarter. Ik vroeg het me zomaar af.

Die kleine donders zullen wel een manier vinden om online te komen. 

Als er ook bekabeld internet in huis ligt (naar de tv ontvangers?) dan is een wifi hotspot op een oude laptop zo gemaakt.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Ik vind jouw eerste oplossing het allermooiste, gewoon opsluiten in de kast. :grin:

Reputatie 7

Het is toch eigenlijk wel raar dat je de WPS knop niet uit kunt zetten immers die knop zorgt er voor dat je zonder enige verdere authenticatie wifi toeganhmg kunt verkrijgen.

Ik hoop voor @Lt Chimera dat de Experia Box in de meterkast staat want dan is de fysieke drempel te realiseren door de deur op slot te hebben en de sleutel buiten bereik van de kinderen te houden.

En anders zit er niets anders op dan de wifi van de Experia Box uit te zetten en wifi accesspoints te gebruiken die geen WPS knop hebben of waarvan deze uit gezet kan worden.

Hi L, welkom op het forum. 

In de meterkast zetten en de deur op slot doen.

@Nick83 Het modem of de kinderen? :sweat_smile:

Ik bedoelde de Experiabox :grin:

Een andere router waarop je allerlei dingen kunt beperken moet je ook maar net liggen. Je moet er wel een beetje technisch voor zijn.

Wat bereik je er eigenlijk mee om je kinders alleen toegang te geven tot het gastennetwerk? Dan kunnen ze toch nog steeds gewoon het internet op?

Het gasten wifi kan ik uitzetten. Waardoor de kinderen geen wifi hebben. Waarbij ikzelf en mn vriendin wel door kunnen gaan met de basis wifi. De isra zit bij ons in de woonkamer. Dus meterkast kan helaas niet. Een goed gesprek hebben we geprobeerd. Maar dat werkt dus helaas  niet.  Lastig probleem en moeilijk uit te leggen.