Beantwoord

uitval wifi met de experia v10a

  • 28 July 2019
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Al geruime tijd ben ik bezig om eruit te komen met de KPN!! sinds wij de nieuwe v10a hebben hapert mijn wifi en dus geen internet verbinding!! Na veel bellen en allebei testen via sms en via de hulpdesk (waar niks uitkwam!)is er een monteur langsgeweest en die heeft de glasvezelkast vervangen want daar kon het aan liggen!! Hij was nog niet weg of daar ging de wifi er weer uit!! opnieuw gebeld en zeer onvriendelijk geholpen... telefoon gesprek later op de dag weer gevoerd en toen kregen we de experioa wifi opgestuurt. Dit heeft niks geholpen!!!Nu lees ik op dit forum dat het kan liggen aan de DHCP server!!
Blijkbaar weet de KPN af van de problemen met de v10A maar heeft er nog steeds geen oplossing voor!! Ik vind dit echt schande!! Dat je als groot bedrijf een router uitgeeft.. mensen verplichten deze te installeren terwijl ze de problemen niet kunnen oplossen!!
Nu zou ik heel graag mijn v10a omruilen voor de v10 die blijkbaar geen problemen heeft met DHCP!! ik hoor wat van jullie te horen!!
icon

Beste antwoord door nota 30 July 2019, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @nota . Welkom op het forum.
Dat klinkt als een regelrechte lijdensweg. Ik hoop dat ik je hier verder mee kan helpen. De v10a heeft zijn kuren, dat kan ik zeker niet ontkennen. Er is niet zozeer een issue met de DHCP. Wat wel kan is dat IPv6 ongemerkt aanstaat. Dit kan voor lange laadtijden op sommige draadloos aangesloten apparaten zorgen. Een oplossing hiervoor is het hard resetten van de v10a (middels het reset gaatje).
Ik begrijp dat er tevens twee versterkers zijn opgestuurd? Zijn die al aangesloten? Want hiermee zou je een goede en stabiele wifi dekking moeten hebben.
Heb je ook apparaten bedraad aangesloten? Of merk je ook wel eens dat je itv signaal zomaar onderbreekt? Dit kan duiden op een heel ander probleem, namelijk de toevoer van het signaal zelf. Alle info is welkom!
@Erwin_ bedankt voor je reactie! Ik heb de experia wifi zaterdag na ontvangst direct aangesloten! de wifi blijft haperen! krijg op netwerkvoorkeuren dat de wifi geen ip adres heeft! bij geavanceerd (onderaantabblad) en dan naar de router gaat en dan TCP/IP zie je helemaal niks ingevuld!! wanneer je op vernieuw DHCP lease drukt.. krijg je weer alle ip adressen te zien en maakt hij verbinding.. de verbinding is na 5 minuten weer weg! ik heb daar een video en fotos's van gemaakt via mijn iPhone ! ik weet niet meer wat ik moet doen!! ik heb mijn bedrijf (Trimsalon) aan huis en vind dit echt niet kunnen!! Alle testen die jullie doen en die ik via de sms heb gedaan komen er goed uit!!..Mits ik natuurlijk internet heb zoals nu heel even... dat zal straks wel weer weg zijn 😞 ik hoop dat met het omruilen van de v10a naar de v10 het probleem opgelost is!!
@Erwin_ en oh jah reseten met pen in de achterkant heb ik ook al gedaan ..ook op advies van jullie helpdesk de stroomtoevoer eraf en dan 30 sec wachten en weer aanzetten.. dan zou hij terug gaan naar fabrieksinstellingen.... dan doet hij het weer even maar daarna weer haperen!!!!
Dat klinkt knap waardeloos. Ik begrijp dat de verbindingen op verschillende draadloze apparaten ook écht wegvallen? Dus niet alleen vertragen?
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
@Erwin_ profiel ingevuld! en alles valt weg!! Mobiel,Camera's,Ipad,Macbook,ring deurbel alles!!Mobiel gaat op 4G dus daardoor zal ook mijn telefoonkosten oplopen!!?? neem aan dat daar een tegemoetkoming in komt??

Dank voor de screenshots en leuk je even gesproken te hebben. Toen ik je lijn ging meten kwam ik tot de conclusie dat er onverklaarbare verbrekingen inzitten. Het gaat al mis met jouw signaal voordat het de experiabox heeft bereikt. Dit moeten we eerst zien op te lossen.
Ik heb daarom samen met jou voor morgen een monteur ingepland. Deze verschijnt tussen 14:00 en 16:00. Laat je weten hoe het afloopt?
@Erwin_ geweldig dat je mij even belde! Bedankt daarvoor! Ik zal morgen nadat de monteur geweest is direct even een bericht op het forum plaatsen!
@Erwin_ Hoi Erwin, de monteur is geweest en heeft alles doorgemeten! Volgens de aardige monteur zou de v10A de boosdoener moeten zijn ! en heeft hij deze vervangen voor een v10! hiermee zouden de problemen opgelost moeten zijn! Als het weer mis gaat, hoop het niet 😉 , dan hoor je me weer!
Heel erg bedankt nog voor de snelle actie!!
Ik hoop ook dat het hiermee is opgelost, @nota ! Zo niet, weet je mij te vinden. 🙂