Beantwoord

Uitvallen van de Experia Box

  • 5 April 2020
  • 18 reacties
  • 202 keer bekeken

Mijn experia box valt steeds uit. Zodra ik de stroomstekker opnieuw aansluit start hij weer op. Heb al een andere adapter geprobeerd, maar dit verhelpt het probleem niet.

Wat kan ik nog doen om het probleem op te lossen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 April 2020, 11:31

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo @S.Veneman , welk merk en type(nummer) modem heb je van KPN?

 

Experia Box v9 ZXHN H368N

Reputatie 7
Badge +24

Wat doen de lampjes op de box? Zijn die dan ook steeds helemaal uit? Of rood?

Reputatie 7
Badge +17

@S.Veneman Welkom hier! Fijn dat je ons gevonden hebt. JanD en Nick stellen al goede vragen. Ik ben ook benieuwd wat er precies gaande is met het modem. 
Speelt dit probleem al een langere tijd en is wordt het steeds erger, of is het een probleem van de laatste dagen. 
Goed dat je zelf al het e.e.a. het geprobeerd, waaronder een andere stroomkabel te proberen. Had je het modem al voorzien van een harde reset. Let op: als je de netwerknaam en wachtwoord hebt gewijzigd in het verleden, dan worden deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen (sticker achterop). 

Lampjes gaan allemaal uit. Na het opnieuw opstarten branden ze groen, maar na een tijdje valt hij weer uit. 

Heb ook al een paar keer een reset gedaan. Het doet zich sinds enkele dagen voor. Het lijkt steeds vaker te gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +17

@S.Veneman Allereerst SORRY! Ik heb per ongelijk het modem op afstand uit en aangezet. Hopelijk zat niet net iemand midden in een ontknoping van een film, toen de verbinding ineens wegviel. Het modem laat inderdaad zien dat de verbinding dagelijks verbreekt. Echter lijken dit handmatige verbrekingen te zijn, alsof de stroom wegvalt of dat er op de herstartknop wordt gedrukt. Wel zie ik dat er gisteren een verbreking is geweest door het modem zelf. Het zekere voor het onzekere stuur ik een nieuw modem naar je toe. Hier heb je al een bevestiging van ontvangen in de mail. Het is een omruilafspraak, dus je mag de V9 in een doos stoppen en geven aan het PostNL punt.

Hoeveel netwerkpoorten gebruiken jullie momenteel op de Experiabox? Het nieuwe modem heeft er maar 3 namelijk. Ik hoor graag van je!  

Dat de Experia Box een aantal malen handmatig uit is gezet kan kloppen. Heb geprobeerd het apparaat opnieuw te verbinden. Momenteel heb ik 3 poorten in gebruik. Heb wel het plan om in de toekomst nog een superwifi set aan te sluiten. Voor nu in elk geval bedankt voor de goedeservice!

Gistermiddag zou ik een mail moeten hebben ontvangen voor de levering van de modem. Helaas heb ik geen mail ontvangen in mijn mailbox. Voordat er straks iets verkeerd gaat is het misschien handig om dit even op te lossen. Alvast bedankt.
 

Reputatie 7
Badge +30

Ik weet niet zo goed wat er gebeurd is, maar ik zie inderdaad nog geen modemruil.. Ik moet hiervoor nog eens je modem resetten. Kan dat vandaag? Of is dat lastig i.v.m. thuiswerken o.i.d.?

Ja dit is wel mogelijk vandaag. 

Reputatie 7
Badge +30

Het lukt me op dit moment niet om het modem om te ruilen.. Heb je echt het idee dat het modem defect is? Heb jij zelf al eens het glasvezelkastje twee minuten stroomloos gemaakt en gecontroleerd of de kabel van en naar de Experia Box er stevig in zit? 

Kabel zit er goed in. Heb alles al eens opnieuw aangesloten om dingen uit te sluiten. Zal het glasvezelkastje nog eens uit en weer aanzetten. Het lijkt wel of de experiabox soms geen stroom heeft of zichzelf uitschakelt. Zodra ik hem opnieuw opstart lijkt hij het weer gewoon te doen. 

Reputatie 7
Badge +30

Probeer inderdaad het glasvezelkastje nog een keer vandaag: laat hier vooral weten als dit niet de oplossing was. Dan ga ik alsnog m'n uiterste best doen om de Experia Box om te ruilen. 

Helaas heeft het uitschakelen van het glasvezelkastje niet het gewenste resultaat opgeleverd. Heb dit vandaag enkele keren geprobeerd. Na enige tijd valt de experia box weer uit. 

Reputatie 7
Badge +30

Ai, dat is jammer om te horen. We hebben nu alsnog een nieuwe Experia Box voor je aangevraagd. Daarbij heb ik nog wel een keer de Experia Box moeten resetten, sorry voor de onderbreking.

De nieuwe Box wordt morgen, 8 april, bezorgd op het servicepunt in de Jumbo Het Vledder. Je krijgt een sms ter bevestiging (op 06 eindigend op 440) en morgen nog een als hij daar bezorgd is. Je hebt dan een week de tijd om hem op te halen. Je moet de oude Experia Box inleveren voor je de nieuwe meekrijgt. Verpak deze in een doosje samen met z'n stroomkabel. Vermeld op de doos het ordernummer (3924384) en onderstaande adres. Vergeet ook je ID niet, daar wordt om gevraagd. 

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Reputatie 7
Badge +17

@S.Veneman Heb je vandaag de Experiabox kunnen ophalen? Hoe bevalt deze?

Heb de Experiabox gisteravond nog opgehaald en aangesloten. Tot nu toe een hele verbetering! Heb het idee dat zelfs de wifi een beter signaal geeft.

Bedankt voor jullie service!!!

Reageer