Beantwoord

Uitvallen internet

  • 8 December 2019
  • 10 reacties
  • 321 keer bekeken

Bezit modem Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.138. Deze moet regelmatig een reboot gegeven worden, wegen geen internet beschikbaat. WIFI in huis blijft operationeel. Aangeboden tools doorlopen. Aangezien dan internet operationeel is, geen advies mogelijk.

icon

Beste antwoord door U-Niek 22 December 2019, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @U-Niek, welkom op het forum!

Je geeft aan dat het internet regelmatig niet beschikbaar is, maar dat de wifi wel operationeel blijft. Bedoel je daarmee dat je internet via de wifi nog wel werkt, maar via een bekabelde verbinding niet meer? Of blijft de wifi verbinding intact tussen de Experia Box en jouw apparaten, maar komt er geen data over de verbinding??

Ik hoor graag hoe het zit! Als je wil dat ik direct even met je meekijk en je lijn doormeet, zou je dan je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Ook hoor ik graag of je me toestemming geeft om je thuisnetwerk door te meten, op die manier kan ik zien welke apparaten er op welke wijze aangesloten zijn. Dat kan helpen met het zoeken naar de oorzaak en oplossing van de problemen!

Maja, De wifi verbinding blijft intact tussen de Experia Box en mijn apparaten. Reboot van de router is te geven via de PC, Alle apparaten zijn middels ping bereikbaar.

Profiel is verder aangevuld.

Netwerk ziet er als volgt uit, metingen zijn geen bezwaar.

Wacht op je bevindingen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt!

Als ik je lijn doormeet, zie ik dat deze helemaal stabiel lijkt te zijn, tot aan je modem zie ik dus geen verklaring voor het wegvallen van de data. De apparaten die bekabeld aan zijn gesloten, blijft het internet daar wel op aanwezig als dit via de wifi wegvalt?

Zo nee, zou je eens willen kijken of dat wél het geval is als je een apparaat rechtstreeks op de Experia Box aansluit in plaats van op de versterker? Op die manier kunnen we uitsluiten of de versterker wellicht de boosdoener is! 

TV, Radio, elektra meting zijn bekabeld. Deze werken dan ook niet vanwege geen verbinding met internet. Na alleen reboot van de Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.138 is alles weer operationeel.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus niet alleen het internet valt dan weg, maar álle diensten?

Alle apparatuur is aangesloten op de versterker, ondanks dat alles het weer doet na een reboot voor de Experia Box, zou het ook goed kunnen zijn dat de versterker de fout veroorzaakt. Zou je om dit uit te sluiten -tijdelijk- 1 van je tv-ontvangers rechtstreeks op de Experia Box aan kunnen sluiten? Op die manier kun je testen of nog steeds alles wegvalt of alleen de apparatuur die op de versterker aan is gesloten.

Ook zou het al kunnen helpen als je een andere kabel gebruikt om de Experia Box en de versterker op elkaar aan te sluiten of de versterker in een andere gele poort van de Experia Box klikt. En zou je de volgende keer dat dit gebeurt, ook willen kijken of het helpt om de versterker en dus niet de Experia Box te herstarten?

Ik hoor graag je bevindingen!

Zal dit uitvoeren zodra de uitval zich voordoet.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima, ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog niet weer van je gehoord @U-Niek, is het probleem ook echt niet weer voorgekomen?:slight_smile:

Zoals gevraagd, andere kabel gebruikt en rechtstreeks op de Experia Box aangesloten, tijdens uitval. Geen verandering. WWW is niet te bereiken. Intern netwerk blijft actief, middels ping commando's gecontroleerd. Wat opviel is dat het broadband lampje uit was. Lampje internet knippert onregelmatig. 

Experia Box een reboot gegeven (power down) en WWW weer bereikbaar. 

GR Niek

Zoals gevraagd, andere kabel gebruikt en rechtstreeks op de Experia Box aangesloten, tijdens uitval. Geen verandering. WWW is niet te bereiken. Intern netwerk blijft actief, middels ping commando's gecontroleerd. Wat opviel is dat het broadband lampje uit was. Lampje internet knippert onregelmatig. 

Experia Box een reboot gegeven (power down) en WWW weer bereikbaar. 

GR Niek

Niek van den Biggelaar