Beantwoord

Uitvallen modem

  • 20 May 2019
  • 10 reacties
  • 346 keer bekeken

Al eerder hierover geklaagd! Nog steeds niet opgelost.
Na het installeren v e nieuw modem valt een aantal maal per dag Internet uit.
Door de stekker uit het modem te halen en opnieuw te verbinden probleem weer opgelost.
Het uitvallen kan gebeuren op 1 of beide i-pads en/of de laptop.
Ook valt de TV wel eens uit, deze start meestal zelf weer op na een aantal minuten geen beeld te hebben.
ik ben er een beetje klaar mee! Betaal genoeg voor een zgn snel, goed werkend pakket.
In de praktijk komt het er op neer dat ik een aantal malen naar boven moet, op de grond, stekker eruit etc.
Met het oude modem deze problemen niet gehad!
Graag een oplossing, Helma.
icon

Beste antwoord door HelmaLizzy 10 June 2019, 09:51

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Helma, welkom terug. Wat naar dat dit probleem nog steeds bestaat.

Het oude modem moest vervangen worden om verbeteringen in ons netwerk mogelijk te maken. Het is mogelijk dat er door die verbeteringen een hogere snelheid binnenkomt op jouw adres. Daardoor is het ook extra belangrijk dat de binnenhuisbekabeling optimaal is.

Je geeft aan dat je naar boven moet om de Experia Box opnieuw op te starten. Doorgaans is de Experia Box in de meterkast of woonkamer aangesloten. Ik zie ook dat er een Draadloze Verbindingsset zit aangesloten, wat ook storingsgevoelig is. Kun je toelichten hoe je thuisnetwerk precies in elkaar zit, vanaf het punt dat de Experia Box het huis binnenkomt? Als we dit kunnen optimaliseren verwacht ik dat je een snelle én stabiele verbinding kunt krijgen.
Ik wil van alles aangeven, maar de ellende is begonnen na het installeren v h nieuwe modem.
Daarvoor nooit klachten.
ik zie ook steeds dezelfde klacht terugkomen op dit forum.
Modem staat op eerste etage, vlakbij PC.
Verbinding naar slaapkamer en naar beneden met door jullie goedgekeurde stekkers/kabels.
Het vreemde is ook dat op hetzelfde moment er bijv. 1 i-Pad wel werkt en de tweede niet en de TV dan bijv. weer wel.
Laatste dagen bij opstarten v d laptop geen verbinding! Weer naar boven.
Reputatie 7
Badge +28
De nieuwe Experia Box lijkt inderdaad geen verbetering. Het is extra frustrerend dat we niet terug kunnen naar het vorige model, die is niet meer geschikt voor de huidige lijn. Het is mogelijk een monteur te laten komen, dit is gratis als het probleem aan de KPN kant zit. Daar heeft het alle schijn van. Ik heb je net geprobeerd te bellen maar dat is helaas niet gelukt. Kun je aangeven wanneer een afspraak het best uitkomt? Dat is vrijwel altijd na 24 uur mogelijk. Dus op dit moment kunnen we morgenmiddag een afspraak maken, bijvoorbeeld.
indien mogelijk een afspraak op maandag of vrijdag.
Misschien a.s. vrijdag?
Reputatie 7
Badge +28
Vrijdag is nog een optie! Ik heb de afspraak ingepland voor vrijdag aanstaande, tussen 12:00 - 14:00. Ik hoor graag hoe het is afgelopen 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@HelmaLizzy: Hoe staat het er nu voor? In de monteursbon zie ik niet dat de Experia Box is vervangen maar wel dat er een probleem met de lijn is geconstateerd. Hebben de wijzigingen effect gehad?
Beste Joran, het probleem is niet opgelost. Verbinding was zeer instabiel werd aangegeven.
De optie om alles te bekabelen is genoemd.
Maar met het oude modem (en dezelfde manier van bekabelen) kwam dit probleem ( het wegvallen v de internet verbinding op iPads en/of laptop) NOOIT voor! Dus???
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt via mail (misschien ook per sms) een terugbelcode ontvangen. Als een storingsmelding is aangemaakt heb je 7 dagen de tijd om contact op te nemen als het probleem niet is opgelost. Voordeel is dat je direct bij de technische dienst uitkomt die meer mogelijkheden hebben om dit op te lossen dan ik. De 7 dagen zijn al voorbij maar de storingsmelding staat nog open, daarom wil ik je aanraden dinsdag direct even contact op te nemen.
Beste Joran,
het lijkt erop dat er toch wat veranderd/verbeterd is.
tot nu toe slechts 1 maal het modem moeten resetten (stroom eraf).
ik wacht het even af, hoop dat het zo blijft!
met vr. groet, Helma
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop met je mee maar anders weet je ons te vinden! 🙂

Reageer