Uitvallen wifi

• 11 juli 2015
  • 9 reacties
  • 280 keer bekeken

De laatste maanden steeds vaker last van wegvallende wifi. Daarnaast ook steeds meer last van storing in de interactieve televisie. Het modem Thomson st780 is al behoorlijk wat jaren werkzaam. Op dit forum lees ik berichten dat het modum wellicht aan vervanging toe kan zijn. Kan dit svp geregeld worden?

Ook zou ik graag willen weten wanneer KPN eindelijk glasvezel gaat aanbieden in IJsselstein. Het netwerk ligt er inmiddels enkele jaren, maar tot heden kan ik slechts gebruik maken van een ADSL lijn van zo'n 12 mb waardoor HD tv niet eens mogelijk is.

Overstap naar een andere provider komt zo steeds meer in beeld.

Gr.

Patrick

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

De ST780 kan zeker omgewisseld worden. Hiervoor kunt u wachten op WebCare of even de KS bellen (0800-0402) en even uitleggen dat je veel problemen ondervindt. Als je van plan bent te bellen zou ik u adviseren om te vragen naar de Experiabox V10, niet elke medewerker kan deze uitgeven, maar dit is in mijn ogen de beste Experiabox.

(Tenzij u de 780i heeft, dan is het een ander verhaal)

Geplande upgrades kunt u hier zien. Ook staat hier uw maximale snelheid en of er glasvezel beschikbaar is.

Op deze site kunt u zien of glasvezel gepland staat of er al is. Ook kan je hier kenbaar maken dat je geïntreseerd bent.

Op de boven genoemde site kunt u ook zien of u HD TV kan en zo ja, hoeveel. Ik dacht zelf dat dit wel kon met 12Mbit, maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Je kan misschien ook alleen internet/bellen bij KPN houden en eventueel TV verschuiven naar een kabelboer of via de satteliet.

Besluit u toch om over te stappen? Dan kunt u hier uw KPN abonnement opzeggen. 

Robin

Beste Robin,

Dank voor je reactie.

Op mijn adres is max 11 a 12 mbit mogelijk. Er kan dan krap 1 hd tv aangesloten worden van 9 a 10 mbit. Je houdt dan te weinig over voor telefoon, tablets, en dergelijke. Ook een 2e tv is dan geen mogelijkheid. Verhoging van de snelheid, liefst glasvezel, is de enige echte oplossing.

Er ligt al 3 jaar glasvezel in IJsselstein, maar tot heden wordt er blijkbaar masr 1 aanbieder (Caiway) toegelaten. Monopolie positie dus. Het netwerk schijnt vrij gegeven moeten worden voor andere aanbieders, maar waarom dat niet gebeurt ??? De aansluiting zit al in mijn meterkast, daar ligt het niet aan ...

Ik wacht webcare af en als dat te lang duurt, ga ik bellen.

Nogmaals dank

Gr.

Patrick

Reputatie 7
Ik ben bang dat je nog heel lang kunt wachten tot KPN haar diensten over een netwerk van Caiway zal gaan leveren.

De policy van KPN is dat diensten alleen over de "eigen" infrastructuur geleverd worden.

Reputatie 2
Badge
In Harderwijk is er inmiddels al wel glasvezel van KPN actief. Dit is ook in handen van Caiway. Nadat Caiway hier 2 jaar het alleenrecht had is nu sinds een maand of 2 KPN ook actief. 

In IJsselstein zal het nog even wachten zijn tot dat het zo ver is. 

Reputatie 7
,

Waar kan ik een KPN glasvezel abonnement in Harderwijk afsluiten?

Reputatie 7
Badge +30
Heb je dit gelezen? http://forum.kpn.com/t5/Internet/ADSL-naar-Glasvezel-Harderwijk/m-p/344520

Lijkt er op dat dit een soort "pilot" is
Reputatie 7
Dank je voor die link.

Dit is voor het eerst dat ik lees dat KPN haar diensten gaat aanbieden via een netwerk van derden.

Ik ben benieuwd wat de uitkomsten van die pilot zullen zijn.

Voor iedereen die in een Caiway gebied woont zou dit goed nieuws zijn want dit betekent in ieder geval concurrentie en concurrentie is nodig voor innovatie tegen betaalbare tarieven.

Reputatie 2
Badge
Ik woon in Harderwijk. Het heeft hier in de kranten gestaan. de KPN hier heeft er flink mee gepromoot. Ik wist weer niet dat het om een pilot gaat.

Ik dacht dat er ergens in Friesland een zelfde situatie is. 

Reputatie 7
Badge +27
Hallo prta74,

Welkom op het forum! Dat type Experia Box is inderdaad al een oudje. Het lijkt me verstandig om deze om te ruilen voor een nieuwer exemplaar. Mocht je nog geen contact met de klantenservice hebben gehad kan ik je hier mee helpen. Ik ontvang dan graag je postcode, huisnummer, naam contractant, 06-nummer en aantal dagen/dagdelen waarop het zou uitkomen in privébericht.

Betreffende glasvezel in Harderwijk,dit klopt. Wij draaien een pilot in Harderwijk en Friesland waarbij we onze diensten leveren via het glasnetwerk van derden. Als dit allemaal goed loopt kunnen we dit wellicht ook in andere gebieden in Nederland gaan doen.

Hartelijke groet,

Erik

Reageer