Beantwoord

UItvallende wifi en langzame televisie

  • 29 December 2020
  • 1 reactie
  • 58 keer bekeken

Sinds een aantal weken valt de wifi geregeld uit. Ook is de wifi langzamer geworden. Als ik de televisie aanzet dan werken de programmalijsten ook veel langzamer. Op internet las ik dat KPN problemen heeft met de wifi-routers sinds ze een paar weken geleden ge-update hebben. Helaas heb ik dit van KPN zelf nog niet gehoord. Is er iemand die weet wat het probleem precies is en hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden?

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 5 January 2021, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Trixannemie, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Uit jouw verhaal maak ik op dat je 2 problemen ervaart, namelijk met de wifi en met de tv-ontvanger die traag reageert. Wat betreft de tv-ontvangers die traag reageren, dit is inderdaad bekend. Er wordt hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. De verwachting is dat het in de loop van deze maand is opgelost. In dit topic: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu vind je hier meer informatie over. Zodra er meer bekend is, zal dat daar ook worden geplaatst.

Voor de problemen die je ervaart met de wifi hebben we een handige online tool genaamd de Wifi Manager. Deze analyseert en verbetert de wifi. Allereerst zal hij een aantal metingen uitvoeren, om na te gaan hoe de situatie is, vervolgens zal hij deze proberen te verbeteren. Na deze verbeteringen zal hij nogmaals een aantal metingen uitvoeren. Als dan blijkt dat de wifi niet voldoende verbeterd is, dan zal hij vervolgstappen aanbieden, om de wifi alsnog te verbeteren.

Â