Beantwoord

Uitzetten modem Experia V10A

  • 10 May 2019
  • 10 reacties
  • 333 keer bekeken

Goedemiddag,
Sinds een paar dagen in het bezit van internet van KPN en het daarbij behorende modem Experia V10A. Ik heb er paar vragen.

1.Omdat het modem op de slaapkamer staat, wil ik 's nachts geen wifi (straling) in de kamer hebben. Als ik het modem uitzet dmv het aan/uit knopje op het modem, dan mag ik er toch vanuit gaan, dat er totaal geen straling meer is? Of moet ik via 192.168.2.254 bij ssid op off zetten en bij wpa2/5 ook alles op off?
2.In het menu van het modem staat ook TX Power Adjustment. Klopt het, dat als je deze instelling op 10% ipv 100% zet, dat er dan minder straling is?

Bedankt voor het lezen van mijn vragen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 May 2019, 17:37

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @Aileen2 ,
aan de zijkant van het modem zit een knopje voor de wifi/wps.
Je kunt dit knopje indrukken totdat het lampje uit is dan is de wifi ook uit, maar het modem nog wel aan voor bekabelde internetverbinding, tv of bellen.
Omdat het knopje diverse functies heeft kan het zijn dat je het knopje een aantal keren in moet drukken voordat het lampje uitgaat.
Ik weet niet of het modem een zogenaamde ECO-modus heeft zoals de V10, daarin kun je instellen dat de wifi op bepaalde tijden uit of aan is en hoef je niet 's avonds steeds met het knopje te 'pielen'.☺️
Dank je wel Jan voor je reactie. De eco-modus werkt niet. Vanochtend al met KPN klantenservice gebeld, maar die konden geen oplossing bieden. Ik kan de timer instellen, maar als ik geen internet zou kunnen ontvangen, heb ik toch op alle apparaten (bekabeld en onbekabeld) ontvangst. Dus nu denk ik het aan/uit knopje aan de achterkant maar te gaan gebruiken. Lijkt me dat dan wifi echt uit is. Toch?
Hallo @Aileen2 , als de V10a geen ECO-modus heeft dan de eerder genoemde wifi-knop aan de zijkant gebruiken, dan blijft alles werken behalve de wifi.
Dag Jan. Dit werkte vanochtend ook niet. Ga vanavond nogmaals proberen en anders meld ik me weer op het forum. Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Aileen2, Zo te lezen is de WiFi-knop aan de zijkant een mooie oplossing om ervoor te zorgen dat je geen straling meer hebt op de slaapkamer. Heb je het al getest?
Hallo @Aileen2 ,
wat ik al eerder schreef, die knop op de zijkant moet zo vaak ingedrukt worden dat het bijbehorende lampje uitgaat, dan is de WiFi uit.
Dank jullie voor het meedenken. En dat lukt dus niet. Ik kan dat knopje wel een minuut ingedrukt houden, maar dan is alles even uit en dan begint het lampje weer te branden. En heb ik gewoon internet ook op de iphone en ipad (en dan geen 4g natuurlijk). Vannacht gewoon het hele modem uitgezet en dat doe ik dan maar vanaf nu. Duurt eventjes 's ochtends met opstarten, maar dat vind ik niet erg. Ga er dus vanuit, dat als het modem uitgeschakeld is, dat er dan helemaal geen straling is.
Reputatie 7
Badge +19
@Aileen2, Wanneer je het modem uitzet heb je geen straling. Heb je hier trouwens een bepaalde reden voor? Hoef je uiteraard niet te delen, maar ben wel benieuwd wat de aanleiding is van je vraag.
Dag Marina, De reden is, dat ik het modem boven in de slaapkamer heb staan en dan wil ik 's nachts totaal geen straling hebben. Misschien zit het tussen de oren, maar op die manier geeft het me wat meer rust.
Reputatie 7
Badge +19
@Aileen2, Voor zover ik weet kan het geen kwaad, maar ik heb daar geen harde bewijzen voor 😉 Niemand niet geloof ik, dus de keuze die je maakt is wel logisch. Better safe than sorry!

Reageer