Beantwoord

Unlimited data is niet unlimited

  • 17 January 2021
  • 10 reacties
  • 786 keer bekeken

Dag allen, 

Ik ben van plan een vakantiehuis aan te schaffen, maar daar ligt geen kabel o.i.d. Digitenne blijft beperkt tot TV. Een schotel wordt steeds minder aantrekkelijk omdat er 4g en straks 5g beschikbaar is.

Onlangs heb ik een "onbeperkt” abonnement aangeschaft, maar zo onbeperkt is dat niet, er zitten grenzen aan heb ik ondervonden.

Welnu, ik begrijp de insteek van KPN, onbeperkt Internet zou alle lokale verbindingen in rook doen opgaan, net als de telefoon die het deelt trouwens. Maar toch, is er een niet een abonnement dat dit ondervangt? Misschien een app dat het aantal gekoppelde apparaten in de smiezen houdt? Apparaten hebben dacht ik allemaal een eigen mac address.

Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien, maar ik wil de vraag even gesteld hebben.

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 January 2021, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Wat is er niet onbeperkt aan dan?

Zoveel als je wilt maar je moet er wat voor doen als je over een bepaalde hoeveelheid gaat.

 

 

Als ik twee uur Netfix kijk via mijn laptop, krijg ik een melding dat ik bijna door mijn dagelijkse hoeveelheid ben. Het komt niet vaak voor dat ik mijn telefoon als Hotspot gebruik, maar als ik "onbeperkt” besteld heb, vind ik dit soort meldingen via SMS ongemakkelijk.

Wat zou ik moeten doen als ik over een bepaalde hoeveelheid heenga?

Hallo @Simon-4G , je kunt ook in een lagere kwaliteit Netflixen, dat kost minder bandbreedte.

Dan kun je iedere keer weer 1 Gigabit gratis bijbestellen.

 

Hallo Jan, dank voor je bijdrage. Ik heb de knop nog niet gevonden waarmee ik de "player” van Netflix een tandje terug kan zetten. Als jij het trucje weet, hoor ik het graag. Bij andere (Flash) players heb ik dat wel gevonden, youtube, uitzending gemist enzo. Dan neem je een andere resolutie en kun je uren vooruit. Maar leg dat je ogen maar eens uit, als je op een paar meter van je laptop of tv zit.

Ik wil ook best steeds Gbits bijbestellen, maar dat is geen oplossing voor wat ik aankaart. Voor je bekabelde tv of internetverbinding wordt je ook niet steeds gevraagd even bij te lappen. 

Gewoon een vast bedrag per maand zou fijn zijn. Denk je dat dat haalbaar is?

 

 

Hallo @Simon-4G , T-Mobile heeft zogenaamde 4G-thuisabo's, misschien is dat een goed alternatief voor je, zie onderstaande link:

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

hier nog een lijk met een mogelijkheid:

https://evenwifi.nl/onbeperkt-4g/

Succes

Helder, dank voor de verwijzingen Jan. Jammer dat KPN dit nog niet aanbiedt. Ik ben al jaren klant en ben best bereid iets meer te betalen.

Hallo @Simon-4G 

hier nog een lijk met een mogelijkheid:

Moet 'link’ zijn natuurlijk, kon ik niet meer aanpassen.:sunglasses::thinking:

Laat s.v.p. even weten hoe je e.e.a. opgelost hebt c.q. gaat oplossen.

Ik vind het eigenlijk onacceptabel dat dit abonnement als “unlimited” wordt verkocht. Het is niet unlimited, omdat er toch sprake is van een limiet per dag. Weliswaar kan je dan gratis (mondjesmaat) wat meer data krijgen, maar intussen wordt je verbinding afgeknepen tot bijna nul. En je moet maar afwachten hoe lang het duurt voordat je extra data beschikbaar zijn.

Dit is toch misleiding?

Reputatie 7
Badge +21

Ik vind het eigenlijk onacceptabel dat dit abonnement als “unlimited” wordt verkocht. 

Dit is toch misleiding?

Nee hoor, KPN is daar heel duidelijk over op de website.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 8 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266.

 

Enige beperking is nodig, anders zegt ‘iedereen’ zijn vaste thuis aansluiting op. Dat kan het mobiele netwerk helemaal niet aan.

Reputatie 7

Ik vind het eigenlijk onacceptabel dat dit abonnement als “unlimited” wordt verkocht. Het is niet unlimited, omdat er toch sprake is van een limiet per dag. Weliswaar kan je dan gratis (mondjesmaat) wat meer data krijgen, maar intussen wordt je verbinding afgeknepen tot bijna nul. En je moet maar afwachten hoe lang het duurt voordat je extra data beschikbaar zijn.

Dit is toch misleiding?

Ik hoop dat je snapt waarom er een "limiet" van 8GB gehanteerd wordt die gratis met extra bundels van 2GB aangevuld kan worden. Als dat niet zou gebeuren dan zou de prijs van unlimited data abonnementen een stuk hoger liggen en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten. Je mag zelf bedenken waarom die prijs dan een stuk hoger zou liggen.

Het wordt overigens bij aanschaf van een unlimited abonnement wel benoemd dus of het misleiding is?