Beantwoord

Update box 12 mesh superwifi

  • 12 March 2021
  • 33 reacties
  • 5562 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +10

De superwifi’s vormen samen met de box12 wel degelijk een mesh netwerk, alleen kan de 1e nog niet los.

Volgens mij vormen de V12 en de "super"WiFi's en/of Experia WiFi's geen mesh systeem. Ja, de wifi van de V12 blijft aan staan maar maakt geen deel uit van het mesh netwerk.

 

Je hebt het gelijk, ik formuleer het onjuist. Wifi uit, enkel de superwifi’s met elkaar doen mesh.

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt, daarom heb ik ook zelf de WiFi van de Box 12 uitgeschakeld. Als de mesh update van de v10A 'klaar’ is, dan komt de Box 12 aan de beurt voor mesh (zie het start bericht v10A mesh update). Maar gezien de problemen daar, kan dat nog wel even duren :wink: .

Reputatie 2
Badge

@NHendriks en @DennisA78 … Dank voor jullie uitgebreide antwoorden, vlot en to-the-point, pluspuntje 😉, toch wat aanvulling/correctie: ik sprak over “Boerenbedrog”, niet concreet bedrog, Boerenbedrog is dat iemand verleid wordt (door onvolledige deskundigheid) tot een aankoop die meer voorspiegelt dan in feite geleverd kàn worden.

Nadat ik dat merkte ging ik wat op dit forum zoeken en zag dat die V12-update al meer dan een jaar beloofd wordt, dat vind ik toch echt ondermaats. Hij zal nu eerdaags wel komen maar als ik lees hoe de uitrol van Update V10a gaat ben ik wel benieuwd hoe dit gaat lopen. En dan hoop ik dus een volwaardig Mesh-systeem te krijgen met 3WiFi-punten, Modem en 2SuperWiFi geïntegreerd tot één systeem.

T.a.v.die WiFi6… dat begrijp ik wel en zal me niet zo deren, al vind ik het wel onhandig om zo met Super-WiFi te koketteren als die niet dezelfde protocollen voor WiFi kan volgen die het modem wel kan, dat geeft gewoon verkeerde verwachtingen…

Mijn netwerk bestaat nu uit Glasvezel 200/200 wat bedraad op PC keurig gehaald wordt, WiFi op modem uitgezet, 2 SuperWiFi-punten die op 5Ghz tot plm.150Mbit komen maar kom ik even op verdere afstand vervalt de verbinding naar 2.4Ghz met max 45Mbit. Daarnaast op 3 plekken een TV-verbinding waarvan 1x UHD

Kortom… eigenlijk een prima systeem maar minder goed geïntegreerd en geüpdatet dan je van een professionele provider verwacht

vriendelijke groet, Rejojaan 

Badge +19

Veel meer kan de 2.4Ghz band ook niet aan. Al met al ziet het er prima uit.

Reputatie 1

Hallo forumleden, ik ben kort geleden van Ziggo overgestapt op KPN-glas en gebruik de boxV12 met 2 "SuperWiFi's". Één van de argumenten die mij werd voorgehouden was nou juist dat Mesh-netwerk wat samen met het modem één systeem zou zijn en dat het systeem WiFi6 zou ondersteunen. Dat klopt dus niet 😭, de software van de BoxV12 wordt al meer dan een jaar beloofd ge-upgraded te worden... niet dus... Boerenbedrog en achterlijk dat dit zo doorgaat (het lijkt de kabinetsformatie wel) . Daarnaast kunnen die "SuperWiFi's" die WiFi-standaard 6 helemaal niet doorgeven, ook hier is sprake van non-conformiteit met de beloofde prestatie. Ik heb nu weliswaar een keurig netwerkje maar niet waar ik voor koos. Zoals het nu lijkt zal KPN dit jaar goed zijn best moeten doen om dit te verbeteren, anders ben ik na dit jaar-contract weer verdwenen, het schijnt dat Ziggo wèl een werkende Mesh-optie aanbiedt 😉, groet HenkR

 

 

De superwifi’s vormen samen met de box12 wel degelijk een mesh netwerk, alleen kan de 1e nog niet los. De V10a's worden op dit moment geüpdated, daarna is de box12 aan de beurt.

 

Wifi6, ja, die heb je in de box12, niet in de Superwifi’s. Nog niet, opvolger komt eraan.

 

Had je niet eerst wat info over deze dingen kunnen opzoeken, over ben je telefonisch benaderd?

 

Ik heb dus precies het zelfde. De lijn bij ons was zeer onstabiel en er werd een nieuwe modem verstuurd de box12 heb ik gehad. Ik had al superwifi’s 3 stuks. De lijn viel er weer uit. Wordt mij verteld dat alle 3 de superwifi’s ergens in huis kunnen staan. Nou niet dus als ik dat doe dan zijn ze rood. Dus geen bereik. Ik ben dus verkeerd ingelicht door iemand van KPN. Ik heb nu weer 1 superwifi punt bij de modem. En 1 met een kabel omdat die te ver staat van een andeee superwifi punt. Erg jammer maar nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Maar moet ik de WiFi op mijn box12 uitzetten om goede superwifi te hebben? Hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +10

Hallo forumleden, ik ben kort geleden van Ziggo overgestapt op KPN-glas en gebruik de boxV12 met 2 "SuperWiFi's". Één van de argumenten die mij werd voorgehouden was nou juist dat Mesh-netwerk wat samen met het modem één systeem zou zijn en dat het systeem WiFi6 zou ondersteunen. Dat klopt dus niet 😭, de software van de BoxV12 wordt al meer dan een jaar beloofd ge-upgraded te worden... niet dus... Boerenbedrog en achterlijk dat dit zo doorgaat (het lijkt de kabinetsformatie wel) . Daarnaast kunnen die "SuperWiFi's" die WiFi-standaard 6 helemaal niet doorgeven, ook hier is sprake van non-conformiteit met de beloofde prestatie. Ik heb nu weliswaar een keurig netwerkje maar niet waar ik voor koos. Zoals het nu lijkt zal KPN dit jaar goed zijn best moeten doen om dit te verbeteren, anders ben ik na dit jaar-contract weer verdwenen, het schijnt dat Ziggo wèl een werkende Mesh-optie aanbiedt 😉, groet HenkR

 

 

De superwifi’s vormen samen met de box12 wel degelijk een mesh netwerk, alleen kan de 1e nog niet los. De V10a's worden op dit moment geüpdated, daarna is de box12 aan de beurt.

 

Wifi6, ja, die heb je in de box12, niet in de Superwifi’s. Nog niet, opvolger komt eraan.

 

Had je niet eerst wat info over deze dingen kunnen opzoeken, over ben je telefonisch benaderd?

 

Ik heb dus precies het zelfde. De lijn bij ons was zeer onstabiel en er werd een nieuwe modem verstuurd de box12 heb ik gehad. Ik had al superwifi’s 3 stuks. De lijn viel er weer uit. Wordt mij verteld dat alle 3 de superwifi’s ergens in huis kunnen staan. Nou niet dus als ik dat doe dan zijn ze rood. Dus geen bereik. Ik ben dus verkeerd ingelicht door iemand van KPN. Ik heb nu weer 1 superwifi punt bij de modem. En 1 met een kabel omdat die te ver staat van een andeee superwifi punt. Erg jammer maar nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Maar moet ik de WiFi op mijn box12 uitzetten om goede superwifi te hebben? Hoe doe ik dat?

 

Dat kan ook. Alleen zal er 1 aan een kabel moeten blijven. De rest kan draadloos. (Alleen als je een v10a hebt met de nieuwste software, dan kunnen ze allemaal los. Later dit jaar, of begin volgend jaar is de box12 aan de beurt) Vlak naast je modem hoeft niet persee, maar omdat je de wifi van je modem dus uitzet, vang je dat op met een superwifi ernaast. Maar als rond jouw meterkast weinig leefbare ruimte zit, heeft wifi daar geen nut. Ligt dus helemaal aan de woning en waar wat zit. Dus ja, wifi op box12 moet uit. Onderste knopje links 15sec ingedrukt houden. Wifi lampje zal uit gaan. 

 

Reputatie 3

Dat laatste klopt helemaal. WFi van de BOX 12 staat niet uit en de eerste superwifi is uiteraard bekabeld. Alles werkt uitstekend. Uiteraard WiFi 5….😡

 

Het verhaal, dat WiFi 6 nog weinig zin heeft om toe tepassen / gebruiken is uiteraard een “onzin-verhaal. 
Ik heb een iphone 12 , een ipad-pro en een macpro die allemaal WiFi 6 ondersteunen…

We gaan dus (helaas)maar gewoon WiFi 5 gebruiken !

Reputatie 7

Het verhaal, dat WiFi 6 nog weinig zin heeft om toe tepassen / gebruiken is uiteraard een “onzin-verhaal. 

Wat is de snelheid van jouw Internet verbinding?

Hoeveel wifi apparaten zijn er in gebruik?