Beantwoord

Update FB naar 7.20

  • 25 July 2020
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

‘n Technische vraag:

Op 15 juli jl. een update uitgevoerd naar 7.20 op mijn FB7590. Internet neem ik af van XS4ALL (KPN) en via koper komt een VDSL binnen, via ‘n splitter. Overigens is de verbinding superstabiel, uptimes van weken! Niks mis hiermee, laten we dat vooral houden zo.

Wat mij opvalt is dat daags na de update de snelheid met 8 Mbits is afgenomen. Normaliter heb ik 28 of 29 Mbits (volgens foutstack 27), echter nu op 20,4 Mbits.

Wat ook opvalt is dat de signaal/ruisverhouding van 6 naar 10 is gegaan (zie afbeelding). Kan iemand een zetje geven in de centrale zodat ik weer op 28/29 zit? 

 

Alvast bedankt.

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 25 July 2020, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een abonnement lopen bij XS4ALL. Voor vragen moet u dus ook bij hen zijn. KPN medewerkers hier op het forum kunnen niets voor u doen. Zij kunnen niet bij gegevens van klanten van XS4ALL. 

Reputatie 7
Badge +7

Dank voor je bericht, Nick83!

Het was ook een technische vraag…. meer zo van ‘hebben meer mensen hier last van’, wellicht heeft de update hier niets mee te maken…. of samenloop….

Reputatie 7
Badge +7

Afgelopen donderdagmiddag gebeld met provider, ‘s avonds probleem opgelost!! Konden niet zeggen of de update voor het probleem heeft gezorgd…

. .en via koper komt een VDSL binnen, via ‘n splitter.

Is dat het kastje uit de tijd van de combinatie met vaste telefoon ? Zo ja dan kan die er tussen uit, baat het niet dan schaad het niet.

Of bedoel je een ander soort (aansluit) kastje ?

 

Reputatie 7
Badge +7

Klopt inderdaad! Splitter is inderdaad in combinatie met een POTS lijn. Afgelopen donderdag toevallig overgestapt met bellen naar xs, ala minute geregeld. POTS was dood en stekkertje ingeplugd in FB, voila verbinding. Splitter er tussen uit gehaald.