Beantwoord

Update Fourstack: MDF naar SDF

  • 28 May 2019
  • 16 reacties
  • 1236 keer bekeken

Vorige week heeft de update op fourstack van MDF naar SDF plaats gevonden. Echter is de snelheid van ons abo niet toegenomen. moet ik zelf iets aanpassen in de experiabox?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 29 May 2019, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Peddeh85, welkom hier! Er moet altijd nog een wijziging aan onze kant plaatsvinden maar ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met ons, en dat de wijziging is ingevoerd. De omzetting staat gepland voor 12-06 dus daarna zul je daadwerkelijk een hogere snelheid gaan ervaren via VVDSL.😀

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb geen reactie meer van je gezien @Peddeh85 dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Is het al 12-6 dan?
Reputatie 7
Badge +25
Je reageerde totaal niet op mijn berichtje, dus ging ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt... Heb je nog vragen dan?
Oh excuus.
De medewerker vertelde me telefonisch dat ik ook een nieuw modem zou krijgen.. enig idee of dit klopt?
Reputatie 7
Badge +25
Geen excuses nodig! Klopt inderdaad, er is een nieuw modem verstuurd. Ik zie nog geen track & trace code maar vanuit ons is het wel al verstuurd. Zal vast niet al te lang meer duren, ik verwacht ergens deze week.
Hi Paul,

Ik heb de experiabox V10 binnengekregen en inmiddels aangesloten. Moet ik verder nog wat doen? Of is het afwachten tot 12-6 omdat er dan iets staat te gebeuren?

Gr peter
Reputatie 7
Badge +25
Netjes! Nu is het niets anders dan afwachten tot de wijziging is voltooid, en dat zal inderdaad ergens op 12-06 zijn.
Zo dat is rap.. oke Paul.
Gaan we doen. Dank voor je hulp.

Mocht ik na 12-6 nog traag internet ondervinden dan meld ik me weer.
Reputatie 7
Badge +25
Zo dat is rap.. oke Paul.
Gaan we doen. Dank voor je hulp.

Mocht ik na 12-6 nog traag internet ondervinden dan meld ik me weer.

Geen dank! Je weet me te vinden.
Hi Paul,

1 vraag nog. een vriend van mij woont bij mij in de buurt postcode 7608AV en zit volgens mij op dezelfde straatkast.
Hij heeft contact gehad via de chat en hij krijgt iets als BVDSL dmv pair bonding?
op fourstack staat dat zijn max snelheid op bonded koper 214 mbps is en die van mij 107. zonder mogelijkheid tot bonded koper?

Als dit bij hem mogelijk is dan zou dit toch ook bij mij mogelijk moeten zijn?

ik hoor graag

gr peter
Reputatie 7
Badge +25
Goede vraag! Of pairbonding beschikbaar is, is helemaal afhankelijk van het specifieke adres. Het adres heeft dan 2 (volledig ingelaste) telefoonlijnen liggen, en dat is bij lang niet alle adressen het geval. Dus jouw vriend heeft wat dat betreft gewoonweg geluk...
Paul,

vorige week inderdaad alles binnen gekregen en aangesloten. ook was de internet snelheid een aantal dagen een stuk hoger. 60 mbps ipv 2 mbps.

echter nu na een week en het toevoegen van kpn wifi versterkers komt de down snelheid niet boven de 2 mbps terwijl de upload dik boven de 30 mbps zit.

ik heb de 2,4 en 5 ghz band al gescheiden om alles vast te zetten op de 5 ghz maar dit helpt ook niet.
heb je enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb de snelheid gemeten tot aan het modem, en daar lijkt er in ieder geval niets aan de hand.

Je hebt het dus puur over de internetsnelheid via WiFi, toch? Je hebt een V10 waarvan de WiFi uit staat (gaat automatisch), en 2 Experia wifi's. Waar heb je die dingen geplaatst? Als het goed is staat er 1 op de plek van de V10 (er naast o.i.d.), en de andere op een plek waar de WiFi slecht is/was.

Je kan inderdaad de banden scheiden, maar idealiter is dat juist niet nodig. Er wordt op dit moment (intern) getest met een update waardoor 'seamless roaming' gaat werken, en dan wil eigenlijk alles dezelfde naam geven... Ook heeft de 5 ghz band minder bereik dan de 2.4 band en gaat moeilijker door muren etc., dus daar moet ook rekening mee worden gehouden. 5 ghz is niet per definitie beter in ieder geval.
Inmiddels de experia wifi's eraf gehaald en de experiabox vv10 gereset en de wifi weer aangezet. Nou werkt alles weer op volle snelheid op de 2,4 en de 5 GHz band. Echter wel slecht bereik in de tuin en op zolder.
Reputatie 7
Badge +25
Inmiddels de experia wifi's eraf gehaald en de experiabox vv10 gereset en de wifi weer aangezet. Nou werkt alles weer op volle snelheid op de 2,4 en de 5 GHz band. Echter wel slecht bereik in de tuin en op zolder.
Oké, dan gaat het dus puur om het bereik van de WiFi. Mocht je toch nog een poging willen wagen, houd dan rekening met mijn bovenstaande verhaal. Laat het vooral weten als je nog vragen hebt daarover.