Beantwoord

Update naar VVDSL in de KPN centrale?

  • 18 February 2019
  • 20 reacties
  • 781 keer bekeken

Reputatie 2
Beste kpn forum mensen,

Is er al wat meer bekend over de updates van de centrale naar vvdsl?
Alle straatkasten in het dorp zijn inmiddels voorzien, alleen mijn adres zit nog op de centrale aangesloten!!

Zitten nu al ruim 2 jaar op een matige snelheid, maar betaal er wel voor.
Bonding zit er helaas ook niet in.

mvgr
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 20 February 2019, 12:53

Bekijk origineel

20 reacties

Hallo @Wuppie1978 ,
via onderstaande link kun je zien of jouw aansluiting binnenkort bijgewerkt gaat worden:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
of via onderstaande site waar je meteen je e-mailadres achter kunt laten zodat je automatisch op de hoogte wordt gehouden van aanpassingen voor jouw aansluiting:
https://www.kpnnetwerk.nl/
Succes.☺️
Reputatie 2
@Jan-D De fourstack site hou ik al lange tijd in de gaten.

Ik was alleen benieuwd of er intern inmiddels al meer bekend is. Of er uberhaubt wel geupdate gaat worden, of dat we er nog wel even op kunnen wachten.
Ik vind het wel een kwalijke zaak dat er zolang over gedaan wordt.
Wat mij toen verteld is dat ze in overleg waren met de externe providers die ook gebruik maken van de centrale. Maar moet daar 2 jaar over gepraat worden??
Reputatie 6
Badge +9
In 's Gravendeel is nog 1 kabelverdeler niet omgebouwd zie ik.
https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=9869
Mogelijk dat je op die kabelverdeler aan bent gesloten.

Overigens kan de provider KPN (waar dit forum van is) niet aangeven of en wanneer die kabelverdeler omgebouw gaat worden.
Dat is namelijk de taak van KPN NetwerkNL, zij beheren de straatkasten en kabels e.d.
Reputatie 2
@Dennis-L Dank je wel voor je reactie.

Ik zit nu aan de 55 mbit, dus ik denk niet dat ik op die verdeler dan zit.
De afstand naar de anjer straat is ongeveer net zover als naar de plek waar de centrale staat.
Jammer dat er dus nog steeds geen schot in de zaak zit en ik het hier mee moet blijven doen.
Reputatie 4
Badge +3
De kans dat je vvdsl uit een centrale gaat krijgen lijkt mij erg klein. Dat komt door hoe de techniek werkt. Een heel technisch verhaal, maar het kan niet door de grote hoeveelheid verbindingen die vanuit een centrale komen. De techniek is gemaakt voor kabelkasten waar minder verbindingen vandaan komen.
Reputatie 2
Duidelijke taal @Soeradj.... dit is dus het maximale wat er (ooit) haalbaar is dus op mijn locatie.
Bizar...... en dat in 2019
Reputatie 4
Badge +3
Kpn zet in op glasvezel, daarnaast zijn ze altijd bezig om toch andere tussenoplossingen te zoeken zoals pairbonding en sneller internet buitengebied. Dus het is niet maximale ooit denk ik.
Reputatie 2
Pairbonding ben ik ook voor uitgesloten. En buiten gebied is het hier zeker niet... val zo tussen wal en schip.

Ik heb een super stabiele verbinding dus daar ben ik wel dankbaar voor. Maar jah als je abbo 100mbit is en je krijgt er 55mbit van .. had gehoopt op meer ondertussen.
Reputatie 7
Hah Wuppie1978, goeie vraag. Ik zie aan de hand van jouw gegevens onderstaande. Je bent aangesloten op VVDSL2 😉


Als je jouw gegevens via Fourstack opent, krijg je als het goed is 71 Mbit/s te zien.
Reputatie 2
Hoi @Nadia ,

Dat klopt, dat is het adres van mijn vader. Daar moest ik nieuwe digitenne ontvanger voor aanvragen.
Die heeft bvdsl met 140 mbit.

Ik heb alleen de adres gegevens even aangepast.
Kan je het nog eens bekijken 😉!
Kpn zet in op glasvezel, daarnaast zijn ze altijd bezig om toch andere tussenoplossingen te zoeken zoals pairbonding en sneller internet buitengebied. Dus het is niet maximale ooit denk ik.
Dit is niet helemaal waar. KPN loopt gewoon achter de feiten aan. De uitrol van glasvezel gaat erg traag en de huidige snelheden van koper (op ons adres) is echt niet meer van deze tijd. Lees het nieuws! KPN investeerd pas in vernieuwing als het te laat is.
Reputatie 7
Aaaah. Ik had daar even geen rekening mee gehouden. In dat geval heb je helemaal gelijk, geen VVDSL. Ik zie dat er voor de aankomende 2 maanden geen update in de wijkcentrale komt. Helaas! Meer info dan er op Fourstack en KPNnetwerkNL staat heb ik helaas ook niet voor je.

Ik zie dat je aangemeld bent op de KPNNetwerkNLnieuwsbrief, top! Mocht er goed nieuws komen, dan ben je de eerste die het te weten krijgt ;)
Reputatie 2
@Nadia

Thanks.. en helaas.

Maar zit ik op een wijkkast of de centrale??
Reputatie 7
Geen dank Wuppie 🙂 je zit op MDF, vanuit Fourstack zie je dat bij 'distributiepunt', wat inhoudt dat je op een wijkcentrale zit!
Reputatie 2
Oke dacht ik het toch goed. Omdat je het over wijkkast had!! 😉
Reputatie 7
Aangepast! 😉 MDF (main distribution frame) -> (wijk)centrale. SDF (Subloop distribution frame) -> straatkast / wijkkast / kabelverdeler. Was inderdaad verwarrend.
Reputatie 2
Top!!!!!

Nog 1 vraag. Weet je toevallig wel of er uberhaubt wijkcentrales naar vvdsl omgebouwd zijn/worden?!?
Reputatie 7
Nog 1'tje dan. Goeie vraag ook. Ik neem aan dat je het vraagt omdat we in onze strategie hebben opgenomen dat we 1 mln(!) extra huishoudens gaan aansluiten op glasvezel 🙂 We werken niet alleen hard aan de uitrol van FttH (fiber to the home) oftewel glasvezel tot in je woning. Dit jaar zal ook de 'verglazing' van de wijkkasten (FttC) toenemen. Zo zullen er 500.000 huishoudens profiteren van een betere internetsnelheid en kwaliteit. Kortom, ja! We werken nog voortdurend aan het uitbreiden, verbeteren en optimaliseren van ons netwerk :)
Reputatie 2
Oke dat is top... stil staan is achteruit gaan zeggen ze altijd.

Maar dat is niet 1 op 1 een antwoord op mijn vraag. Kan ik hier uit concluderen dat een eerder genoemt antwoord in deze topic dus is dat het niet mogelijk is (of te prijzig) om de centrales op te bouwen naar vvdsl. Natuurlijk zou ik zelf graag glas willen. Maar of dat dit op redelijk termijn gaat gebeuren....
Reputatie 7
Jazeker, VVDSL realiseren we nu ook nog steeds. De voorkeur gaat uit naar het beste netwerk die we kunnen bieden (glas), helaas is dat niet zomaar geregeld. En, inderdaad wordt er door middel van een kosten- batenanalyse een weloverwogen beslissing gemaakt. Ik heb helaas geen inzage in de langere termijn planning (concurrentie) over welk gebied onderhanden wordt genomen en met welke technieken (wijkcentrales, kasten, ftth / fttc / vvdsl etc.) we aan de slag gaan. Ik hoop dat daarmee je vraag beantwoord is 🙂

Reageer