Beantwoord

Update van uw Experia Box is nog niet gelukt (zyxel van Telfort)

  • 13 June 2021
  • 7 reacties
  • 265 keer bekeken

Ik kreeg van de week een mail dat mijn experia box niet ge-update kon worden. Dat is op zich logisch want ik heb geen experia box maar een zyxel modem/router. Dit komt omdat ik tot voor kort een telfort abbo had maar sinds de overname van kpn heb ik een kpn abbo.

ik gebruik de zyxel alleen als modem en heb er een aparte router achter staan. Nu wilde ik vandaag met behulp van deze uitleg (https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm?campaignid=em:b=kpn:mk=11446%7Cnodedup:c=11446:cd=11446_vlan_migratie_niet_succesvol:d=10062021:st=administratief:f1=200&token=s7xJHl4OSRA1JBonukzrsRu2pM9ojDQoWm40qPjwcT%2Bbs%2FBdZSbrZGEqEFExSTp2bZiTmQLEdbuIcUq6WLcwug%3D%3D) mijn modem updaten volgens de opgegeven configuratie maar dit is niet gelukt.

 

Mijn vraag is of ik een experia box toegestuurd kan krijgen zodat mijn instellingen wel volgens de laatste configuratie ingesteld kunnen worden en ik gewoon mijn internet behoudt?

icon

Beste antwoord door NHendriks 13 June 2021, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die Zyxel is / was van Telfort? 

Reputatie 7
Badge +11

Zonder Experiabox gaat de migratie inderdaad lastig worden. Deze meldt zich aan op het netwerk en daardoor wordt de migratie afgerond. Omdat er vanuit KPN geen Experiaboxen meer geleverd worden die volgens de Telfort-standaard werkt moet er meer gebeuren op de achtergrond. Zomaar een andere Experiabox aansluiten is niet voldoende om de migratie te laten voltooien.

 

Vul even je profiel in met adres en klantnummer en dergelijke dan kan er zodra er een moderator actief is het een en ander uitgezocht worden. Voor nu kun je gewoon de Telfort-instellingen gebruiken zoals dat hiervoor het geval was.

 

Is die Zyxel trouwens ooit geleverd door Telfort of is dat eigen aanschaf?

Voor zover ik weet is die inderdaad door Telfort geleverd maar het is al mijn 2e (of 3e) telfort modem aangezien ik al zeker 15 jaar bij Telfort zit. Het is een zyxel P-2812HNU-F1. De router (Linksys E1200) die ik gebruik is wel eigen aanschaf.
 

ps profiel is ge-update

Reputatie 7
Badge +11

Ah, die Zyxel is al een oudje! Die mag wel omgeruild worden volgens mij! De wachttijd is momenteel een dag of twee tot een moderator het topic ziet maar soms ook sneller :)

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Pimmer, ik heb een nieuwe experiabox voor je aangevraagd!
Je kunt vanaf morgenmiddag 14:30 je huidige experiabox omruilen bij de Bruna bij jou in de buurt. Je hebt hierover nog een sms/mail met meer informatie ontvangen!

Goedenavond Thomas, zoals je misschien al hebt kunnen lezen heb ik momenteel geen eXperia box, dus kan ik deze ook niet inleveren. Ik heb wel een oude Zyxel. wil je dat ik die inlever bij de Bruna?

Reputatie 7
Badge +20

oja dat is ook zo. Die mag inderdaad gewoon retour. Alvast bedankt!