Beantwoord

Upgrade Abbonement, wijziging aansluitpunt en ander modem?

  • 9 May 2021
  • 2 reacties
  • 69 keer bekeken

Vraag:

Ik heb afgelopen week mijn oude vertrouwde internet (100mbs/20mbs) + vast bellen abonnement, via de site geupgrade naar een pakket Hussel internet (200mbs) + vast bellen.

Nu krijg ik een mail van KPN dat het noodzakelijk is dat er een monteur langskomt om het aansluitpunt aan te passen.

Ik vraag mij af wat er aangepast moet worden.

Wij zitten op een dsl verbinding met een Experia V8

 

Momenteel hebben wij een goed werkende Experia V8. (Waar met een kabel naar boven nog een extra router (topcom) aanhangt  om op de eerste verdieping nog een paar vaste verbindingen; voor een thuiswerkplek en om af en toe een lokaal netwerk tot stand te brengen met de computers beneden.)

 

Bij het upgraden ging ik ervan uit dat dit gewoon een instelling o.i.d. bij KPN zou zijn.

Gezien het hele Corona-gedoe zitten we hier niet echt te wachten op overbodig bezoek.

Dus vroeg ik mij af: Is dit niet gewoon een kwestie van Experia V8 loskoppelen, Experia V10 (die volgens de mail nu verzonden is) inprikken en gaan met die banaan?

Geeft de V10 nog problemen met de router ten opzichte van de V8?

icon

Beste antwoord door Nick83 9 May 2021, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het modem omruilen zou u in principe zelf kunnen. Dat is inderdaad gewoon kwestie van stekkertjes omsteken en het zou meteen weer moeten werken.

De monteur komt mogenlijk bij u pairbonding installeren. Dat houd in dat de Experiabox dan via een dubbele verbinding gaat werken. Merkt u verder niets van, het is alleen 2 x zo snel. Dat zou ook de reden kunnen zijn dat u een v10 krijgt, de v8 ondersteund dat niet.

Ah, Klinkt  plausibel, we wachten het af.

Bedankt Nick83