Beantwoord

Upgrade ADSL -> VDSL

• 1 oktober 2018
  • 19 reacties
  • 913 keer bekeken

Badge
Wij zitten op een bedrijventerrein waar er via ADSL een upload van minder dan 1 Mbit/s te halen is. Geruime tijd geleden zijn wij geïnformeerd dat er een upgrade plaats zou gaan vinden. De opleverdatum schuift echter al een jaar lang op (zie: https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=8338). Telkens wordt de geplande datum vlak ervoor weer opgeschoven.

Nu zou het toch echt afgelopen vrijdag (28-09-2018) gaan gebeuren, maar blijft op Fourstack die dag nog als geplande datum staan. Op kpnnetwerk.nl wordt aangegeven dat de werkzaamheden zijn afgerond en dat wij dus gebruik zouden moeten kunnen maken van het nieuwe netwerk. Echter ... de snelheid is gewoon onveranderd laag (14 down/0.8 up). Is er al iets meer te zeggen of en wanneer wij gebruik kunnen maken van het nieuwe netwerk?
icon

Beste antwoord door Joran 20 oktober 2018, 19:01

Het duurde even maar de straatkast is nu opengesteld voor upgrades. Ik begrijp dat je bij XS4ALL zit. Ik weet niet precies hoe het bij hun gaat maar je kunt even contact opnemen om te vragen of zij de upgrade in gang kunnen zetten. Het zal waarschijnlijk automatisch gebeuren binnen een paar weken.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hier in Hoorn hetze;de verhaal als wat jij hierboven zegt.
Volgens medewerker KPN zouden afgelopen vrijdag 12 wijken geüpgrade worden naar de nieuwe snelheid en ik kon er maar 4 terugvinden. Er moet dus iets bij KPN aan de hand zijn. Ik zou vandaag teruggebeld worden met een laatste update.
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb inmiddels van KPN begrepen dat de datum een streefdatum is en dat hier een week naar voren en naar achter vanaf geweken kan worden. KPNNetwerk heeft aangegeven (na telefoontje) dat ze echt klaar zijn met het netwerk in HOORN, dus neem aan bij jou ook en KPN zelf heeft aangegeven dat uiterlijk 6 oktober de snelheid inderdaad operationeel zou moeten zijn.

Het moet dus de komende dagen goed komen.
Badge
Bedankt voor jouw update. Ik ben (net als jij) heel benieuwd wat er in de komende dagen gaat gebeuren.
Reputatie 5
Badge +6
Inmiddels staat op www.kpnnetwerk.nl weer dat er gewerkt wordt aan een nieuw netwerk bij ons in de wijk. Ik ben bang dat de oplevering morgen weer uitgesteld zal gaan worden op fourstack.
Badge
Hier hetzelfde verhaal.....
Reputatie 5
Badge +6
De snelheden die ik behaal met Ookla speedtest zijn bedroevend en erg onstabiel. Download van 3 mb en upload van 0.8mb zijn eerder regelmaat dan uitzondering. Je zou bijna zeggen dat ze ermee bezig zijn maar of dat werkelijk zo is??
Reputatie 5
Badge +6
En inmiddels sinds een uur weer stabiel en normaal qua snelheden
Badge
Heb even contact gehad met KPN Netwerk. Bij ons is het weer twee weken uitgesteld met deze toelichting:

Wij kunnen dit helaas nooit met 100% zekerheid garanderen. De laatste fase waarin de upgrade zich nu bevindt houdt in dat de providers aan het testen zijn. Als zij hierin problemen tegenkomen kan het zijn dat het uitgesteld wordt weer.

Er zit dus blijkbaar schot in de zaak, maar er kunnen nog wat beren op de weg opduiken!
Reputatie 5
Badge +6
Hahahaha we zitten er dus enorm op te wachten he.......

Dat werd mij gister ook gezegd toen ik belde. Al werd toen de twee weken niet genoemd. Ik heb toen gevraagd naar de daadwerkelijke datum van oplevering......toen moest hij bekennen dat die niet bekend was. Wel dat zij klaar waren met het netwerk. Hij vroeg of ik hun schrijven al had gehad want dat was het signaal dat de providers echt klaar waren. Toen ik aangaf dat hun site aankondigd dat ze klaar zijn en dat een schrijven in een digitale tijdperk wel heel gek is om dat als aankondiging te gebruiken kreeg ik gelijk. Twee uur later stond alles weer op we zijn aan het werk.....mijn schuld mogelijk dus.

Ik heb toen KPN maar even gebeld. Ook zij kwamen er niet uit......gistermiddag werd ik teruggebeld met de mededeling dat het nooit langer dan een week mocht duren dan na opleveringsdatum van fourstack.

Er zit inderdaad schot in de zaak.........maar de communicatie is voor een ongeduldig persoon zoals ik erg ongelukkig al zeg ik het zelf.
Reputatie 5
Badge +6
Gek da hier nog geen medewerker van KPN zit om jou te helpen Arjan, maar op mijn berichten in het volgende stuk komen wel reacties...zie https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/wederom-geen-upgrade-460023/index1.html#post674511
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Arjan, sorry voor de late reactie. Zoals in het andere topic aangegeven hebben we het helaas erg druk 😞

Ik denk niet dat ik een ander antwoord krijg als ik dit navraag bij het netwerkbeheer. Dat de straatkast in de testfase zit is goed nieuws. Al het fysieke werk is gedaan en de straatkast is in principe klaar. Mocht er nog uitstel zijn gaat dat geen weken meer duren. Ik ga ervan uit dat dit de laatste loodjes zijn en dat je op korte termijn overgezet kan worden.

Kun je jouw adresgegevens en klantnummer vast toevoegen aan je profiel? Omdat je nog gebruik maakt van ADSL moeten we de verbinding omzetten. Dit gebeurt automatisch maar als wij dit vast doen kun je veel eerder gebruik maken van VDSL. Ik hou in de gaten of de straatkast is aangepast en hou je op de hoogte.
Badge
@Joran Bedankt voor je reactie. Blijft gek dat we al enthousiaste post van KPN kregen, maar dat het toch nog niet helemaal in orde lijkt. Ik heb mijn profiel voorzien van de postcode en het huisnummer van het bedrijf waar het om gaat. Super als je daarmee al sneller iets kunt realiseren.
Badge
@Joran Misschien zie jij iets anders, maar de laatste informatie op Fourstack is zojuist dat er vandaag toch wederom geen upgrade plaats zal vinden en dat er evenmin één gepland is voor de komende twee maanden. De maximale snelheid is ongewijzigd: 17 Mbit. (up is overigens minder dan 1).

Op kpnnetwerk.nl is - net als een paar weken geleden - nu ook weer te zien dat de werkzaamheden zijn afgerond.
Reputatie 7
Badge +28
Laten we even wachten tot maandag. Ik zie inderdaad hetzelfde maar Fourstack heeft een rare logica dat de upgrade verdwijnt op de dag dat het is uitgevoerd. Het kan dus juist goed nieuws zijn. Als er maandag nog geen groen licht is doe ik hierover navraag. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat het einde in zicht is maar ik begrijp dat je daar nog je vraagtekens bij zet. Komt vast in orde 🙂
Badge
Dankjewel @Joran. Op dit moment (ma. 18-10, 14:00 u) helaas nog geen verbetering.
Reputatie 7
Badge +28
Helaas. Ik doe navraag en laat het je weten zodra ik reactie heb!
Reputatie 7
Badge +28
Het duurde even maar de straatkast is nu opengesteld voor upgrades. Ik begrijp dat je bij XS4ALL zit. Ik weet niet precies hoe het bij hun gaat maar je kunt even contact opnemen om te vragen of zij de upgrade in gang kunnen zetten. Het zal waarschijnlijk automatisch gebeuren binnen een paar weken.
Badge
Bedankt @Joran. We hebben bij xs4all inmiddels een upgrade aangevraagd. Deze zal snel doorgevoerd worden. Ben benieuwd!
Badge
En zowaar: XS4ALL heeft het abonnement overgezet. Vanochtend zijn we van 14 down/0.8 up ineens naar 75 down/19 up gegaan. Dat maakt een verschil. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat.

Reageer