Vraag

Upgrade beschikbaar 100Mbit, niet voor internet en tv pakket?

• 2 mei 2018
  • 7 reacties
  • 173 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo allemaal,

op de website van Kpn zag ik het volgende staan (dit stond er 1 maand geleden niet), nadat ik mijn postcode check had gedaan:
Bij de pakketten "internet" en "internet en tv basis" staat er nu "upgrade beschikbaar: 100 Mbit/s", bij "internet en tv" staat dit er niet. (wat tevens mijn huidige pakket is)

Als ik op de link "upgrade beschikbaar" klik, verschijnt er het volgende:
Sneller internet toevoegen aan je bestelling
Op jouw adres is 100 mbit/s downloadsnelheid beschikbaar. Je kunt voor deze upgrade kiezen door tijdens je bestelling het Sneller internet 100/10 aan jouw pakket toe te voegen.

Deze upgrade kun je maandelijks aan- en uitzetten. Je zit dus nergens aan vast. Voel je vrij!

ik vraag mij af waarom dit niet beschikbaar is bij het "internet en tv pakket", of is dit pakket al een soort van upgrade, volgens Kpn???

Als ik kijk bij Fourstack kan ik maximaal 68 Mbit krijgen als download snelheid, in de praktijk is 40Mbit het maximale, ondanks de inspanning van de Kpn monteurs en uiteraard de Kpn forum medewerkers.
(in mijn Kpn zie ik ook nergens een optie voor sneller internet)

Alvast bedankt heren 🙂

7 reacties

Reputatie 7
Dat je alleen bij het pakket "Internet" en "Internet en TV basis" de optie voor 100Mbps ziet staan komt doordat vanaf 1 juli deze snelheid als basis in de andere pakketten opgenomen is. Dat wil overigens helaas nog niet zeggen dat dat dan ook haalbaar is op jouw adres.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789
Reputatie 1
Badge
Dank voor je reactie.

Waarom staat die optie er dan niet bij als ik de postcode van een portiek verder in mijn straat check?

(wel jammer dat het woord "tot" is weggelaten in de zin "Op jouw adres is 100 mbit/s downloadsnelheid beschikbaar". )
Reputatie 7
Waarom staat die optie er dan niet bij als ik de postcode van een portiek verder in mijn straat check?Ik zou het je niet kunnen zeggen, wellicht dat een KPN Webcare medewerker hier een zinnig antwoord op heeft.

(wel jammer dat het woord "tot" is weggelaten in de zin "Op jouw adres is 100 mbit/s downloadsnelheid beschikbaar". )Dat is inderdaad niet best, kan je eens een screenshot van die tekst posten?
Reputatie 1
Badge

Reputatie 7
Badge +18

Die tekst moeten ze inderdaad veranderen in:

Op jou adres is tot 100 Mbit/s mogelijk
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Zelus, dank voor het melden! Dit wekt de indruk dat er veel meer snelheid mogelijk is terwijl dat niet het geval is. Ik heb de websitebeheerders gevraagd de tekst aan te passen.

Waarom staat die optie er dan niet bij als ik de postcode van een portiek verder in mijn straat check?
Dat weet ik zo niet. Is de verwachte snelheid in Fourstack op dat adres boven de 50Mbps?
Reputatie 7
Badge +28
De tekst is inmiddels wat aangepast om dit duidelijker te maken!

Reageer