Beantwoord

Upgrade ellende en Kpn helpdesk die niets weet of verkeerde info geeft.

  • 2 november 2017
  • 76 reacties
  • 1368 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Goedemiddag,,ik wil even mijn hart luchten pffffffff
Eind 2106 zou Kpn een upgrade doen ..van 17mb naar 73 mb.
Net zoals zovelen hier al aangaven,,telkens verandert de datum,,Klantenservice bellen heeft geen zin,,tot 2 maanden geleden ,de planning op Q4 2017 stond,
Eindelijk dacht ik,,even voor de zekerheid bellen..en ja hoor,,de medewerkster zei,,ik zie dat er monteurs ingepland staan bij U in de Wijk.
Wat schets mijn verbazing toen ik vanmorgen even keek ? ja hoor Geplande upgrade Q1 2018.
Bellen met klantenservice..heeft U even,,ga ik even een Collega vragen...en Ja meneer..het probleem ligt aan de Gemeente,,die moeten toestemming geven om te graven ,,en als dat niet mag,,moeten wij wel opschorten..sorry dus.
Ok,,ik .de gemeente bellen..en ook die ging even kijken,,en zei,,Kpn heeft helemaal niet om een werkvergunnig gevraagd,,en als ze dat wel doen doen,,hebben ze die vergunning gelijk binnen hoor.
Terug naar de klantenservice,,waar er nu een medewerker zei...Graven?? is helemaal niet nodig,,dit is een upgrade vanuit de kast..maar waarom dit nog steeds niet gebeurt..weet ik ook niet.
Je komt geen steek verder,,contact met de afdeling die over de upgrades of planning gaat..krijg je niet,,Klantenservice zegt.dat is logisch..dan word dat nummer plat gebeld......Blijkbaar is het dus bekend ,dat het een puinhoop is.
Radeloos word je er van..het ergst vind ik de arrogantie..u ziet vanzelf wel,,wanneer er een upgrade gepland is,,En dat,,terwijl je uitlegt aan de telefoon..dat die al eind 2016 gepland was.
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van ..van KPN
icon

Beste antwoord door Kok 172 9 november 2017, 14:49

@Natasja,Dank je voor je info,,inmiddels is de status weer aangepast.
Nu staat de upgrade gepland voor jan 2018,dat er nu een maand staat ipv 1Q 2018 geeft mij goede hoop.
Fijn weekend☺
Bekijk origineel

76 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Kok 172, welkom op het Forum! Goed dat je dit hier meldt. Het is erg rot dat de upgrade telkens wordt uitgesteld en dat je geen duidelijkheid krijgt over de reden hiervan. De tegenstrijdige verhalen maken dit alleen maar vervelender. Ik heb de afdeling verantwoordelijk voor deze upgrades een mail gestuurd, zodat ik je de reden van het uitstel mede kan delen. Zodra ik dit weet, hoor je het van mij 🙂
Reputatie 7
Toch jammer dat er niets gedaan wordt met de werkelijke klacht van TS, die gaat namelijk niet over de reden van het uitstel, maar over het slechte functioneren van klantenservice.
Ik denk dat vele anderen dat zullen beamen.
Ook mijn contacten met klantenservice hebben in 80% van de gevallen geleid tot een slechte ervaring mijnerzijds. Gelukkig is het al weer lang geleden dat ik voor het laatst contact heb gehad met klantenservice.
Reputatie 3
Badge
Hoi Natasja
Dank je voor je aandacht en reactie.
Ik wacht graag op een reactie.
Groetjes
Reputatie 7
Badge +10
Toch jammer dat er niets gedaan wordt met de werkelijke klacht van TS, die gaat namelijk niet over de reden van het uitstel, maar over het slechte functioneren van klantenservice.
Ik denk dat vele anderen dat zullen beamen.

Ook mijn contacten met klantenservice hebben in 80% van de gevallen geleid tot een slechte ervaring mijnerzijds. Gelukkig is het al weer lang geleden dat ik voor het laatst contact heb gehad met klantenservice.

Ik begrijp waarom je dit aangeeft @wjb. Op het moment dat ik kan zien met welke collega dit gesprek is gevoerd, zet ik een signaal ook door. Ik kan helaas nu niet uit het systeem halen met wie er is gesproken, dus wordt het voor mij lastig om feedback te sturen.
Reputatie 7
Op het moment dat ik kan zien met welke collega dit gesprek is gevoerd, zet ik een signaal ook door. Ik kan helaas nu niet uit het systeem halen met wie er is gesproken, dus wordt het voor mij lastig om feedback te sturen.En daar loopt het mijns inziens nu spaak. Het gaat mij niet om de individu met wie in dit geval het gesprek gevoerd is, maar om de gebrekkige klantgerichtheid van klantenservice in het algemeen.
Reputatie 7
Badge +10
Gelukkig worden heel veel klanten telefonisch goed te woord gestaan en geholpen. Je geeft zelf al aan een hele tijd geleden voor het laatst contact op te hebben genomen. Er is veel verbeterd 🙂 Wordt jouw mening niet wat gekleurd door de mensen die je op het forum tegenkomt? Ik denk dat klanten die goed geholpen zijn aan de telefoon geen forumtopic aanmaken.
Reputatie 7
Wordt jouw mening niet wat gekleurd door de mensen die je op het forum tegenkomt?Nee, mijn mening wordt niet gekleurd door mensen hier op het forum.
Van de vijf keer dat ik contact heb gehad met klantenservice is de verbinding vier keer verbroken en dat altijd als er even "overleg" gepleegd moest worden.
Mijn ervaring met klantenservice is ronduit slecht dus inderdaad mag ik hopen dat er iets verbeterd is.
Reputatie 7
Badge +10
@wjb, dat is inderdaad niet zoals het hoort! Jammer dat je meerdere malen zo'n slechte ervaring hebt gehad.

@Kok 172, ik heb antwoord gekregen van de afdeling wat betreft het uitstel:
De voornaamste reden van uitstel, is dat de voorbereiding meer tijd vergt. Dit komt door de complexe kopernetwerkstructuur. De huidige planning, Q1 2018, is op basis van de laatste inzichten en is geschat als reëel. Als je hier nog vragen over hebt, stel ze gerust 🙂
Reputatie 3
Badge
@Natasja,Dank je voor je info,,inmiddels is de status weer aangepast.
Nu staat de upgrade gepland voor jan 2018,dat er nu een maand staat ipv 1Q 2018 geeft mij goede hoop.
Fijn weekend☺
Reputatie 7
Badge +10
@Kok 172, ik heb er ook vertrouwen in dat het nu volgens planning uitgevoerd wordt 🙂 Fijn dat dit vooruitzicht eraan komt!
Reputatie 3
Badge
@Natasja..Ons geduld en vertrouwen wordt weer op de proef gesteld.
Was het pas nog Jan 2018,,nu alweer uitgesteld naar Febr 2018.
dit gaat nu al vanaf een Planning medio 2016
Het vooruitzicht was zo leuk.
Reputatie 7
Badge +10
@Kok 172, dat is erg jammer! Ik heb vanmiddag vernomen van de afdeling dat er diverse redenen zijn voor het uitstel. Meer is helaas niet bekend.
Reputatie 7
@Kok 172, dat is erg jammer! Ik heb vanmiddag vernomen van de afdeling dat er diverse redenen zijn voor het uitstel. Meer is helaas niet bekend.En wat zijn die diverse redenen dan? Of heb je die niet te horen gekregen?
Reputatie 3
Badge
@Natasja
Dank je Natasja,,jij loopt blijkbaar ook tegen de zelfde muur op als ik .
ik ga wel gewoon in de wacht,,bedankt in ieder geval voor je hulp.
Fijne dag en tot laters.
Reputatie 7
Badge +10
@Kok 172, dat is erg jammer! Ik heb vanmiddag vernomen van de afdeling dat er diverse redenen zijn voor het uitstel. Meer is helaas niet bekend.En wat zijn die diverse redenen dan? Of heb je die niet te horen gekregen?
@wjb, onder andere door de complexe kopernetwerkstructuur en capaciteit bij de verantwoordelijke partij.

@Kok 172, ik kan hier helaas geen invloed op uitoefenen! Erg jammer dat het goede vooruitzicht langer op zich laat wachten 😞
Reputatie 3
Badge
@Natasja
Hoi Natasja
Wilde je even laten weten,dat er weer beweging in de planning is.
Nu hebben ze er Q1 2018 van gemaakt 😀
Je zou haast denken dat ze het drukker met die veranderingen in de planning hebben,,dan de upgrade uitvoeren.
Fijne witte maandag
Reputatie 7
Badge +10
@Kok 172, dat zijn de betere berichten 😉 Fijn dat je mij op de hoogte houdt, hoop dat je alsnog positief verrast blijft/wordt 🙂
Reputatie 3
Badge
@Natasja
Graag gedaan Natasja..hoewel het voor ons als leek..onbegrijpelijk blijft..dat in amper twee maanden..een planning drie maal verandert.
En dan te bedenken..dat dit al vanaf 2016 aan de gang is..
Fijne dag..ik ga glibberen op straat?
Reputatie 3
Badge
@Natasja
Hoi Natasja
Laat je even weten ..dat de planning 1 kwartaal 2018,,die Februari werd,,toen Maart zou uitgevoerd worden..nu is veranderd in ,,,,,Geen upgrade gepland..
Proberen ze daar mensen gek te maken?
Groetjes en fijn weekend
Reputatie 5
Badge +6
@Natasja
Hoi Natasja
Laat je even weten ..dat de planning 1 kwartaal 2018,,die Februari werd,,toen Maart zou uitgevoerd worden..nu is veranderd in ,,,,,Geen upgrade gepland..
Proberen ze daar mensen gek te maken?
Groetjes en fijn weekend


Dat kan zijn omdat KPN heeft besloten om upgrades die gepland staan later dan na twee maanden niet meer op fourstack weer te geven. Ik vermoed dat het Q2 2018 is geworden. Wellicht dat je wat meer antwoorden kunt vinden op de volgende site https://vvdsl.robinflikkema.nl
Het is afzien geblazen.....ook bij mij is dit alles het geval en heeft zelfs tot resultaat geleid dat ik weg ben gegaan bij KPN. Inmiddels komt alles weer terug maar is een upgrade ook voor mij nog even afwachten.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Kok! Dennis geeft eigenlijk het antwoord al. Er is besloten vanuit hogerhand om de updates die verder dan twee maanden in de toekomst plaatsvinden niet meer weer te geven op fourstack. Het betekent dus niet dat de update niet meer gebeurt, alleen is het nu iets later in de toekomst. Het was eerst maart, dus ik verwacht eigenlijk dat het nu dan ergens in het tweede kwartaal zit, zo rond mei/juni. Toch nog even afwachten, helaas.
Reputatie 3
Badge
@Dennisk76
@Erik_
Bedankt voor jullie reacties..
Paar maandjes kunnen er wel bij,,ik stond pas gepland..eind 2016😓
Blijf het wel bizar vinden,,dat Kpn maar belooft ..en belooft..en dan maar uitstel..zonder je ook maar iets te laten weten.
Kon ik me eerst nog melden hier..nav een datum die weer eens veranderde..dat kan nu ook niet meer..want er is geen planning meer aanwezig,
Fijne dag en groetjes
Hier hetzelfde verhaal.. update is er ooit uitgevallen en nooit meer terug gekomen.
Kreeg overigens dezelfde smoes mbt graven en de vergunning.. daarna kan niemand er ooit meer iets over zeggen en is er nergens contact met de betreffende afdeling mogelijk..

Dat planning veranderd is logisch, nou is dit wel bizar vaak maar oke, maar de manier van communiceren erover door KPN is gewoon echt bagger slecht....
Reputatie 3
Badge
Heh ik niets aan toe te voegen Bram
Reputatie 3
Badge
@BramVS
@Dennisk76
@Natasja
Hoi allemaal,
Er is weer beweging in de planning..April 2018..het word wel steeds spannender..Doet me denken aan mijn kinderjaren en St Klaas..komt hij of komt hij niet??

Reageer