Beantwoord

Upgrade ellende en Kpn helpdesk die niets weet of verkeerde info geeft.

  • 2 november 2017
  • 76 reacties
  • 1368 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Goedemiddag,,ik wil even mijn hart luchten pffffffff
Eind 2106 zou Kpn een upgrade doen ..van 17mb naar 73 mb.
Net zoals zovelen hier al aangaven,,telkens verandert de datum,,Klantenservice bellen heeft geen zin,,tot 2 maanden geleden ,de planning op Q4 2017 stond,
Eindelijk dacht ik,,even voor de zekerheid bellen..en ja hoor,,de medewerkster zei,,ik zie dat er monteurs ingepland staan bij U in de Wijk.
Wat schets mijn verbazing toen ik vanmorgen even keek ? ja hoor Geplande upgrade Q1 2018.
Bellen met klantenservice..heeft U even,,ga ik even een Collega vragen...en Ja meneer..het probleem ligt aan de Gemeente,,die moeten toestemming geven om te graven ,,en als dat niet mag,,moeten wij wel opschorten..sorry dus.
Ok,,ik .de gemeente bellen..en ook die ging even kijken,,en zei,,Kpn heeft helemaal niet om een werkvergunnig gevraagd,,en als ze dat wel doen doen,,hebben ze die vergunning gelijk binnen hoor.
Terug naar de klantenservice,,waar er nu een medewerker zei...Graven?? is helemaal niet nodig,,dit is een upgrade vanuit de kast..maar waarom dit nog steeds niet gebeurt..weet ik ook niet.
Je komt geen steek verder,,contact met de afdeling die over de upgrades of planning gaat..krijg je niet,,Klantenservice zegt.dat is logisch..dan word dat nummer plat gebeld......Blijkbaar is het dus bekend ,dat het een puinhoop is.
Radeloos word je er van..het ergst vind ik de arrogantie..u ziet vanzelf wel,,wanneer er een upgrade gepland is,,En dat,,terwijl je uitlegt aan de telefoon..dat die al eind 2016 gepland was.
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van ..van KPN
icon

Beste antwoord door Kok 172 9 november 2017, 14:49

@Natasja,Dank je voor je info,,inmiddels is de status weer aangepast.
Nu staat de upgrade gepland voor jan 2018,dat er nu een maand staat ipv 1Q 2018 geeft mij goede hoop.
Fijn weekend☺
Bekijk origineel

76 reacties

Reputatie 3
Badge
@BramVS
@Dennisk76
@Natasja
Hoi allemaal,
Er is weer beweging in de planning..April 2018..het word wel steeds spannender..Doet me denken aan mijn kinderjaren en St Klaas..komt hij of komt hij niet??
Reputatie 3
Badge
Heerlijk om te lezen..er staat bij de planning een datum...13-04-2018..het gaat gebeuren😀
Reputatie 7
Badge +21
Oei ja.. Maar misschien brengt jou dat dit keer wel het nodige geluk 😉
Reputatie 7
@Kok 172, dat is erg jammer! Ik heb vanmiddag vernomen van de afdeling dat er diverse redenen zijn voor het uitstel. Meer is helaas niet bekend.En wat zijn die diverse redenen dan? Of heb je die niet te horen gekregen?
Reputatie 3
Badge
Yeahhhhhh zou het dan toch?

Ik zag dat vandaag een nieuwe straatkast (metaal) bij KVD kast geplaatst was. Hoewel hij leeg is zijn de signalen er nu wel dat ook wij aan de beurt gaan zijn. Kom ik ook van mijn 13mb af? 😀
hoop doet leven Dennis..al jaren lang😀
Reputatie 3
Badge
Yessss..we hebben weer een datum..18-05-2018
Zou het nu dan eindelijk gebeuren????
Fijn weekend
Reputatie 3
Badge
D day..ik ben benieuwd..duimen jullie voor me?
Reputatie 3
Badge
Hoi Robin
Ik heb vrijdag en zaterdag twee maal een half uur met klantenservice van alles geprobeerd.
Ik neem aan..dat ze weten wat ze doen..de monteur was hun optie.
We gaan het wel merken.
Reputatie 3
Badge
Ben morgen evt de hele dag thuis..dus smorgens is prima
Reputatie 3
Badge
Dank je Robin
Test was op speedtest..test op kpn geeft 51.998 aan..dus idd..jij hebt gelijk.
Voorlopig ben ik blij..en wact voor de rest even af
Bedankt voor jullie steun..support..en meedenken.
Reputatie 3
Badge
Dat doe ik gelijk morgenochten Susan
Fijne avond
Reputatie 3
Badge
Monteur geweest..en probleem gevonden na kontakt met Kpn
De snelle lijn wordt pas 12 juli omgezet naar vdsl..
Dus tot 13 juli hebben jullie even geen last van me
Bedankt voor alle hulp en medeleven?
Reputatie 3
Badge
@Susan_
Geen dank Susan..hopelijk gebeurt het 12 juli..13 is op een vrijdag🙄 😀
Groetjes
Reputatie 3
Badge
Hoi Robin
Bedankt voor je uitstekende uitleg en geboden hulp
De desktop ga ik bekabelen
Met de laptop ben ik even langs een voor mij bekende PC monteur geweest..deze laptop zit met 40Mb aan zijn max..en daar ben ik dik tevreden mee.een wifi adapter etc zou geen verbetering brengen aan de snelheid
Mijn grootste ergenis was dat ik haast niets kon streamen via de media box,,en dat regelmatig de tv vastliep.
De media box zowel de tv gaan perfect.
Wat mij betreft hebben jullie geen last meer van mij 😃
Het hele team bedankt
Groetjes Kok
Reputatie 7
Badge +21
@Kok 172, wat enorm frustrerend! 😞 Er blijkt dan alsnog iets niet helemaal goed te gaan, binnen 15 minuten zo zoiets omgezet moeten zijn.. Ik heb gekeken met mijn collega, de eerstvolgende mogelijkheid om een monteur te sturen is morgen tussen 10.00-12.00. Andere mogelijkheden zijn tussen 12.00-14.00, 14.00-16.00 en 16.00-18.00. Ben je tijdens een van deze tijdstippen thuis?
Reputatie 7
Badge +21
Top, staat inmiddels ingepland. Je ontvangt hier een bevestiging van op je mobiele nummer én per e-mail. Ik zie dat je ook twee 06-nummers bij KPN hebt, beide hebben nu een bundel van 50GB ontvangen die een week geldig is. Hiermee kan je dan wél de wedstrijd van vanavond zien, alleen wel op je mobiele toestel, of via de KPN iTV app in combinatie met een chromecast als je die hebt! En tja, ik kan mijn excuses blijven aanbieden hiervoor maar kan begrijpen dat je hier inmiddels ook wel genoeg van hebt gezien..
Reputatie 7
Badge +21
Ik ben erg benieuwd of de monteur het probleem heeft kunnen oplossen! Ik zie dat de wijziging wel gereed is, dus dat is vanuit hier gezien positief! Ik krijg alleen nog geen informatie vanuit het modem..
Reputatie 7
Wordt jouw mening niet wat gekleurd door de mensen die je op het forum tegenkomt?Nee, mijn mening wordt niet gekleurd door mensen hier op het forum.
Van de vijf keer dat ik contact heb gehad met klantenservice is de verbinding vier keer verbroken en dat altijd als er even "overleg" gepleegd moest worden.
Mijn ervaring met klantenservice is ronduit slecht dus inderdaad mag ik hopen dat er iets verbeterd is.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Probleem

De PC heb ik opgezocht, maar die heeft standaard geen WiFi adapter. Heb je daar zelf een WiFi adapter ingezet?
Bekabeld haalt die overigens gewoon het maximale dus dat is goed.

De laptop, de pavilion 17. Het type nummer zegt niet heel veel omdat er heel veel Pavilion 17's zijn, maar de meeste doen "maar" 802.11n over 2.4Ghz. Dat betekent dat je voor WiFi met ~30Mbit/s zo'n beetje aan de max zit.
Dit zelfde is vermoedelijk aan de hand bij de PC, maar daarvan weet ik niet welke WiFi adapter er in zit.

De AFK Box daarentegen doet 802.11ac over 5Ghz, en dat betekent dat die theoretisch gezien veel hogere snelheden kan halen, en dan is ~80-90Mbit/s zeker een mooie snelheid aangezien je bijna aan de max zit van je lijn.

Oplossing

Hoe je dit draadloos ook op de laptop en PC haalt? Tja, voor de PC zou je de WiFi adapter kunnen upgraden, maar als die PC een vaste plek heeft een makkelijk te bekabelen is zou ik dat doen. Voor de laptop geldt dat je de WiFi adapter wel kan upgraden voor snellere WiFi, maar het is redelijk wat werk en de vraag is of het echt de moeite waard is (dit is afhankelijk van wat je allemaal met de laptop doet)

Daarnaast zou ik nog even willen zeggen dat je bekabeld ook niet veel hoger gaat halen aangezien zowel de laptop als PC maximaal 100Mbit/s doen bekabeld.

Uitleg

Ik heb hierboven een aantal termen genoemd die misschien niet voor iedereen duidelijk zijn.
Qua WiFi heb je 2 frequenties: 2.4Ghz en 5Ghz. Als we het simpel houden dan werkt elk apparaat sowieso met 2.4Ghz en sommigen met 5Ghz. 2.4Ghz is (simpel gezegd) trager met een groter bereik dan 5Ghz.
Als je dicht bij (in dit geval) de Experiabox zit wil je, wanneer mogelijk, 5Ghz gebruiken.

Daarnaast heb je nog verschil tussen de standaarden. Over het algemeen gebruiken we alleen nog 802.11n en 802.11ac (802.11b/g alleen voor oudere apparaten). Simpelgezegd is 802.11ac altijd beter dan 802.11n, maar 802.11ac werkt alleen over 5Ghz en 802.11n over beide.


Ik hoop dat je hierdoor weet waarom de WiFi snelheid op sommige apparaten minder is en wat je er eventueel aan kan doen.
Als je vragen hebt hoor ik dat graag.

Verder is de snelheid die je bekabeld haal gewoon goed. En naar mijn idee een vooruitgang op wat t eerst was.

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Fijn!

Ik neem aan dat je in de toekomst het forum weet te vinden, en veel plezier met o.a. het streamen op de mediabox!

Robin
Hoi @Susan_
Het word echt bizar..heb nu de hele dag totaal geen verbinding..dus ook geen tv
Klantenservice zegt..lijn is niet vrijgegeven??

Zucht.. maaaar, als je het van de positieve kant bekijkt gebeurd er eindelijk wel iets.. ff vervelend, maar mag toch hopen dat je straks wel van de nieuwe snelheid gebruik kan maken 🙂
Reputatie 5
Badge +6
@Natasja
Hoi Natasja
Laat je even weten ..dat de planning 1 kwartaal 2018,,die Februari werd,,toen Maart zou uitgevoerd worden..nu is veranderd in ,,,,,Geen upgrade gepland..
Proberen ze daar mensen gek te maken?
Groetjes en fijn weekend


Dat kan zijn omdat KPN heeft besloten om upgrades die gepland staan later dan na twee maanden niet meer op fourstack weer te geven. Ik vermoed dat het Q2 2018 is geworden. Wellicht dat je wat meer antwoorden kunt vinden op de volgende site https://vvdsl.robinflikkema.nl
Het is afzien geblazen.....ook bij mij is dit alles het geval en heeft zelfs tot resultaat geleid dat ik weg ben gegaan bij KPN. Inmiddels komt alles weer terug maar is een upgrade ook voor mij nog even afwachten.
Reputatie 7
Badge +10
Gelukkig worden heel veel klanten telefonisch goed te woord gestaan en geholpen. Je geeft zelf al aan een hele tijd geleden voor het laatst contact op te hebben genomen. Er is veel verbeterd 🙂 Wordt jouw mening niet wat gekleurd door de mensen die je op het forum tegenkomt? Ik denk dat klanten die goed geholpen zijn aan de telefoon geen forumtopic aanmaken.
Reputatie 7
Badge +10
@Kok 172, dat is erg jammer! Ik heb vanmiddag vernomen van de afdeling dat er diverse redenen zijn voor het uitstel. Meer is helaas niet bekend.
Reputatie 3
Badge
Hoi Natasja
Dank je voor je aandacht en reactie.
Ik wacht graag op een reactie.
Groetjes

Reageer