Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Upgrade van internetsnelheid naar 100mb/s

Hallo,
Vanmiddag heb ik mijn internetsnelheid van 60 mb/s naar 100 mb/s aangevraagd (engekregen).
Nu, enkele uren later, meet ik nog steeds 57 mb download en 29 mb upload. Heb de router al uit en weer aangezet.
Bekabeld gemeten via speedtest.com.
Is de snelheid nog niet aangepast dan? Zou binnen een uur geregeld moeten zijn.

Mvg marc

40 reacties

Reputatie 2
Badge
Eigenlijk word het niet binnen een uur geregeld iemand moet in de centrale of wijkkast iets aanpassen zodat jij die 100mbps krijg ik moest ook daarvoor een week wachten totdat ik het kreeg
Reputatie 6
En wat zegt https://thd-fpi-info.fourstack.nl dat er maximaal mogelijk is op jouw adres?
Wat is de attainable rate op de DSL status pagina van jouw Experia Box?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marc, wat gek dat je het nog niet haalt! Ik zie dat je het al wel zou moeten kunnen halen, zeg maar. Maar dat is 'pas' sinds vanmorgen zo. Wil je nog eens een bekabelde speedtest doen? Ik ben benieuwd hoeveel je dan haalt.
Vanmorgen een sms'je gekregen dat 100mb geactiveerd is. Is ook terug te zien op fourstack.nl @wjb
Attainable Rate (Up/Down) 44512/110186 kbps

Hai @Marcia_.....inmiddels dus wel terug te vinden dat de downloadsnelheid verhoogd is naar 100mb.
Ik heb toen straks de laptop eraan gehangen met ethernetkabel. Via de speedtest kom ik niet verder dan 70mb downloadsnelheid. Hierbij de tv afgekoppeld, alle telefoons, laptops en computers uitgezet.
Is die 70mb iets waar ik te reden mee moet gaan zijn?
Reputatie 6
Nee, met die 70Mbps zou je niet tevreden moeten zijn.
Dat is eigenlijk de "normale" snelheid van het 60/6Mbps abonnement waarbij de lijn hogere snelheid aankan.
Wat is de actual rate die op jouw Experia Box getoond wordt?
@wjb
Zal proberen een foto te plaatsen.....

Reputatie 6
Het verschil tussen de attainable rate en actual rate is heel erg groot.
Nu zal de Experia Box nog aan het "intrainen" zijn, waarbij getracht wordt een optimale verhouding tussen snelheid en fouten te verkrijgen, maar toch bekruipt mij het gevoel dat hier nog iets mis is immers deze snelheid haal je waarschijnlijk ook met een 60/6Mbps abonnement. Geef het een dag of twee, maar als de snelheid niet hoger wordt, dan zou ik dit zeker opnieuw aankaarten als ik jou was.
@wjb......😧....ik geloof je direct!!
Ben al blij dat ik in de router weet te komen en mijn kanaal kan aanpassen....🤣.....ik wacht nog even verder af dan.....bedankt tot nu toe 👍
Reputatie 6
Badge +17
Nee, dit is een probleem met de V9 toch?

@Marcia_ volgensmij weet @Joran hier meer over
Ik houd mij beleefd aanbevolen voor ideeën...........vanavond de laptop nog eens bekabeld aan de router gehangen en de speedtest er oplos gelaten. Nog steeds 70mb download. 😭
WiFi zit rond de 50mb maar die is meestal lager.

Wellicht moet ik nog wat langer wachten......een router die zich moet inleren? Dat zou misschien kunnen, heb ik geen verstand van. Mijn simpele geest zegt me echter dat zo'n upgrade toch veel sneller te merken moet zijn........☹️
Reputatie 6
Ik denk dat Robin al aangegeven heeft waar het probleem zit en dat die V9 omgeruild moet worden voor een V10.
@wjb....als dat idd het probleem is of kan zijn, dan wacht ik even af. Wellicht dat er dan een mod @Marcia_ ? me verder kan helpen......thnx wjb
Reputatie 6
Badge +17
Ik was gisteren vrij, vandaar nu 'pas' mijn reactie. Nadat ik je lijn nog eens doorgemeten heb, kom ik uit op een storingsmonteur. Mocht die zien dat er een ander modem nodig is, heeft deze natuurlijk een andere voor je. Reageer je nog eens op mijn privébericht als je een afspraak wil maken?

@Robin Joran heeft even meegelezen, maar ook niet direct een idee. Hem leek ook de monteur een goed idee.
Reputatie 6
Badge +17
Ik neem aan dat die monteur dan wel direct een ander type Experiabox meeneemt?
Reputatie 6
Badge +17
't is maar net wat ze voorradig hebben, Robin. Dus ik kan niet heel hard 'ja' roepen, maar ik verwacht van wel.
Reputatie 3
Badge +1
Wellicht een rare optie maar kan jou laptop die snelheid aan? dat zou liggen aan je netwerkkaart en instelling daarvan. Ik ga ervan uit dat je glasvezel hebt.
Reputatie 6
Hubble1955 schreef:

Wellicht een rare optie maar kan jou laptop die snelheid aan? dat zou liggen aan je netwerkkaart en instelling daarvan. Ik ga ervan uit dat je glasvezel hebt.

zoals je in het screenshot van een paar berichten terug kunt zien heeft TS een VDSL aansluiting die een actual rate heeft van iets boven de 70Mbps. De kans dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door de laptop is nagenoeg nihil.
Reputatie 3
Badge +1
wjb schreef:

Hubble1955 schreef:

zoals je in het screenshot van een paar berichten terug kunt zien heeft TS een VDSL aansluiting die een actual rate heeft van iets boven de 70Mbps. De kans dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door de laptop is nagenoeg nihil.

Mijn laptop kan max 36MBps, maar dat is wel een wat ouder apparaat. dus zou er potentieel een kans kunnen zijn.
Reputatie 6
Hubble1955 schreef:

wjb schreef:

Hubble1955 schreef:

Mijn laptop kan max 36MBps, maar dat is wel een wat ouder apparaat. dus zou er potentieel een kans kunnen zijn.

Jouw oude laptop kan vast en zeker ook gewoon 100Mbps of misschien wel 1Gbps als je hem net als TS met een netwerkkabel aansluit.
Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/upgrade-internetsnelheid-naar-100mbs-432117/index1.html#post489488
Excuus, heb na de PB van Marcia nog niet verder gelezen.
@Hubble1955......heb de laptop van mijn zoon ff gepakt, die een jaar of 5 oud is.
Reputatie 3
Badge +1
beukje31 schreef:

Excuus, heb na de PB van Marcia nog niet verder gelezen.
@Hubble1955......heb de laptop van mijn zoon ff gepakt, die een jaar of 5 oud is.

@beukje31 dat is een kritieke datum, die van mij is nu een jaar of 6 Maar de netwerkkaart is niet snel.

Op mijn pc kan ik wat parameters wijzigen van mijn netwerkinstelling maar bij de laptop kan
Ik alleen maar wijzigingen aanbrengen met als gevolg dat ie het niet meer doet of trager..
Het is een Toshiba laptop maar wel een gerefurbished exemplaar.. heeft overigens wel meer
Dingen die anders zijn. Mogelijk specifiek amerikaans ofzo. Gelukkig is het nu een reserve apparaat voor mij.
Reputatie 6
Ik zou de gedachte dat die laptop de boosdoener zou zijn toch echt naar het land der fabelen willen verwijzen.
Die laptop was met een netwerkkabel aangesloten en haalde toen een snelheid van 70Mbps. Dat betekent dat de netwerkkaart minimaal 100Mbps aankan immers netwerkkaarten zijn er in 10Mbps, 100Mbps en 1Gbps.
Die laptop kan dus ook zeer zeker gewoon 100Mbps aan via die netwerkkaart. Overigens zijn de laptops die ik nog heb staan uit 2010 allemaal voorzien van een 1Gbps netwerkkaart.
Daarnaast zie je in dat screenshot van TS dat de actual rate 76997kbps is ofwel zo'n 75Mbps. Dan is een maximale snelheid van 70Mbps heel reëel.
Nee, die 70Mbps wordt toch echt veroorzaakt door het feit dat de lijn naar Internet gewoon nog niet sneller is.
Daar zal die monteur naar gaan kijken. De kans is aanwezig dat dit probleem verholpen zal zijn met de inzet van een V10.
Mocht de snelheid dan nog steeds op die 70Mbps blijven steken, dan zou ik overwegen terug te gaan naar 60/6Mbps omdat je daar zo ongeveer dezelfde snelheid mee zal halen.
Ik zal voor de gein vanavond de schoollaptop van mijn zoon eens pakken (dacht dat die ouder wel voldoende was....het verhaal van @wjb is dan heel overtuigend, but you will never know). Die is 2 jaar oud en voor zijn ICT opleiding echt wel toereikend.
Reputatie 1
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de V9, zoals al eerder genoemd werd dit verholpen door een V10 te gebruiken.
@Hubble1955 @wjb
Een recente en goeie laptop aan de router gehangen, zelfde resultaat 70mb gemiddelde downloadsnelheid........laat de monteur maar komen 😀
Gr marc

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P