Beantwoord

upgrade mijn snelheid nu 12mb, buren 215mb

  • 21 July 2019
  • 4 reacties
  • 180 keer bekeken

Badge
Ik vind het uiterst vreemd dat mijn buurman (tegenover mijn woning aan de andere kant van de straat) 215mbps ADSL kan afnemen en voor mijn woning slechts 12mbps beschikbaar is.

Het kan onmogelijk de afstand tot de wijkcentrale zijn gezien de afstand van voordeur tot voordeur slechts 15m betreft.

Ik woon nu 1 jaar op dit adres en zou heel graag ADSL willen afnemen. Door de maximale beschikbare snelheid van 12mb op mijn adres word ik echter min of meer geforceerd bij de kabelprovider (Ziggo) klant te blijven.
De ene kant van de straat betreft "nieuwbouw > 1jr" de andere (buurman) kant betreft "bestaande bouw > 10jr oud".

Er zijn voorlopig volgens de bekende site geen netwerkupgrades gepland, kunnen jullie hier alsjeblieft eens serieus naar kijken.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 July 2019, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi RVE, goede vraag! Je geeft aan dat het 'onmogelijk de afstand tot de wijkcentrale' kan zijn, maar ik verwacht dat dit juist wel zo is. Waarschijnlijk is overkant van de straat aangesloten op een andere wijkcentrale dan jouw kant. Dit soort verschillen zien we vaker in straten die niet tegelijkertijd gebouwd zijn. Ik kan dit voor je controleren als je wilt. Vul dan even je forumprofiel in met zowel jouw huisnummer als die van de overburen. Laat hier even weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik het na.
Badge
Ik heb zojuist de info ingevuld, ik ben benieuwd of je mij kan helpen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, RVE. Het is inderdaad wat ik dacht. Jouw kant van de straat is aangesloten op een wijkcentrale. Wat betekent dat er een koperkabel loopt tussen jouw huis en die centrale. De overkant is aangesloten op een straatkast. En die straatkast zit met een glasvezelkabel op de wijkcentrale. Wat betekent dat de afstand voor de buren korter is en er meer snelheid mogelijk is. Zoals je zelf ook al aangaf, op dit moment zijn er geen geplande upgrades voor jouw adres. De site geeft dat alleen voor de komende twee maanden weer. Dus ik kan je sowieso aanraden om elke paar maanden even te kijken. Ik kan alleen geen garanties geven of en wanneer er een upgrade zal komen.
Badge
Dank je, RVE. Het is inderdaad wat ik dacht. Jouw kant van de straat is aangesloten op een wijkcentrale. Wat betekent dat er een koperkabel loopt tussen jouw huis en die centrale. De overkant is aangesloten op een straatkast. En die straatkast zit met een glasvezelkabel op de wijkcentrale. Wat betekent dat de afstand voor de buren korter is en er meer snelheid mogelijk is. Zoals je zelf ook al aangaf, op dit moment zijn er geen geplande upgrades voor jouw adres. De site geeft dat alleen voor de komende twee maanden weer. Dus ik kan je sowieso aanraden om elke paar maanden even te kijken. Ik kan alleen geen garanties geven of en wanneer er een upgrade zal komen.

Jammer Eric, toch bedankt voor het nakijken!