Beantwoord

Upgrade naar 100/10 mbit werkt niet

• 9 februari 2017
  • 52 reacties
  • 1649 keer bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

Hoi,

Kan je misschien uitleggen waar de kabels die ik op de foto zie heen gaan?

Deze kabels komen vanaf het isra punt:

zoals je ziet wordt alleen de zwarte en rode kabel gebruikt.

Deze kabel gaat in deze omzetter:

En naar de modem in de dsl:

Reputatie 4
Badge +5
Kabel dsl meteen aan irsa punt vastmaken zonder kroonsteen dat punt gebruiken dan modem rechtstreeks aangesloten hebt
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk zeker dat er een snelheidswinst te halen valt als je één (goede) kabel vanaf het IS/RA met de Experiabox verbindt.
Ik weet niet hoe handig je bent maar het makkelijkste is een UTP of FTP kabel kopen en daar dan telefoonstekkertjes op zetten.

Ik denk dat je in het kroonblokje al heel wat snelheid verliest maar misschien ook nog wel in het aansluitdoosje en de kabels maar dat is moeilijk in te schatten.
Ik denk zeker dat er een snelheidswinst te halen valt als je één (goede) kabel vanaf het IS/RA met de Experiabox verbindt.
Ik weet niet hoe handig je bent maar het makkelijkste is een UTP of FTP kabel kopen en daar dan telefoonstekkertjes op zetten.

Ik denk dat je in het kroonblokje al heel wat snelheid verliest maar misschien ook nog wel in het aansluitdoosje en de kabels maar dat is moeilijk in te schatten.

Ik ga er denk ik deze week mee bezig, heel erg bedankt voor je hulp Robin.
Hallo,

Vandaag zijn we naar de winkel gegaan en hebben we de rj11 plugs en cat6 kabel gekocht.

Als wij het zoals de onderstaande foto aansluiten komt het dan goed?

(De klipjes van de rj11 plugs zitten onderaan)

Ik kom er achter dat een cat6 kabel niet helemaal past in een rj11.

Is het erg dat de een heel klein stukje van de kabel open ligt?
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij gaat de volgorde in de CAT.6 kabel niet goed. Links en rechts wil je ze op precies dezelfde manier aansluiten en die is nu gespiegeld.
Wel wil je zoals je nu hebt getekend, de buitenste aders van dezelfde kleur hebben en de binnenste aders van dezelfde kleur hebben.

Als uit je IS/RA zwart-rood-groen-geel komt, dan klopt die inderdaad.

Als je de kleuren niet zeker weet kun je, als eerste een kant van de Cat 6 kabel goed maken en vervolgens de 4 aders van de CAT 6 kabels even om de kabeltjes van het IS/RA draaien om te kijken wat de goede volgorde is.

Dat de kabel er niet helemaal in past is geen ramp, zolang de aders die je gebruikt maar goed verbonden zijn.
Reputatie 5
Badge +6
Is die kabel die je ISRA noemt origineel of dat ook een aangezette kabel ?
of is dat die zelfde kabel in een foto eerder met twee afgeknipte aders, waar zwart en rood gebruikt worden.

Wel de gewiste paren bij elkaar houden, en gebruiken,
Ik weet zeker dat vanuit het IS/RA punt de kabels de kleuren rood, zwart, groen en geel zijn.

Dan zal het op deze manier dus goed gaan?

Reputatie 7
Badge +30
Ja dit zal hoogst waarschijnlijk goed gaan, dan volg je namelijk gewoon "de standaard".

Maar zoals ik zei als je het zeker wilt weten voordat je ze "krimpt" kun je alleen de connector bij het modem doen en dan de 4 kabels aan de andere kant even "twisten" met de kabels bij het IS/RA dan kan je namelijk proberen of zwart op oranje moet, of op blauw, of op oranje-wit, of blauw-wit.
Is die kabel die je ISRA noemt origineel of dat ook een aangezette kabel ?
of is dat die zelfde kabel in een foto eerder met twee afgeknipte aders, waar zwart en rood gebruikt worden.

Wel de gewiste paren bij elkaar houden, en gebruiken,
Dat is niet de orginele kabel, maar wel de kabel op die foto, waarvan alleen zwart en rood gebruikt wordt. Ik weet bijna zeker dat de IS/RA dezelfde kleur is en dat de opstelling wel klopt.
Reputatie 5
Badge +6
Als zwart en rood, de voerende aders zijn, volgens de foto boven, dan moeten deze twee ook in het midden van je plug komen. Wat op de tekening van Robin R1 en T1 zijn.

Blijkbaar is dan ergens deze kleuren omgewisseld, wat normaal rood en groen zouden zijn
Erg apart, dan zou het dus zo moeten zijn?

Het lijkt me heel apart, maar kan het ook verkeerd zijn aangesloten?

Of heeft een apparaat de kleuren omgewisseld?
Reputatie 5
Badge +6

Ik kan er ook niets anders van maken, op je foto is duidelijk te zien dat geel en groen zijn afgeknipt, blijkbaar zit er dus niets aangesloten op deze kleuren.

Op de foto is ook duidelijk te zien dat rood en zwart doorverbonden zijn naar de volgende kabel.

Dus lijkt me dat als je nu ineens rood en groen gaat gebruiken dat er niets zit op groen, en dat het waarschijnlijk niet gaat werken.

Ik gok erop dat dan rood en zwart in het midden moet, en geel een groen ernaast.

Als ik de foto goed bekijk lijkt de rode onderaan beschadigd ?

Ik kan er ook niets anders van maken, op je foto is duidelijk te zien dat geel en groen zijn afgeknipt, blijkbaar zit er dus niets aangesloten op deze kleuren.

Op de foto is ook duidelijk te zien dat rood en zwart doorverbonden zijn naar de volgende kabel.

Dus lijkt me dat als je nu ineens rood en groen gaat gebruiken dat er niets zit op groen, en dat het waarschijnlijk niet gaat werken.

Ik gok erop dat dan rood en zwart in het midden moet, en geel een groen ernaast.

Als ik de foto goed bekijk lijkt de rode onderaan beschadigd ?

Ik ga zo even onder de grond en kijken welke aders IS/RA gebruikt.

En ja, de rode draad is geknikt.
Reputatie 4
Badge +5
1 modem dichtbij irsa punt geen 10 meter dat echt singaal verlies.

2 dsl kabel die aan modem zit de andere kant op irsa punt vast maken zo min mogelijk storing

3 kabels van uit modem naar pc's en tv enzz qwa lengte maakt veel uit maar hoe langer hoe minder snel netwerk

2 dsl kabel die aan modem zit de andere kant op irsa punt vast maken zo min mogelijk storing

3 kabels van uit modem naar pc's en tv enzz qwa lengte maakt veel uit maar hoe langer hoe minder snel netwerk

1/2 - dat is niet mogelijk, dan zullen we alle kabels in het hele huis moeten verplaatsen en nieuwe kopen.
Reputatie 7
als ik zo de foto's bekijk schik ik hier wel van
die koppel blokken rj45 naar rj45 nooit gebruiken dat is vragen om problemen
je kunt indien mogelijk het beste de experiabox zonder splitter en zo kort mogelijk bij de kabel die in de woning binnen komt plaatsen
alles wat tussen de kpn aansluiting en de experiabox zit is verlies
als het niet anders kan dan is cat6 het beste (adsl signaal)
waarom hang je de experiabox niet bij de kpn aansluiting
als ik zo de foto's bekijk schik ik hier wel van
die koppel blokken rj45 naar rj45 nooit gebruiken dat is vragen om problemen
je kunt indien mogelijk het beste de experiabox zonder splitter en zo kort mogelijk bij de kabel die in de woning binnen komt plaatsen
alles wat tussen de kpn aansluiting en de experiabox zit is verlies
als het niet anders kan dan is cat6 het beste (adsl signaal)
waarom hang je de experiabox niet bij de kpn aansluiting

Dan zal de modem onder de grond of in de woonkamer komen, wat ik niet wil. Daarbij komend moeten dan alle 5/10 meter verplaatst worden
Reputatie 7
ja dan moet je met het verlies leren leven
kun je hem niet in een kast of zo zetten en dan een utp (netwerk) kabel naar de pc / enz. leggen
adsl zwakt heel sterk af door verlengen
daarom plaatsen de monteurs het ook in de meterkast / woonkamer waar de kpn kabel binnen komt
Het IS/RA heeft de kleuren rood, wit, blauw en oranje. De rode en blauwe worden verlengd. Ik ga er van uit dat dit de opstelling dan moet zijn:

Reputatie 7
als je toch verlengt waarom niet alle 4
mocht er in de toekomst pair bonding komen dan heb je het al klaar liggen
dan hoef je dan niet weer namelijk
Reputatie 4
Badge +5

3 kabels van uit modem naar pc's en tv enzz qwa lengte maakt veel uit maar hoe langer hoe minder snel

netwerk

1/2 - dat is niet mogelijk, dan zullen we alle kabels in het hele huis moeten verplaatsen en nieuwe kopen.

Hoe minder storing en singaal verlies is afstand modem irsa punt essieel om goed werkend netwerk te hebben. Alles van modem kan je langer dan 10 meter maken dan is signaal en kwaliteit groter dat stabiel blijft

Het is kiezen of minder goed internet of paar euro kabels kopen

En houd er rekening mee KPN kan hier weinig aan doen het is na irsa punt KPN is niet verantwoordelijk voor bekabeling in huis
Reputatie 5
Badge +6
Dit zijn inderdaad de originele kleuren van de draden van een ISRA punt: rood, wit, blauw en oranje

De rode (a) en blauwe(b) zijn de signaal draden die je nodig hebt, maar blijkbaar zat er nog een stukje kabel aan die in je foto staat, waardoor er verlengd is met rood en zwart.
Reputatie 7
en dan kun je het nog beter via de norm doen en goede telefoon kabel kopen
link voorbeeld
http://www.donne.nl/catalogus/telefoonkabel-norm-88/51

maar ik zou liever de experiabox dicht bij de aansluiting plaatsen en dan met utp (netwerk) verder
en dan bv een switch plaatsen
Het is gelukt met deze opstelling:

Internet snelheid zit nu op 20/7 mbit. Nu nog wachten totdat KPN de snelheid reset en dan maar hopen op een hogere snelheid.

Reageer