Upgrade naar 500 Mb/s KPN ONWAARDIG

• 29 april 2015
  • 31 reacties
  • 2311 keer bekeken

Op zondag 26 april nl. via internet de upgrade naar 500 Mbit/s aangevraagd. Gisterochtend heeft een monteur het kastje Network Terminator in de meterkast omgeruild en niemand kon zeggen wanneer de nieuwe snelheid zou ingaan, en de klantenservice van KPN vertelde me gistermorgen dat het gister rond 12.00 uur zou plaatsvinden.

Gisteravond vertelde de KPN-klantservices dat het wel 1 MAAND zou gaan duren want er moet een KPN-JUDOKUS naar de naburige KPN-centrale in "mijn" woonwijk worden gestuurd en hij/zij moet een schakelaar o.i.d. even omzetten.

KPN….. Dit is te beschamend voor woorden en ik zal mijn contract uitdienen en snel wegwezen! Eerder was ik van plan mijn mobiel toe te voegen tot KPN Compleet en nu gaat het KPN Compleet weg worden!

Bij de keuze van een nieuwe provider zal ik opletten dat deze niet aan KPN gelieerd is!!

Admin: bericht aangepast i.v.m. de huisregels

31 reacties

Reputatie 6
Badge +12
ik heb het zelfde probleem

ik heb op 15 april besteld en het zal in deze week geleverd worden

niks gebeurd deze week

na contact gehad te hebben hier op het forum

word het 7 mei opgeleverd hier

mijn NT is al geschikt alleen moeten ze in de POP het glasvezel kabeltje wisselen

en er werd mij ook verteld dat de levertijd 3 weken is hier op het forum

dit kan ik echter nergens terug vinden op mijn bestelling

ik denk dat je 3 weken moet wachten

waarom 3 weken is voor mij ook een vraag

Reputatie 2
Vooral het stukje:

KPN….. Dit is te beschamend voor woorden en ik zal mijn contract uitdienen en snel wegwezen! Eerder was ik van plan mijn mobiel toe te voegen tot KPN Compleet en nu gaat het KPN Compleet weg worden!

Zou zekers niet verkeerd zijn. Communicatie is en blijft nu eenmaal niet het sterkste punt bij KPN hoeveel excuses men hiervoor ook aanbiedt. Succes in ieder geval en ach, voor je het weer zijn die 12 maanden voorbij (geldt voor mij ook)

Dus advies voor potentiële klanten. Bezint eer ge aan KPN begint.

Reputatie 6
Badge +9
En naar welke provider willen jullie dan? allemaal huren ze het netwerk van Reggefiber, tenzij het net van een andere partij is maar dan kan je vaak geen KPN afnemen allee een select aantal aanbieders.

Nu KPN betekend vaak Reggefiber, straks een andere partij betekend Reggefiber. Reggefiber is voor 100 % in handen van? KPN 😉 (nu officieel nog 60 procent, wat ze al de volledige zeggenschap geeft, maar AFM heeft de aankoop van dde resterende 40 procent goedgekeurd)

In wezen hetzelfde dus als voor het grootste deel van het koper telecom net, dat is ook in handen van KPN.

Moraal van het verhaal, je zult altijd aan KPN gelinkt blijven.

Ervaring tot op heden leert dat je bij KPN vaak eerder al 500 mbit kan afnemen dan bij de concurenten op hetzelfde net. Ik kan zelf bij KPN upgraden naar 500 mbit, maar bij Vodafone of een andere partij is 100 mbit de max wat ik zou kunnen krijgen.

Dat Reggefiber in handen is van KPN heeft hier niets mee te maken. Iedere provider kan gebruik maken van de glasvezelkabel, zoals Vodafone etc., maar Telfort en XS4ALL dat zijn nou wel dochters van KPN en daar wil ik niet zijn. Ik wil service en niet dat er gejojood wordt met klanten en dat je op je knieën moet gaan liggen of ze ff een kabeltje of stekkertje in de centrale willen omzetten.

Het gaat mij om de service en niet om als KPN-klant met een kluitje in het riet gestuurd te worden.

Reggefiber heeft weliswaar de glasvezelkabels hier in de grond gelegd maar dat doen ook andere bedrijven zodat zij niet het alleenrecht hebben.

Het is net als bij het kiezen van een energieleverancier. Het netwerk is hier in handen van Liander (vergelijkbaar met de glasvezelkabel bij Reggefiber) maar ik kies wel het energiebedrijf met de beste dan wel met de goedkoopste prijs en het zou mooi zijn als dat samengaat.

Bij KPN heb je NIET DE GOEDKOOPSTE PRIJS EN DE SERVICE IS HELEMAAL VER TE ZOEKEN DAN WEL AFWEZIG!!!!!!!!!!! Als de klant zich maar via een contract verbonden heeft dan is bij KPN alles in orde en zij maken géén fouten, WÉL BLUNDERS!!!!!

Reputatie 6
Badge +12
tot nu toe heb ik goede service gehad van kpn

ik ben van mijn jaarcontract over gestapt

naar alles in een instap nu heb ik voor hetzelfde geld een iptv ontvanger en itv via tablet enz.

en ook nog is met korting van een half jaar

netjes een iptv ontvanger via de post ontvangen

ik had een kpn switch nodig voor de overige rand apparatuur

deze werd ook netjes gratis via de post geleverd

al met al goede service

maar nu met de bestelling van glasvezel plus pakket

dit lijkt langs elkaar te lopen bij kpn (moet nog 7 mei afwachten)

maar waarom 15 april besteld in de week van 15 april geleverd en 15min. geen verbinding

helemaal niks nu nog niet

zelf contact moeten zoeken met kpn

hun zeggen dat het pas 7 mei word geleverd

3 weken dus

wat ik helemaal niet in mijn bestelling kan zien

laat kpn in deze bestelling zeggen dat het 3 weken in mijn geval

en een maand bij uw geval geleverd kan worden

bij U wel de NT vervangen

lijkt mij dat deze zelfde monteur het in het POP station het ook over kan zetten

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag nigel7,

Welkom op het forum!

Wat een onfortuinlijke gang van zaken!

Zou je me in een privébericht je postcode, je huisnummer, en de naam van de contractant kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik op dit moment voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Koen

Reputatie 6
Badge +12
Koen

kunt U het voor mij ook na kunnen kijken of het echt 7 mei ingaat

of misschien eerder hoop ik

moet ik mijn gegevens sturen ?

Reputatie 6
Badge +12
hoeft al niet meer

heb het vandaag gekregen volgens afspraak kpn

20150507_144821.jpg

Houdt er rekening dat KPN van alles toezegt maar dat ze óók tussen de WINTERSLAAP en de VOORJAARSMOEHEID in zitten.

Na ontvangst van onderstaande e-mail, eind vorige week, zwijgt KPN en rust men kennelijk verder!

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 29 april over de levering van uw Glasvezelpakket Plus. Allereerst wil ik excuses maken voor de onduidelijke voorlichting vanuit de klantenservice. De genoemde perioden lijken uit de lucht gegrepen. Graag informeer ik u hierover.

Internetsnelheid
U heeft op 26 april de internetsnelheid van 500 Mbit/s via Mijn KPN besteld. Wij doen natuurlijk ons uiterste best deze snelheid zo spoedig mogelijk te leveren.

Openstaande order
Op dit moment is de bestelling van het Glasvezelpakket Plus nog niet doorgelopen. Dat betekent dat uw bestelling nog niet volledig is geleverd. Ik heb een melding aangemaakt om deze order door te laten lopen zodat de levering van de verhoogde snelheid van start kan gaan. Ik verwacht hierover in de loop van volgende week meer informatie over te kunnen verschaffen. Ik verzoek u dan te reageren op deze e-mail.

Hebt u nog vragen?
Reageer op dit bericht, kijk op kpn.com/glasvezel/help of bel gratis 0800-0404. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Kijk ook eens op forum.kpn.com voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Marion ***
KPN Klantenservice Glasvezel

Admin: gegevens medewerker verwijderd i.v.m. privacy.

Reputatie 6
Badge +12
klopt lijkt langs elkaar te lopen

als kpn gewoon op de bestelling zet dat het 3 weken duurd

voor de oplevering en dat er technische wat aangepast moet worden

had ik me ook niet druk hoeven te maken

maar ik heb het nu na 3 weken en op de datum wat de klanten service aan gaf

dit vind ik dan goed

alles werkt NOU tot ik gisteren de tv aan zetten

ik had dus geen tv en geen zin om te bellen (zie morgen wel)

tv kastje met f14 soring gewoon aangelaten

en ja vandaag weer tv zal wel iets met de omschakeling in de pop te makken hebben gehad

maar ik ben nu tevreden

ik denk dat het bij jou het 18 mei word als ik het met mij vergelijk

als je even een minder boos topic opstart bv (wanneer 500 glasvezelplus actief klantenservice ?)

dan krijg je denk ik netjes een private bericht welke dag het in gaat

is maar een tip

Reputatie 4
Badge +9
peter-keetfm, 

Dat zijn inderdaad prima meetresultaten, Peter! Bedankt voor het presenteren van de snelheid die je nu haalt!

Als je nog vragen hebt, dan lees ik het graag!

Boudewijn, KPN Webcare.

Degelijke mensen doen met degelijke mensen zaken en dan moet U dus NIET bij KPN zijn. Bij de klantenservice van KPN wordt men kennelijk opgeleid in het liegen dan wel bedriegen van klanten. De leugens volgen elkaar in rap tempo op en kennelijk ziet men bij KPN door de LEUGENS de REALITEIT niet meer om over WAARHEID maar te zwijgen want ze zijn volledig het spoor bijster.

Gister ontving ik per e-mail onderstaande LEUGEN die op de andere stapel leugens gelegd kan worden.

Want denkt u hiervan "uw wijkcentrale moet worden omgezet naar de snelheid van 500 Mbit/s" terwijl maanden geleden een kennis op ca. 50 mtr. afstand van mijn huis en aangesloten op dezelfde wijkcentrale voor XS4ALL proef draaide op de snelheid van 500Mbit/s en inmiddels heeft hij het proefdraaien omgezet naar een 500Mbit/s-abonnement.

Wat mij betreft IS ER MET DE WIJKCENTRALE NIETS AAN DE HAND maar is zowel de KLANTENSERVICE als KPN ZELF hard aan een UPGRADE toe.

Laat de opeengestapelde leugens voor aspirant KPN-abonnees voldoende reden zijn om te blijven waar ze zijn. Men komt bij KPN niet van de regen in de drup maar in een tsunam (ook van leugens) terecht die zijn weega niet kenti!!!

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 8 mei. Allereerst mijn excuses voor de late beantwoording. KPN doet haar best de e-mails binnen 24 uur te behandelen. Helaas is dit in uw geval niet gelukt.

Internetsnelheid
Ik begrijp dat u teleurgesteld bent in het feit dat u nog niet de juiste internetsnelheid behaald. Doordat uw wijkcentrale moet worden omgezet naar de snelheid van 500 Mbit/s heeft KPN Reggefiber ingeschakeld voor deze upgrade. Op dit moment staat deze upgrade gepland voor eind mei. Ik begrijp dat dit voor u uitermate vervelend is en graag had ik dit proces voor u versneld.

Hebt u nog vragen?
Reageer op dit bericht, kijk op kpn.com/glasvezel/help of bel gratis 0800-0404. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar. Kijk ook eens op forum.kpn.com voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Marion
KPN Klantenservice Glasvezel

Reputatie 7
Grote woorden naar aanleiding van een mail die bijna de waarheid is.

Jammer dat KPN een paar woordjes vergeet in de veronderstelling dan de mail daardoor "duidelijker" wordt.

"uw wijkcentrale moet worden omgezet naar de snelheid van 500 Mbit/s" moet zijn:

"uw glasvezel aansluiting in de wijkcentrale moet worden omgezet naar de snelheid van 500 Mbit/s".

Elke glasvezelkabel heeft zijn eigen "netwerkkaart" in de wijkcentrale en deze worden bij bestaande wijkcentrales individueel vervangen door een 500Mbps exemplaar bij bestelling van een 500Mbps aansluiting.

Het is duidelijk wjb dat je een Vriend van KPN bent want het zijn niet een paar woordjes die KPN-klantenservice in de mail vergeten zou hebben. Dat er een kabeltje omgezet moet worden dan wel een persoonlijke netwerkkaart in de wijkcentrale vervangen moet worden is me duidelijk maar zal me ook worst wezen.

Dit gegeven was namelijk ook al bekend toen ik me in april aanmeldde voor het 500 Mbit/s abonnement en toen was ook al bekend dat dit (mogelijk) zou moeten gebeuren.

Waarom zou zou nu pas, nadat we een aantal weken verder zijn, Reggefiber speciaal hiervoor opdracht hebben gekregen alsof ik de 1e gebruiker van 500 Mbit/s ben? en het lijkt me een simpele handeling voor een KPN-monteur.

Nee wjb, de klantenservice probeert hun brevet van onvermogen telkens te verdoezelen door grote onwaarheden/leugens te schrijven waarbij ze hopen dat de klant erin stinkt.

Iedere amateur zou zich kapot schamen voor dit "HOUTJE TOUWTJE GESTUNTEL" van KPN, DE PROFESSIONALS!!!!

Reputatie 7
Zo te zien heb je nog maar weinig berichten van mij gelezen, anders zou je namelijk ook gezien hebben dat ik tot één van de meer critische leden van dit forum behoor die er ook niet voor zal schuwen om stevige bewoordingen te gebruiken richting KPN als ik dat gerechtvaardigd vind.

Dat klantenservice een onderdeel is waar nog heel veel werk aan de winkel is bij KPN dat moge duidelijk zijn.

Die afdeling (callcenter bemand door goedkope studenten) heeft weinig kennis van het product en diensten van KPN.

Je bent ook niet de eerste die naar 500Mbps overstapt, ook ik ben je voorgegaan en bij mij is de doorlooptijd zo'n 6 weken geweest.

Je bent echter wel de eerste die naar 500Mbps overstapt op de glasvezellijn die van de wijkcentrale naar jouw woning loopt en daarvan moet de kaart in de wijkcentrale vervangen worden.

Het glasvezel netwerk wordt beheerd door Reggefiber en niet door KPN. Het betreft dus ook niet een eenvoudige handeling die door een KPN monteur uitgevoerd kan worden, sterker nog een KPN monteur heeft geeneens toegang tot de locatie waar die kaart vervangen moet worden. Vandaar dus de "speciale" opdracht.

Adminstratief kan er ook nog een hoop verbeteren bij KPN. Je hebt volkomen gelijk dat er een aantal weken (blijkbaar twee) zit tussen de aanvraag en de opdracht aan Reggefiber. Mocht jouw huidige abonnement echter nog een "oud" 100/100Mbps abonnement zijn, dan is er ook een abonnementswijziging benodigd die eerst administratief verwerkt moet zijn. En helaas, van "parallel processing" heeft KPN (of eigenlijk de verouderde systemen van KPN) nog nooit gehoord.

Daar kun je je dan heel druk over maken, maar de vraag is wat je daarmee wint en als straks die 500Mbps actief is dan vraag je je helemaal af waarom je je zo druk heb gemaakt, want je zult in het dagdagelijks gebruik helemaal niets van die extra bandbreedte merken.

Reputatie 6
Badge +12
wjb

waarom heeft kpn geen toegang tot de pop (wijkcentrale)

reggefiber is van kpn

500/500 verbinding kun je dagelijks wel merken hoor ligt er wel aan wat je er mee doet

als je 4k ultra hd gaat streamen ff blueray film downloaden

en als je bv ook nog op 5 tv glas HD gaat kijken

dan gaat 100/100 er echt tegen aan hikken

maar is maar een voorbeeld

ik ben er wel blij mee dan ik van 100 naar 500 ben gegaan

na de bestelling ben ik er gelijk achter aan gegaan omdat het die dag zal geleverd worden maar niks

omdat ik er gelijk werk van heb gemaakt heeft het bij mij maar 3 weken geduurd

laat kpn het gewoon even melden dat er nog iets aangepast moet worden

en dan het +/- een maand gaat duren OP de bestelling

Reputatie 7
Reggefiber is inderdaad een volle dochter van KPN, maar dat wil nog niet zeggen dat medewerkers van KPN werkzaamheden mogen uitvoeren die bij die dochter belegd zijn.

Zo is ook de FTU (Fiber Termination Unit) bij jou thuis door een medewerker van Reggefiber geïnstalleerd, terwijl de NTU (Network Temination Unit) bij jou thuis waarschijnlijk door een medewerker van KPN geplaatst (op de FTU geklikt).

4K ultra HD streamen is zo'n 25Mbps en ook dan zal je dat bij een 100Mbps verbinding nauwelijks merken.

5 keer HD glas (zal wel niet vaak gebeuren) neemt inderdaad bijna 65Mbps (mits er naar 5 verschillende HD glas zenders gekeken wordt), maar zelfs dan zal de performance van jouw web browser er nauwelijks onder lijden.

Anders wordt het bij grote uploads en downloads, maar ook dan alleen als de gehele lijn tussen de twee eindpunten van de communicatie deze 500Mbps aan zouden kunnen en dat is veelal niet het geval.

Reputatie 6
Badge +12
nou

als het niks uit maakt waarom leveren ze het dan

ik heb er ieder geval wel baat bij

Reputatie 7
En ook ik heb er baat bij, maar dat heeft dan wel te maken met het specifieke gebruik.

Ik synchroniseer de backups van mijn bedrijf met een NAS thuis en de backups van de machines thuis met een NAS op mijn bedrijf.

Zou ik dit niet doen, dan zou ik zo weer terugstappen naar 100Mbps. (Scheelt toch weer € 120,- per jaar.)

Wat mooi is, is dat je elke maand die snelheid kan aanpassen en tegen de tijd dat ik die 500Mbps echt voor privé gebruik nodig zou gaan hebben (en die tijd komt :D) dan is alles "ready to go".

Maar waar het hier echt om gaat is:

Is een doorlooptijd van een paar weken echt iets waar je je zo druk om moet maken. Mijns inziens niet.

Reputatie 6
Badge +12
wjb

vraagje weet je al een oplossing

ik heb de v9 er weer achter

http://forum.kpn.com/t5/Internet/problemen-v9-V1-01-00T09-7/m-p/330570#M37915

Reputatie 4
Badge +9
Voor wjb en overige de geinteresseerde lezers: we hebben het gesprek in deze thread voortgezet.

KPN is thuis als ze jaarlijks zo'n kleine duizend euro van je bankafrekening kunnen binnenharken en verder zijn ze in geen velden of wegen te bekennen maar heb ik na meer dan 3 weken, anders dan 4 x 180 graden draaien en dus weer op het startpunt, niets concreets gehoord op mijn aanvraag.

Voor zo'n bedrag kun je bij KPN dus geen enkele service verwachten anders dan leugens incasseren maar ik heb inmiddels voldoende ervaringen gehoord die mensen bij andere providers hebben opgedaan.

KPN is een categorie lager gezakt dan alle motorclubs/-bendes bij elkaar maar KPN blinkt uit als de nummer 1 positie bij HET TUIG VAN DE RICHEL!!!!

Het is jammer dat consumentenprogramma's op TV het seizoen erop hebben zitten maar ik ga zéker méér met deze informatie doen via verschillende andere media en zo mogelijk ook fora, want voor het MONSTER KPN moeten mensen gewaarschuwd worden. Eén grote TERINGBENDE en dat is KPN!!!!

Reputatie 7
Tsjonge, wat een frustratie. Heel veel indruk zal dit echter niet maken, zeker niet op forumbezoekers zoals ik die het moeten doen met een xDSL-verbinding van zo'n 26 Mb/s of minder zonder uitzicht op verbetering. Ik zou al heel blij zijn met een glasvezelverbinding van 100/100 of zelfs 50/5, maar dat zit er hier niet in.

Daarom maak je op mij de indruk van een verwend kind dat moord en brand schreeuwt omdat het ff moet w8en op het toefje slagroom op z'n ijsje.

Reputatie 6
Badge +12
nou

ik snap het wel een beetje hoor

26 april besteld kpn geeft op de bestelling niks aan dat het 3 a 4 weken gaat duren

bij mij niet in ieder geval

als kpn gewoon op de bestelling zegt er moet nog apparatuur aangepast worden

en dit neemt 3 a 4 weken in beslag dan weet iedereen het die het besteld

toefje slagroom op z'n ijsje

klopt maar je besteld een dienst en je betaald en wilt het gaan gebruiken

dat een ander een adsl verbinding heeft boeit niet tog

ik had al jaren 0.2 up en 2 down up z'n 45kbs en down 200kbs (geen youtube mogelijk)

dat rijssen holten een pilot project voor het buiten gebied heeft heb ik nu glasvezel door het druk riool

en nu lekker dat toefje slagroom op z'n ijsje een 500/500 verbinding

maar ik blijf er bij mijn mening je kunt een dienst afnemen/kopen dan wil je het ook hebben

Reputatie 7
peter-keetfm schreef:
klopt maar je besteld een dienst en je betaald en wilt het gaan gebruiken

Betaald? Volgens mij niet eerder dan wanneer het ook echt geleverd wordt. Kortom de slagroom moet nog ff geklopd worden, maar moeder heeft ook nog niet afgerekend.

Reageer