Beantwoord

Upgrade plaatsgevonden, maar geen snelheid verhoging.

  • 25 May 2019
  • 12 reacties
  • 398 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,
er heeft bij ons in de wijk (Almelo, Hankemaborg) een upgrade plaatsgevonden van de DSL. Op de fourstack site en ook KPN site zelf (postcode check) geeft aan dat nu 100Mb (bonded 200Mb) mogelijk is. Gezien mijn abonnement Alles in 1 standaard, had ik nu verwacht dat mijn snelheid automatisch verhoogd zou zijn, maar deze is nog steeds 16Mb. Moet er dan nog iets gebeuren of ben ik te ongeduldig. Dit laatste zou kunnen heb al zins 1987 KPN internet en heb lange tijd overwogen om over te stappen; glasvezel wordt hier nul al een jaren aangeboden. Ik was dus blij verrast dat KPN bezig gingen met de upgrade.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten Paul.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 May 2019, 13:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Beste pifs,

Als de upgrade net is uitgevoerd, moet de lijn nog overgezet worden.
Een KPN Moderator zal kijken wat de mogelijkheden zijn voor u.
Gemiddeld reageert een KPN Moderator binnen 1 tot 3 dagen

Met vriendelijke groet,
Ice Minelandr
Reputatie 2
Ok Ice dank voor bericht, dus toch iets te ongeduldig 😉
Hoi @pifs . Leuk je even gesproken te hebben!
Ik zie inderdaad dat de wijkcentrale een upgrade heeft gehad. Dat maakt dat ik jouw verbindingstype nu kan aanpassen. In jouw woning is zogenaamde pairbonding beschikbaar. Hiervoor is altijd een monteur nodig. Deze komt volgende maand bij jou langs. Vanaf dat moment zul je in staat zijn om veel meer rendement uit je verbinding te halen. Ga uit van 80 - 100Mbit. Je lijn kan in theorie nog meer aan maar daarvoor zul je een snelheidspakket moeten nemen.
Deze upgrade en het monteurs bezoek zijn in ieder geval gratis. 🙂
Laat je weten hoe het afloopt?
Reputatie 2
Helemaal vergeten om te laten weten hoe het afgelopen is, nou perfect. Monteur was zo aardig het isra punt te verleggen naar in de meterkast. Deze zat officieel in de woonkamer. Ik ben hiervoor zelf maar even de kruipruimte ingegaan.
Monteur heeft daarna de rest zonder problemen kunnen uitvoeren. Resultaat 102 Mb download en 60 Mb upload. Dubbele is dus nu ook mogelijk. We hebben lang gewacht op deze upgrade, maar uiteindelijk beloond.
Gr. Paul
Top! Fijn dat het allemaal zo netjes is afgehandeld! Dank voor je update. 🙂
Reputatie 2
Ik heb toch nog een vraag. Ik heb de optie voor de dubbele snelheid aangezet en nu is mijn download inderdaad verdubbeld. Had eigenlijk verwacht, en dat begreep ik destijds van de monteur, dat ook de upload snelheid omhoog zou gaan, maar dit is niet het geval. Nu ken ik de techniek niet, maar simpel geredeneerd zou een extra draadje erbij voor zowel de download als de upload een verandering moeten geven.
Dus vraag: hoe zit dit nu precies en waarom zie ik geen verandering upload snelheid.
Gr. Paul.
Reputatie 7
Badge +21
Bij VDSL2 is maximaal 100Mbps/30Mbps (down/up) mogelijk per lijn. (https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL)
Door bonding met twee aderparen wordt dat verdubbeld.
Omdat de upload door KPN niet "geknepen" wordt, kreeg je dus al de maximaal mogelijke upload.
Meer zit er niet in de zgn. standaard (VDSL2 ITU G.993.2)
Reputatie 2
Dus als je lijn al geschikt is gemaakt voor bonding, krijg je standaard al de max upload snelheid. Duidelijk, dank voor je reactie.
Gr. Paul.
Reputatie 7
Badge +21
Ook zonder bonding is dat zo, bij mij is bonding niet mogelijk (geen twee aderparen beschikbaar).
Ik heb een abonnement 100/10 maar krijg 100/30 😀
Reputatie 2
Voordat ik de optie aan had gezet was de snelheid 100/60 en nu dus 200/60.
heb al sinds 1987 KPN internet
Ik vermoed dat je 1997 bedoeld 🙂
Reputatie 2
Een oplettende lezer. Klopt helemaal, in 1987 was het er nog niet voor het grote publiek. Begon met World Access (WXS) in 1997 of iets eerder.