Beantwoord

Upgrade snelheid nog niet doorgevoerd

  • 14 September 2019
  • 7 reacties
  • 187 keer bekeken

Goeienacht mensen van de KPN ;)

Volgens kpnnetwerk.nl en fourstack https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=6711AL+131A&commit=Zoek&alt_address= zou er een verbetering van het KPN netwerk hebben plaatsgevonden de 13e.
Ik vermoed alleen dat er of iets mis is met mijn aansluiting of dat iets in de wijkkast nog niet is omgezet?
Volgens fourstack zou de max snelheid nu 222 Mbit/s kunnen zijn.
Mijn huidige abbo ondersteunt tot 50 Mbit/s en als ik 200 kan halen wil ik misschien wel een keer upgraden =)
Draai ik een paar speedtests dan zit ik daar alleen ruim onder.
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/cd714450-d679-11e9-b418-d91d1b18f4a1

De Experiabox heb ik al een half uur van de stroom afgehaald, gereboot en gereset maar daar zie ik net echt een verschil. De actual en attainable rate lijken rond de 19,5 Mbit/s down te blijven.



Kunnen jullie voor mij de lijn nalopen?

Alvast bedankt,
Bertel.


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alphs 17 September 2019, 18:45

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +19
Het duurt een paar weken voor je lijn is omgezet. Je krijgt daar vanzelf bericht over. Maar wellicht kan een medewerker dit versnellen. De medewerker komt vanzelf hier langs. Nog even geduld dus.
Hallo @Alphs , in MijnKPN kun je bij abogegevens kijken of er al een optie is om de snelheid van je abo op te waarderen, dat kost meestal ongeveer 5 euro per maand extra, die optie aanvinken en je wordt omgezet naar de hogere snelheid.
@Jan-D ik heb ernaar gekeken maar als ik op dit moment 20mbit/s haal van mijn tot 50 mbit/s aansluiting vermoed ik dat zelfs als ik een hoger abo van 100 of 200 mbit/s neem ik zal blijven steken op die 20 mbit/s.
Hallo @Alphs , zo gauw als je je snelheid aan kunt passen in MijnKPN ga je de nieuwe snelheid halen, zie ook mijn eerdere reactie.
Om die hogere snelheid te kunnen behalen moet je in de centrale en de nieuwe straatkast omgezet worden naar die nieuwe snelheid.
Als je zelf nu geen actie onderneemt kan het nog maanden duren voordat het automatisch gebeurt, vandaar het advies om, indien mogelijk, via MijnKPN omzetting aan te vragen dan wordt e.e.a. geforceerd omgezet.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @Alphs! Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden en leuk ook om te zien dat je al de nodige uitleg van Joep en Jan hebt gekregen. Je had je gegevens al heel handig in je Forum Profiel gezet en ik kon dus direct naar de situatie kijken. Die upgrade lijkt er inderdaad door te zijn en ik zie dat er ook al een wijziging van je abonnement is aangevraagd. Dat loopt allemaal, al zie ik dat er op de achtergrond wel iets op het technische vlak in de gaten wordt gehouden door een achterliggende afdeling. Ik hou de voortgang in de gaten en kom er later deze week bij je op terug,
@Bart_ Klopt als een bus.
Ik kreeg een half uur na je post een mail over mijn aangevraagde wijziging. nog een weekje wachten en dan meld ik me wel na de 26e als het nodig is :P
" Aanpassen van de verbinding
Voor deze wijziging passen wij uw verbinding aan. Het aanpassen van uw verbinding zorgt helaas voor een onderbreking van de dienst. Daarom kan uw verbinding op 26 september 2019 uitvallen. Dit duurt maximaal 15 minuten. De verbinding herstelt zichzelf weer. U hoeft hier niets voor te doen."
Reputatie 7
Badge +20
Ha, @Alphs Da's goed om te horen. Dan ga ik er vanuit dat alles dik in orde komt. Trek gerust aan de bel als ik nog iets voor je kan doen!

Reageer