Beantwoord

Upgrade snelheid / upgrade wijkcentrale

• 28 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 3172 keer bekeken

Al jarenlang blijft mijn adsl hangen op zo'n 12 mbit/s. Jarenlang is verteld dat dat aan de wijkcentrale ligt.
Ik was nu aan het surfen en zag deze link, https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Daar dus netjes mijn postcode ingevuld, blijkt dat er niks in de planning staat!
Ik snap daar helemaal niks van.
Is hier iemand die uit kan leggen wat er aan de hand is?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 29 oktober 2017, 12:37

Wat wil je precies weten? Door de afstand kan je niet meer snelheid afnemen via KPN en KPN heeft vooralsnog geen upgrade gepland.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat wil je precies weten? Door de afstand kan je niet meer snelheid afnemen via KPN en KPN heeft vooralsnog geen upgrade gepland.
In mijn wijk 3053TH heb ik dit ook.
Helaas beloofde KPN in Q1 2018 de wijkcentrale te upgraden. Eerst was de datum in de eerst week van Januari, toen werd het de 3e week (26 - 01) hierna werd het de eerste week van Februari (7 - 2). Na weer uitstel werd het 26 - 02, toen 9 Maart.
En nu staat er GEEN upgrade gepland ???

Ik vind dit meer als raar.....
Graag een reply....
Reputatie 5
Badge +6
In mijn wijk 3053TH heb ik dit ook.
Helaas beloofde KPN in Q1 2018 de wijkcentrale te upgraden. Eerst was de datum in de eerst week van Januari, toen werd het de 3e week (26 - 01) hierna werd het de eerste week van Februari (7 - 2). Na weer uitstel werd het 26 - 02, toen 9 Maart.
En nu staat er GEEN upgrade gepland ???

Ik vind dit meer als raar.....
Graag een reply....

Vanuit de leiding binnen KPN is besloten dat werkzaamheden ouder dan 2 maanden niet meer op fourstack geplaatst worden en dat updates waar zeker van is dat ze ook echt doorgaan geplaatst worden. Dat zegt overigens niets over het moment want alleen dat kan nog schuiven.

Gezien de eerder geplaatste planning verwacht ik dat de werkzaamheden echt wel gaan plaats vinden, maar wanneer is alleen nog maar de vraag. Er zijn heel veel factoren waarom werkzaamheden niet doorgaan. Binnen of buiten de schuld van KPN.
Reputatie 7
Gezien de eerder geplaatste planning verwacht ik dat de werkzaamheden echt wel gaan plaats vinden, maar wanneer is alleen nog maar de vraag. Er zijn heel veel factoren waarom werkzaamheden niet doorgaan. Binnen of buiten de schuld van KPN.Optimist! Twee jaar geleden stonden er ook upgrades op de planning voor een aantal adressen in mij dorp. Inmiddels zijn die upgrades al weer geruime tijd verdwenen en het laatste wat ik er over gehoord heb is dat ze er niet meer komen. Waardoor precies, dat is mij niet bekend. Wellicht misschien omdat te veel mensen het w88 beu waren en zijn overgestapt op Ziggo, waardoor er voor KPN niet veel meer te halen valt. Ook ik zal ooit die stap moeten zetten.
Toch zou ik wel eens willen weten wanneer dit dan gaat gebeuren.
Er zal best wel iemand zijn bij KPN die mij dit kan vertellen ?
Reputatie 7
Ik vrees van niet. Als geplande upgrades op Fourstack (tegenwoordig niet meer dan twee maanden vooruit) al onbetrouwbaar zijn, dan zal niemand binnen KPN mededelingen doen over planningen die nog veel onzekerder zijn. Op dit moment heb ik nog geen problemen met de ca. 50 Mb/s die ik nu heb. Maar dat komt vast een keer, b.v. als 4k tv een hogere vlucht gaat nemen en ik daarvoor dan niet in aanmerking kom (minimaal 100 Mb/s vereist). Mocht Ziggo dan wel 4k aanbieden (ook nog niet geheel zeker) dan komt die overstap vast.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Vinny, welkom! Dennis legt het eigenlijk al prima uit. Upgrades verschuiven regelmatig. Dit omdat er veel factoren van invloed zijn op een upgrade, en er dus ook veel redenen kunnen zijn waarom ze verplaatst moeten worden Vaak is het zo dat upgrades die verder in de toekomst gepland staan ook vaker verplaatst worden. Om klanten dan niet steeds blij te maken met een potentiële mus, is er voor gekozen om upgrades verder weg dan 2 maanden niet meer te laten zien.

Voor ons, als medewerkers, is Fourstack ook de informatievoorziening. Wij gaan uit van data die daar staan. In bepaalde gevallen kunnen we navraag doen, maar vaak komt daar ook niet heel veel meer uit dan een prognose. Omdat in jouw geval de wijzigingen steeds vrij kort opschuiven verwacht ik dat de planning nu ergens zit net buiten de 2 maanden periode. Waardoor het dan net niet zichtbaar is. Ik kan je dan ook alleen maar vragen af te wachten.
Ik geloof eerder dat het verschuiven van de upgrade datums voorkomt uit het gegeven dat de kpn geen er geen geld aan wil uitgeven. Ik krijg hier al jaren te horen dat de wijkcentrale (3123PK) een upgrade gaat krijgen maar er gebeurd om precies te zijn helemaal niets. En dat te bedenken bij een centrale van een type waar nog net geen telefoniste meer in zit om na "een momentje alstublieft" met een patch kabel de lijn door te verbinden. De wijkcentrale hier is zo'n beetje op sterven na dood, dus daar is nu eigenlijk onze hoop op gevestigd. Wanneer dat ding eindelijk ten grave gedragen zal worden, dan zal de kpn er eindelijk een nieuwe neer moeten gaan zetten die wel uit deze eeuw stamt!
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Baalboyschiedam, welkom! Heel vervelend dat je hier tegenaan loopt 😞. Ik zie dat je op een ander topic ook gereageerd hebt: daar krijg je zo een inhoudelijke reactie van me. Hopelijk kan de monteur morgen meer voor je betekenen!

Reageer