Beantwoord

Upgrade straatkast en verhoging snelheid

  • 13 October 2019
  • 16 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 1

Al enige tijd zijn jullie bezig om de straatkast in duiven 6921 GK te vervangen cq te moderniseren wanneer zijn hier de werkzaamheden klaar en kunnen wij als klant hiervan profiteren ?

 

[i]*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid[/i]

icon

Beste antwoord door Bart_ 30 October 2019, 12:49

Bekijk origineel

16 reacties

Hallo @Gert Klijnhout , via onderstaande link kun je precies volgen wat er bij jou gaat gebeuren:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
en via onderstaande link kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief zodat je als eerste op de hoogte bent van de te gebeuren dingen:
https://www.kpnnetwerk.nl/
Badge +19
Als de kast klaar is duurt het minimaal een maand voor je de nieuwe snelheid hebt. Kpn klanten krijgen automatisch bericht.
Reputatie 6
Badge +9
Zo te zien zijn de werkzaamheden klaar.
Alleen moeten de aansluitingen nog aangepast worden, het signaal komt nu nog uit de wijkcentrale en dat moet omgezet worden naar het signaal uit de straatkast.
Dit gebeurt in principe vanzelf binnen enkele maanden en is soms ook te "forceren" door het aansturen van een monteur.
Als je je forumprofiel aanvult met je gegevens zoals je adres en klantnummer dan kan een webcare medewerker even kijken wat er mogelijk is.
Hallo @Gert Klijnhout , je kunt de snelheidsverhoging ook forceren door in MijnKPN voor een hogere snelheid te kiezen, dan MOET er namelijk een monteur aangestuurd worden om het te realiseren.
Zelf heb ik het onlangs ook bij de hand gehad, kast aangepast op 4 oktober, 5 oktober snelheidsverhoging aangevraagd, realisatie 22 oktober a.s.
Succes.
Reputatie 1
Zo te zien zijn de werkzaamheden klaar.
Alleen moeten de aansluitingen nog aangepast worden, het signaal komt nu nog uit de wijkcentrale en dat moet omgezet worden naar het signaal uit de straatkast.
Dit gebeurt in principe vanzelf binnen enkele maanden en is soms ook te "forceren" door het aansturen van een monteur.
Als je je forumprofiel aanvult met je gegevens zoals je adres en klantnummer dan kan een webcare medewerker even kijken wat er mogelijk is.

Profiel is aangevuld.
Reputatie 1

Beste Dennis mijn profiel is aangevult

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Gert Klijnhout Zoals we zonet al besproken hebben. Je kunt binnenkort gaan profiteren van die extra snelheid. Op 28 oktober komt er een monteur bij je langs om alles in orde te maken. Alvast heel veel plezier met de verbeterde snelheid gewenst! 

Reputatie 1

Bart,

 

Helemaal TOP en wacht met smart op de 28e en hoop hierbij dat de jarenlange ergernis van ineenstorten van de internetsnelheid voorbij is !

Misschien ten overvloed maar misschien toch van belang voor de monteur om te melden dat ik nu gebruik maak van bonded pair dat wat gedaan is om de ruis welke op lijn A zit te onderdrukken.

 

  1. Klijnhout
Reputatie 1

Beste Bart,

 

Inmiddels ben ik ook gebeld door Volker Wessel deze willen ook op de afgesproken datum langs komen voor een lijnmeting ! 

Het mag wat kosten !

Wel heb ik nog een vraag, zoals ik al eerder schreef heb ik nu Pair Bonding blijf ik dit houden ?

Voor de toekomst (snelheidsverhoging) zou ik dit wel graag willen en zo dus ook klaar te zijn voor deze toekomst en voor mijn gevoel geeft dit namelijk meer mogelijkheden en zeker gezien de historie aanmerkelijk minder snelheidsproblemen !

 

  1. Klijnhout.
Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Gert Klijnhout Goed om te horen dat de afspraak nu vaststaat! Je zult je pairbonding houden, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken! 

Reputatie 1

Helaas het komt vandaag niet goed de vriendelijke KPN monteur is langs geweest deze had de opdracht om de per post aangeleverde V10 modem te installeren dat wat al door mij zelf was gedaan hij kon alleen maar controleren of deze naar behoren werkt en is toen weer vertrokken.

De aansluiting omzetten in de nieuwe straatkast zou volgens deze nog wel even op zich laten wachten.

De monteur van Volker Wessel waardoor ik afgelopen week ben gebeld is niet geweest !

 

  1. Klijnhout.
Reputatie 7
Badge +20

Ha @Gert Klijnhout Ik snap niet helemaal wat hier gebeurd is. Ik ga er achteraan en laat het je weten zodra ik duidelijkheid heb. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Gert Klijnhout Wat een gek verhaal. Dat er iets mis is gegaan is in elk geval duidelijk. Ik vermoed dat het als volgt zit: 

De monteur zal zijn gekomen omdat de term ‘pairbonding’ in de order voorkomt en ons systeem dit verkeerd heeft verwerkt. Er zal zodoende iemand zijn geboekt om pairbonding in orde te maken, vandaar ook dat je die nieuwe Experia Box hebt gekregen. Dat was niet noodzakelijk, aangezien je al pairbonding hebt. 

Wat er wel moet gebeuren is dat er een monteur langskomt om je aansluiting in de wijkcentrale om te zetten. Klaarblijkelijk is het nodig om hier iemand van Volker Wessels in te schakelen. Dat is niet altijd het geval, maar het komt wel vaker voor. 

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben: wat heeft Volker Wessels verder aangegeven? Hebben ze een datum genoemd waarop ze wel komen of wanneer er iets gedaan kan worden? Ik zie aan mijn kant van de lijn dat men in elk geval bezig is om jouw situatie te monitoren. Ik hou dit in de gaten en zal je laten weten als hier een update is. 

Voor nu mijn excuses voor deze vreemde gang van zaken. 

 

 

Reputatie 1

Beste Bart,

 

Volker Wessel heeft buiten dat zij mij vorige week hebben gebeld voor een afspraak dd 28-10-2019 niets meer van zich laten horen !

Wel vindt ik vandaag 29-10-2019 bij thuiskomst een kaartje van een KPN monteur in mijn brievenbus dat hij om 11.52 uur aan de deur is geweest daar waar ik niets van wist ook geen mail of sms van heb ontvangen !

Volgens de instructie op het kaartje heb ik gebeld met KPN service 0800-0402 de aardige dame welke ik gesproken heb vond het ook vreemd en heeft navraag gedaan op een andere afdeling waarna zij alleen nog maar een nieuwe ticket kon aanmaken zodat ik gebeld ga worden voor een nieuwe afspraak voor weer een monteur !!! ???

  1. Klijnhout.
Reputatie 7
Badge +20

Ha @Gert Klijnhout Nog even de bevestiging via dit bericht, nadat we elkaar al hadden gesproken. De snelheidsupgrade is inmiddels verwerkt en je merkt al dat je verbinding veel sneller en stabieler is. Je kunt tot ongeveer 200 Mbit/s gaan halen. Bij je abonnement hoort een snelheid tot 50 Mbit/s en als je meer wilt kun je een extra snelheidspakket overwegen. Dat is van latere zorg: geniet eerst van de stabiele verbinding. Wat er verder precies is misgelopen bij het in orde maken van de afspraak durf ik je vooralsnog niet te zeggen. Als ik er nog achter kom laat ik het je weten. 

Reputatie 1

Inderdaad alles werkt inmiddels zoals het moet afgezien van de menselijke factor wat de aansturing van de monteurs betreft is eigenlijk alles soepel verlopen.

Mijn dank dan ook aan al de betrokken medewerkers van KPN voor het oplossen van mijn probleem.

 

Met vriendelijke groet,

  1. Klijnhout.

Reageer