Beantwoord

Upgrade van 100 Mbit/s naar 500 Mbit/s maar ik zie en meet geen verschil?

  • 1 February 2019
  • 9 reacties
  • 572 keer bekeken

Ik zou sinds vandaag een verhoogde internetsnelheid (glasvezel) moeten hebben. Maar ik meet geen verschil met de oude 100 Mbit/s verbinding. Zijn er zaken die ik of KPN moet uitvoeren? Ik heb thuis de Experia Box V10. Alles is bekabeld met cat5e en heb overal Gigabit apparatuur staan.

Ik haal nu rond de 95 Mbit/s up & down, maar dat had ik ook vorige week en 2 dagen geleden etc.
icon

Beste antwoord door Dennis-L 1 February 2019, 09:25

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Wanneer heb je de upgrade aangevraagd?
Grote kans dat je nog op een EoF (100mbit) poort in de POP (glasvezelcentrale) gepatcht bent.
Als je nog op een EoF poort bent gepatcht zal er een monteur naar de POP moeten gaan om jou op een GoF (gigabit) poort te patchen.
Als je jouw forumprofiel aanvult met je klantnummer e.d. dan kan een webcare medewerker kijken of dat het geval is en wanneer je omgepatcht gaat worden.
@Dennis-L bedankt voor de info. Gek dat ik van KPN dan geen melding heb gehad dat ze nog iets zouden moeten omzetten...

@Bart_ kan dit door een webcare medewerker worden uitgezocht? Of moet ik de KPN servicedesk bellen?
Reputatie 6
Badge +9
@Dennis-L bedankt voor de info. Gek dat ik van KPN dan geen melding heb gehad dat ze nog iets zouden moeten omzetten...

@Bart_ kan dit door een webcare medewerker worden uitgezocht? Of moet ik de KPN servicedesk bellen?


Webcare medewerkers zien dezelfde gegevens als de klantenservice, dus je kan of wachten op een webcare medewerker of bellen ☺️
Ik zie trouwens in de Experia Box wel dat de modus 1000M Full duplex is (WAN Ethernet connectie).

Ik lees net in een mail die ik 2 weken geleden heb ontvangen van KPN het volgende:

Aanpassen van de verbinding
Voor deze wijziging passen wij uw verbinding aan. Het aanpassen van uw verbinding zorgt helaas voor een onderbreking van de dienst. Daarom kan uw verbinding op 1 februari 2019 uitvallen. Dit duurt maximaal 15 minuten. De verbinding herstelt zichzelf weer. U hoeft hier niets voor te doen.

Alleen jammer dat ik geen idee heb op welk tijdstip dit dus zou moeten plaatsvinden... nog even geduld dus...
Reputatie 6
Badge +9
Ik zie trouwens in de Experia Box wel dat de modus 1000M Full duplex is (WAN Ethernet connectie).

Ik lees net in een mail die ik 2 weken geleden heb ontvangen van KPN het volgende:

Aanpassen van de verbinding
Voor deze wijziging passen wij uw verbinding aan. Het aanpassen van uw verbinding zorgt helaas voor een onderbreking van de dienst. Daarom kan uw verbinding op 1 februari 2019 uitvallen. Dit duurt maximaal 15 minuten. De verbinding herstelt zichzelf weer. U hoeft hier niets voor te doen.

Alleen jammer dat ik geen idee heb op welk tijdstip dit dus zou moeten plaatsvinden... nog even geduld dus...


Grote kans dat je vanochtend ergens dan bent omgezet al.

Je het volgende eens kunnen doen
  1. NT (glasvezelkastje) stroomloos maken
  2. Experiabox uitzetten
  3. NT weer van stroom voorzien en even een minuutje of 2 wachten
  4. De Experiabox weer aanzetten
  5. Nogmaals een speedtest
je kunt dit ook na kijken op het glasvezel kastje
als 2 groen en een oranje brand 100mbit naar pop
als er 3 groen branden 1gbit naar pop
Reageerders bedankt voor de tips, die had ik allemaal al uitgevoerd en gecheckt. Maar wat wil het geval? Net rond 12:30 zie ik ineens de beloofde snelheid 🙂

Ik had al alle kabels gecheckt, maar nu lijkt het te werken en zie ik een up/download van meer dan 500 mbit/s. Dus ik had wat meer geduld moeten betrachten... Kortom probleem opgelost.
Ik wou nog opmerken heeft je eigen hardware wel gigabit ondersteuning maar dit doet zo te lezen niet meer terzake.
Reputatie 7
Hey JoSaNL, gefeliciteerd met je snelle 500 Mbit/s glasverbinding 😃 Ik zie dat ik verder niet meer nodig ben om het e.e.a. na te kijken. Bedankt @Dennis-L en @peter-keetfm voor de heldere uitleg 🙂 Als je nog vragen hebt over je verbinding laat het dan weten, de community helpt je graag!

Reageer