Beantwoord

Upgrade van het internet in Hoorn?

• 11 mei 2018
  • 5 reacties
  • 253 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Al jaren is de snelheid van het internet voor mij een doorn in het oog en al jaren worden geplande upgrades steeds maar weer uitgesteld. De laatste geannuleerde update van de KVD is van februari 2017. Hoewel heel Hoorn allang al van een upgrade is voorzien is ons deel van de wijk nog steeds heel traag.
Voor mij is dat ook een reden geweest dat ik een uitstapje heb gemaakt naar Ziggo maar inmiddels gelukkig weer terug ben bij KPN.

Sinds een maand zie ik een hoop straatkasten erbij komen in de wijk. Zelfs bij mij in de straat is er 1 geplaatst en ook in het dorp naast Hoorn zie ik op plekken straatkasten erbij komen. Maar op fourstack zie ik nog steeds niets van een upgrade.

Hoewel 19 mb (huidige snelheid) niet voor heel veel problemen zorg zou een snelheid van 50 of zelfs 100mb wel tot mijn wensen horen.

Ik lees zelfs berichten dat fourstack niet altijd up to date is en dat upgrades niet altijd vermeld worden.

Kan iemand mij vertellen hoe lang werkzaamheden t.b.v. Een upgrade kunnen duren?
Weet überhaupt iemand of de komst van de straatkasten een gevolg zijn van een upgrade?
En kan iemand mij eventueel vertellen hoe de planning er op dit moment, buiten fourstack, uitziet voor mijn buurt? We zijn echt het laatste deeltje van Hoorn dat nog met traag internet moet doen.
En weet iemand of de komst van de vele straatkasten ook betekend dat de wijkkast volledig vernieuwd wordt?

Nog wat aanvullende info....er is ruim een maand geleden een kast geplaatst bij de KVD die op 117 mtr van de wijkcentrale staat.
Ongeveer drie weken gelden is bij mij in de straat een straatkast geplaatst en ik woon er nog geen 30 mtr vandaan.
Ongeveer 100 mtr van mijn straatkast staat ook een nieuwe straatkast . En ongeveer 100 mtr daarvan staat ook de KVD. Al weet ik dat deze info niets zegt over de kabels in de grond. Dit kan veel langer zijn.
Zelf woon ik op 1957 van de wijkcentrale.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Joran 14 mei 2018, 14:12

Er is licht aan de (verre) horizon 😉 De upgrade staat gepland voor Q3 van dit jaar. Met enkele maanden komt er weer een exactere datum zichtbaar in Fourstack. Nu er daadwerkelijk straatkasten zijn geplaatst gaat er ook geleverd worden. Uitstel is altijd mogelijk, afstel verwacht ik niet meer.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Upgrades in Fourstack worden weergegeven voor maximaal 2 maanden. Maar ook dat is geen garantie voor de uitvoering daarvan.
Reputatie 5
Badge +6
Upgrades in Fourstack worden weergegeven voor maximaal 2 maanden. Maar ook dat is geen garantie voor de uitvoering daarvan.

Dank je wel! Hier ben ik volledig mee bekend!
Reputatie 7
Badge +28
Als er straatkasten worden geplaatst zal dat niet voor niets zijn 🙂 Het kan inderdaad nog een paar maanden duren voor de invoerkabel is aangesloten en aansluitingen kunnen worden overgeplaatst. Dat is nu verder dan Fourstack in de toekomst kijkt.

Begin vorig jaar had ik ook navraag gedaan (met slecht nieuws), ik heb gevraagd of er inmiddels wel groen licht is voor jouw adres. Hoop op het beste!

Schrijf je overigens ook even in voor de nieuwsbrief, dan word je op de hoogte gehouden! KPN NetwerkNL - Inschrijven
Reputatie 5
Badge +6

Begin vorig jaar had ik ook navraag gedaan (met slecht nieuws), ik heb gevraagd of er inmiddels wel groen licht is voor jouw adres. Hoop op het beste!

Schrijf je overigens ook even in voor de nieuwsbrief, dan word je op de hoogte gehouden! KPN NetwerkNL - Inschrijven

Dank je wel Joran! Laat jij mij dan nog even weten of het bericht positief is?

Als ik mij niet vergis liggen de kabels ook allemaal.

Nogmaals dank
Reputatie 7
Badge +28
Er is licht aan de (verre) horizon 😉 De upgrade staat gepland voor Q3 van dit jaar. Met enkele maanden komt er weer een exactere datum zichtbaar in Fourstack. Nu er daadwerkelijk straatkasten zijn geplaatst gaat er ook geleverd worden. Uitstel is altijd mogelijk, afstel verwacht ik niet meer.

Reageer