Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

• 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2452 keer bekeken

Toon eerste bericht

95 reacties

Reputatie 1
Hallo iedereen,

Nou @Paul_ het blijkt dat @S van Schaik niet de enige is waar het is ingestort. Bij met hetzelfde gebeurd, wel nadat de firmwareupdate is gedaan.
indien nodig zou je voor mij ook een monteur kunnen regelen?

Mvg.

@S. Meulenberg.
Ik hoop dat het de 13e lukt. Ik durf er geen garanties op te geven.

De laatste 2 keer uitstel was door een technisch beletsel. De maanden ervoor weer ik niet maar er kunnen veel redenen zijn voor uitstel zoals vergunningen en gewijzigde plannen en dergelijke. Ik snap dat het frustrerend is maar er zit niets anders op dan afwachten...

Men verschuilt zich achter algemeenheden als 'technische belemmeringen' en excuses als ' Ik snap dat het frustrerend is maar er zit niets anders op dan afwachten...'.
De upgrade stond voor Q4 2016 gepland. Misschien nog wel eerder. MEN WACHT DUS AL EEN JAAR AF.
Ik vind het het ongehoord. Het ergst vind ik nog dat er voor KPN geen alternatief is in Gouda en jullie maken daar dankbaar gebruik (lees misbruik) van door klanten al meer dan een jaar aan het lijntje te houden en over het probleem weinig tot geen informatie naar buiten te brengen. Ik denk dat Noord-Korea transparanter is dan KPN.
Hallo iedereen,

Het is de kast weer gelukt om de KPN tegen te werken, het is weer een week verschoven. Stand is nu kast - KPN 25 tegen nul.
@Heisenberg er is in deze wijk wel een fatsoenlijk alternatief hoor, de kabel van Rekam. Deze is vorig jaar vervangen door glasvezel en daar kunnen ze niet tegenop. Maar soms zijn de voordeeltjes bij het mobile gebruik aanleiding om te blijven.
We zullen zien of het ze ooit gaat lukken.

Mvg.

Rekam/Caiway is geen alternatief voor mij. Met name op het gebied van interactieve televisie. Caiway heb ik slechte ervaringen mee.
Ik maak inderdaad ook gebruik van KPN compleet.
Mijn excuses aan een ieder voor mijn wellicht wat buiten proportionele reacties. Ik kan me (zoals jullie wellicht hebben gemerkt) nogal ergeren aan de situatie.
Reputatie 7
Badge +28
Dat moet ik Paul even vragen als hij weer terug is. De monteur had het in ieder geval wel moeten weten, excuses daarvoor! Zonde van de tijd. Maar het goede nieuws is dat er niets mis is met de straatkast. Deze tijdelijke snelheid is gelukkig eenmalig 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dat ziet er weer prima uit! En deze keer blijft het gelukkig op deze snelheid werken 😉
Reputatie 7
Badge +24

De laatste 2 keer uitstel was door een technisch beletsel. De maanden ervoor weer ik niet maar er kunnen veel redenen zijn voor uitstel zoals vergunningen en gewijzigde plannen en dergelijke. Ik snap dat het frustrerend is maar er zit niets anders op dan afwachten...
Reputatie 7
Badge +24
Ja, het zou kunnen maar ik weet het eerlijk gezegd niet. Die info kan ik helaas niet inzien.

Ja, ik zou exact hetzelfde hebben hoor. Het is ook frustrerend, ook voor de afdeling die hier over gaat. Het lijkt nu niet zo maar over het algemeen is Fourstack een stuk betrouwbaarder geworden dit jaar m.b.t. upgrades. Ik hoop voor jullie dat het nu wel gaat lukken! Dan zet ik jullie met liefde om.
Reputatie 7
Badge +24
Ik hoop het toch ten zeerste! De upgrade staat in ieder geval ook weer daadwerkelijk op jouw adres dus dat lijkt me een goed teken. Verder moeten we het toch weer afwachten. *fingers crossed*
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor de gegevens @S. Meulenberg! Voor jou geldt exact hetzelfde, op 2 november wordt je omgezet. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Nee, anders had ik dat zeker in dit geval gedaan. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
@Tomaatje, als er een upgrade gepland staat, dan vind je die hier: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik hoop dat je binnenkort de gewenste upgrade krijgt!
Reputatie 7
Badge +24
Oké, er staat nu dus nog steeds een upgrade gepland voor Q1 2018? Dat is wel een goed teken in ieder geval. Sinds een aantal maanden is Fourstack wat betreft geplande upgrades wel een stuk betrouwbaarder geworden namelijk. De specifieke reden voor de uitstel van deze upgrade is niet zo makkelijk te achterhalen maar dikke kans dat het één van de redenen is die Erik al eerder heeft genoemd.

Mijn voorstel: Houd Fourstack de komende tijd in de gaten. Uiteindelijk zal de upgrade als het goed is veranderen van Q1 2018 naar een specifieke maand. Mocht er iets anders komen te staan, stuur me dan een bericht en dan ga ik er voor je achteraan. Niet dat ik de situatie dan kan veranderen maar hopelijk kan ik je dan wel wat meer duidelijkheid geven. Hopelijk zal dat niet nodig zijn want ik begrijp als geen ander de frustraties over broodnodige upgrades. 😉
Reputatie 7
Badge +24
It wasn't me. 😉 Maar dit lijkt me wel een goed teken. Nu maar hopen dat het niet te hard gaat vriezen (of dat er niet gegraven hoeft te worden).

(Bij mijn adres staat er december 2017 en ik hoop ook van harte dat 't allemaal lukt (ik zit nu op ~15 MB/s))🤞🏽
Reputatie 7
Badge +24
Hey Stefan, dat klopt niet inderdaad. Het systeem is het ook eens dat het niet klopt en wil een monteur voor je inplannen. Ik stuur je een privébericht!

(misschien handig om het in 1 topic te houden zodat Koen en ik elkaar niet gaan tegenwerken. ;))
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor het signaal! Welke firmware-update bedoel je precies? Of bedoel je gewoon de omzetting naar VVDSL? Ik heb nu een 'vermoedelijke storing' aangemaakt om het te laten monitoren. Eens kijken wat daar uit komt. Ik laat jouw monteur eerst nog even staan voor de zekerheid Stefan.

Als ik wat hoor laat ik het weten!
Reputatie 7
Badge +27
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +30
De upgrade is sinds 17 Augustus terug gezet, maar er is iets met de weergave van upgrades voor de aangesloten adressen.

Juliana van Stolbergstr nummer 44 zit sowieso op die kast aangesloten, met een afstand van minder dan 190 meter. Als het een andere kast is (deze: 2805RT 49 KVD) zou dat adres alsnog de upgrade moeten krijgen en dat gebeurt ook niet. (deze twee kasten hebben trouwens precies dezelfde upgrade).

Maar, terwijl ik bezig was met dit verhaal schrijven, sprint ie op September 2017 (wat aan de achterkant normaliter begin september/eind augustus is)

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Mijn hoop is niet heel groot. Vaak zie je dat de upgrade 1-3 dagen van te voren verdwijnt en dan op de dag of 1 dag na de datum de snelheid ook genoemd wordt.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ja dat is sowieso gek, maar ik bedoel de upgrade in het algemeen. In jouw geval dus op de straatkast en enkele omliggende postcodes.
Reputatie 7
Badge +30

Men verschuilt zich achter algemeenheden als 'technische belemmeringen' en excuses als ' Ik snap dat het frustrerend is maar er zit niets anders op dan afwachten...'.
De upgrade stond voor Q4 2016 gepland. Misschien nog wel eerder. MEN WACHT DUS AL EEN JAAR AF.
Ik vind het het ongehoord. Het ergst vind ik nog dat er voor KPN geen alternatief is in Gouda en jullie maken daar dankbaar gebruik (lees misbruik) van door klanten al meer dan een jaar aan het lijntje te houden en over het probleem weinig tot geen informatie naar buiten te brengen. Ik denk dat Noord-Korea transparanter is dan KPN.
Als jij denkt dat dit de mark belemmert en KPN misbruik van haar positie in dit gebied van gouda maakt kan je je klacht het beste wenden tot de ACM. Zij hebben ook daadwerkelijk de middelen om KPN hier op aan te spreken
Reputatie 7
Badge +30
Wat is dat omzetten?Dat is een wijziging waarbij de aansluiting omgezet wordt naar VVDSL. In veel gevallen is daar een monteur in de wijkkast voor nodig. En tijdens de aanvraag voor de omzetting wordt ook direct het modem gecheckt.

Robin
Reputatie 7
Badge +30
Maar Paul, waarom gaat deze maar tot 20-22Mbit/s?
Reputatie 7
Badge +30
T lijkt een beetje alsof er een andere DSLAM gebruikt wordt, of andere profielen. Sowieso is 120 attainable down nogal hoog als je kijkt naar de attenuation. Daarbij is de up 10 lager. Netalsof de extra up mist en bij de down is ingezet. En vervolgens kan je die niet gebruiken omdat het profiel op 110 vast staat (zoals gebruikelijk) waardoor de noise margin omhoog gaat

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Beste @S van Schaik, ik zie op Fourstack dat er wel een geplande upgrade is op jou postcode:

Reputatie 7
Badge +18
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Toch absurd dat ze die kasten zo weer met graffiti lopen te bekladden. Bah! 😞

Reageer