Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

  • 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2545 keer bekeken


Toon eerste bericht

95 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je bent er vandaag vroeg bij Stefan. 😉 Het is dan eindelijk zover! Ik heb de omzetting erin gezet en op 2 november (ja, de omzetting zelf duurt ook even helaas) zal je in de loop van de dag VVDSL hebben!
Reputatie 1
Hallo iedereen,

Jaja, volgens mij heeft Stefan de wekker extra vroeg gezet om te checken. @Paul_ Maar nu eventjes serieus omdat ik ook op dezelfde kast zit, zou je voor mij ook omzetting in gang willen zetten?
Jammer dat het dan weer eventjes duurt maar dat kan er nog wel eventjes bij.

Mvg
Reputatie 7
Badge +24
Maar natuurlijk. Ik heb jouw gegevens nog niet volgens mij. Reageer op m'n privébericht en ik zet het voor je om. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor de gegevens @S. Meulenberg! Voor jou geldt exact hetzelfde, op 2 november wordt je omgezet. 🙂
Reputatie 2
Badge
Dank u,

Is er een mogelijkheid om het te versnellen ?😇

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +24
Nee, anders had ik dat zeker in dit geval gedaan. 🙂
Nee, anders had ik dat zeker in dit geval gedaan. 🙂

Wat is dat omzetten?
Foutstack geeft nu bij mij inderdaad ook aan dat de upgrade is doorgevoerd.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Mijn verbinding wordt ook 2 november omgezet.
Reputatie 7
Badge +30
Wat is dat omzetten?Dat is een wijziging waarbij de aansluiting omgezet wordt naar VVDSL. In veel gevallen is daar een monteur in de wijkkast voor nodig. En tijdens de aanvraag voor de omzetting wordt ook direct het modem gecheckt.

Robin
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Beste klant, uw verbinding is aangepast. U kunt vanaf nu gebruikmaken van uw verbeterde verbinding of als u nieuwe apparatuur hebt
ontvangen kunt u dat vanaf nu aansluiten. Kijk op www.kpn.com/installeren voor meer informatie. Mvg, KPN.

Hé hé dat weer achter de rug. Als ik thuis ben zou ik eens kijken op hoeveel de modem ingetraint is. (Pas na 5e) of een medewerker kan dat nu al stiekem voor me in zien.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben zo vrij geweest om het te checken. 🙂 Houd er wel rekening mee dat je wordt 'gecapped' op 85 Mb/s i.v.m. het abonnement.

Actuele bitrate down: 111214.0 (111 Mb/s)
Actuele bitrate up: 22102.0 (22 Mb/s)
Ik zit op deze zelfde kast aangesloten , volgens Netco Fourstack is hij nu 100Mbit/s.
Echter zojuist de speedtest gedaan , deze komt nog niet boven de Down 16.5 en 2.0 Up.

Zijn alle lijnen vandaag omgezet of maar een bepaald aantal?

Groetjes Wesley
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Klopt @Wesley86 je kunt via de klantenservice je verbinding laten omzetten, of wachten tot je een brief krijg van KPN met de mededeling dat je snelheid verhoogd kan worden met een persoonlijke code (dacht ik) om het in gang te zetten.

Groetjes Stefan
Bedankt voor je antwoord Stefan .

Mijn abbo heb ik bij Telfort , echter vorige week gebeld met klantenservice en verteld dat de upgrade is voldaan en of er nog iets moet gebeuren met omzetten of ik zelf nog contact moet opnemen met KPN.
Dat was niet nodig volgens klantenservice want dat zou automatisch gaan.
Nu begin ik toch sterk te twijfelen aan dit verhaal van klantenservice. 🤔
Reputatie 7
Badge +24
Hey @Wesley86, zoals Stefan al aangeeft gaat dat uiteindelijk wel omgezet worden. Op wat voor termijn dat dan zou gebeuren kan ik niet zeggen. Telfort gebruikt wel andere systemen en hebben hun eigen werkwijze. Mijn advies: maak een topic aan op het Telfort forum en mijn blauwe collega's helpen je hier graag bij.
Reputatie 1
Hallo Iedereen,

Not @Paul_ bij mij is het ook uitgevoerd.
Actueel 110121 (110 MB/s)
Actueel 22371 (22 Mb/s)

Praktijk 80 Mb/s is abbo, misschien eventueel nog aan te passen. Dit abbo bestaat eigenlijk niet meer, bevat nog gratis Spotify.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +30
Maar Paul, waarom gaat deze maar tot 20-22Mbit/s?
Door de upgrade deed niks het meer bij mij. Gelukkig heeft de monteur het verholpen.
Via speedtest zie ik dat ik down 50,9 haal en up 12,6. Volgens fourstack zou ik 81 down moeten kunnen halen. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Reputatie 2
Badge
hoi,

hier mijn lijn status, me up ziet er idd afwijkend uit.

@RobinFlikkema



en me actuele snelheid



groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +30
T lijkt een beetje alsof er een andere DSLAM gebruikt wordt, of andere profielen. Sowieso is 120 attainable down nogal hoog als je kijkt naar de attenuation. Daarbij is de up 10 lager. Netalsof de extra up mist en bij de down is ingezet. En vervolgens kan je die niet gebruiken omdat het profiel op 110 vast staat (zoals gebruikelijk) waardoor de noise margin omhoog gaat

Robin
Reputatie 2
Badge
T lijkt een beetje alsof er een andere DSLAM gebruikt wordt, of andere profielen. Sowieso is 120 attainable down nogal hoog als je kijkt naar de attenuation. Daarbij is de up 10 lager. Netalsof de extra up mist en bij de down is ingezet. En vervolgens kan je die niet gebruiken omdat het profiel op 110 vast staat (zoals gebruikelijk) waardoor de noise margin omhoog gaat

Robin


hoi

met een reset is me upload iets omhoog gelopen en me down gelijk, misschien trekt het wat bij.
volgens de KPN postcode check is idd een upload van 32 Mbit mogelijk.



Buiten dat mag ik niet klagen ben er erg tevreden over.

groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +24
@S van Schaik: Er zijn de afgelopen dagen wel werkzaamheden geweest op veel DSLAM's, wellicht dat het daar mee te maken heeft.

@Heisenberg: Jij hebt het Alles-in-1 Instap pakket. Dat betekent 40 Mb/s dus 50 Mb/s klinkt goed. 🙂
Reputatie 3
Badge
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.
Hoi Eric
Het lijkt mij heerlijk om na diverse uitgestelde upgrades,,van iemand te horen,,wat er aan de hand is,,en of wanneer de upgrade wel plaats vind
Groetjes Tomaatje

Reageer