Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

• 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2452 keer bekeken

Toon eerste bericht

95 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Laten ze die gat zo onbeheerd achter? ? Of stonden die werklui achter jou? ?
Reputatie 2
Badge
Goed dag.

Tot mijn verbazing staat de upgrade van moment van schrijven weer terug op fourstack. Op mijn adres daar in tegen staat de upgrade er nog niet.

Groetjes Stefan.
Reputatie 2
Badge
Hoi.

Bedankt voor de informatie @RobinFlikkema het blijft voorlopig nog afwachten. Juist door dat er een upgrade komt blijft het lastig om een keuze te maken op een andere provider (glas), KPN is tog mijn voorkeur, alleen de bandbreedte laat de wensen over op dit moment.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hallo.

De upgrade staat nu op 25 september 2017, want komt er daarna ? Q1/2018.

Kan iemand van KPN uitzoeken en/of inzien waar het telkens mis gaat. Vorige reactie van KPN was dat de datum gewoon gehaald wordt, was geen enkele reden dat het uitgesteld zou worden. Inmiddels x maanden verder verwijderd van de toen aangeven datum van oplevering.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Dank voor de reacties @Erik_
Ik zou het graag horen,
Alvast bedankt voor de moeite.😃

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Top @Erik_. Dankje voor de navraag. Zou het kunnen zijn dat de aanpassingen in de hoofdcentrale de reden geweest kan zijn voor mijn toen de tijd onstabiele internet verbinding (zie vorige topic).

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi @RobinFlikkema bedankt dat je je op de hoogte gesteld hebt 🙂 .
Nu had ik nog een vraag die je misschien kan beantwoorden, als de kast de 22ste geüpgrade is wat volgt er na. Aanvraag omzetten drager ? En hoe lang duurt dat dan en krijg je dan eerst een fallback profiel etc ?

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

De kast is inmiddels actief (ventilatie draait), nu wachten tot ze hem opleveren.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Reputatie 2
Badge
Hoi Sjaak,

Lekker is dat zeg. Vanmiddag zag ik Volkerwessels er weg rijden rond 4 uur. Ergens de kabels beschadigd of zo ? Wat me opgevallen is dat de bewoners daar nu een nieuw hekwerk hebben neer gezet, mogelijk iets gebeurt tijdens het plaatsen van het hek misschien ?.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Haha nee onbeheerd achtergelaten zo als op de foto te zien. Die lui willen het liefst voor 4 uur de auto in en vol gas naar huis.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi

@S. Meulenberg je verbinding zou nu weer moeten werken. Zojuist de monteur gesproken die er aan het werk was, alles is weer netjes opgelast in de grond. Alleen het straatwerk komen ze morgen afmaken.

@Edit. De werkzaamheden hadden geen betrekking met de upgrade die nog steeds niet vrijgegeven is.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Morgen het moment dat de kast vrijgegeven wordt. Wat gaat sneller?, bellen naar de klantenservice of via het forum de drager om laten zetten naar het nieuwe netwerk.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi, @Paul_

Misschien ben ik een beetje vroeg maar de upgrade is nog steeds niet door gevoerd na de zoveelste uitstel. Waar gaat het nu dan weer fout ?.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Grappig, beide staan nu op vrijdag de 13de.
Gewoon weer een dump dus. Ik weet niet wie ze uit voerd die upgrades hier maar ze laten aardig wat steken vallen.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Zou het dan de 13de wel lukken?
Ik zelf ga er van uit van niet. Welke technische problemen zorgen er voor dat de oplevering met meerdere maanden uitgesteld kunnen worden. Zijn de mensen die er aan werken wel vakbekwaam of een stelletje amateurs?

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Mijn hoop is niet heel groot. Vaak zie je dat de upgrade 1-3 dagen van te voren verdwijnt en dan op de dag of 1 dag na de datum de snelheid ook genoemd wordt.

Hoi @RobinFlikkema

Bedoel je de upgrade op de postcode van de kast zelf, of het adres waar de dienst geleverd wordt. Op mijn adres zelf is de upgrade al een maand verdwenen.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Gaat het nu echt gebeuren... De upgrade staat nu op mijn adres ook weer terug op de 20ste. Ik hoorde een maand eerder de 19de vallen in een andere topic, wie weet.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Dank u,

Is er een mogelijkheid om het te versnellen ?😇

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Klopt @Wesley86 je kunt via de klantenservice je verbinding laten omzetten, of wachten tot je een brief krijg van KPN met de mededeling dat je snelheid verhoogd kan worden met een persoonlijke code (dacht ik) om het in gang te zetten.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
hoi,

hier mijn lijn status, me up ziet er idd afwijkend uit.

@RobinFlikkema

en me actuele snelheid

groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
T lijkt een beetje alsof er een andere DSLAM gebruikt wordt, of andere profielen. Sowieso is 120 attainable down nogal hoog als je kijkt naar de attenuation. Daarbij is de up 10 lager. Netalsof de extra up mist en bij de down is ingezet. En vervolgens kan je die niet gebruiken omdat het profiel op 110 vast staat (zoals gebruikelijk) waardoor de noise margin omhoog gaat

Robin

hoi

met een reset is me upload iets omhoog gelopen en me down gelijk, misschien trekt het wat bij.
volgens de KPN postcode check is idd een upload van 32 Mbit mogelijk.

Buiten dat mag ik niet klagen ben er erg tevreden over.

groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Tot mijn verbazing is mijn vorige probleem nog niet verholpen, voor de upgrade zakte me snelheid wel eens met 50% terug tot wel 12 mbit, (volgens de modem) en dat is nu weer het geval. Hele week kunnen genieten van 111mbit en nu weer terug gezakt naar de 50.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi

@Paul_
Hier ook sinds die nieuwe firmware upgrade van de experia box V10 de T03.2 dacht ik

Wel een hele dag op de 111 mbit gezet voor dat de snelheid inzakte.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi

Updateje @Paul_@S. Meulenberg
Even kort samengevat
Monteur is zojuist geweest en heeft een meting gedaan. Snelheid direct op de centrale en bij mij thuis zijn gelijk, er zit op de paar kbtjes geen verschil. Het volgende wat hij kon zien (7 adressen zitten er nu aangesloten op de nieuwe kast) is dat mijn snelheids profiel is geconfigureerd tot een 50/5 verbinding en dat dat het maximale is wat die kaart kan halen volgens zijn systeem. Zijn ideeën wat het kan zijn is dat de kast nog niet goed geconfigureerd is of juist toen ik de 111 mbit haalden de kast niet goed geconfigureerd was.

Groetjes Stefan

Reageer