Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

Toon eerste bericht

95 reacties

@Heisenberg: Jij hebt het Alles-in-1 Instap pakket. Dat betekent 40 Mb/s dus 50 Mb/s klinkt goed. :)

edit: probleem opgelost
Reputatie 7
Badge +23
@Tomaatje, als er een upgrade gepland staat, dan vind je die hier: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik hoop dat je binnenkort de gewenste upgrade krijgt!
Goedemorgen Paul.
Daar heb ik de laatste anderhalf jaar regelmatig opgestaan,,maar telkens als de plandatum in zicht kwam,..Werd er een nieuwe datum opgezet.
Recentelijk werd de geplande upgrade van Q4 2017,,veranderd in Q1 2018.
Niemand bij klantenservice kan vertellen waarom en wat er aan de hand is.
Dank je voor je reactie.
Reputatie 7
Badge +23
Oké, er staat nu dus nog steeds een upgrade gepland voor Q1 2018? Dat is wel een goed teken in ieder geval. Sinds een aantal maanden is Fourstack wat betreft geplande upgrades wel een stuk betrouwbaarder geworden namelijk. De specifieke reden voor de uitstel van deze upgrade is niet zo makkelijk te achterhalen maar dikke kans dat het één van de redenen is die Erik al eerder heeft genoemd.

Mijn voorstel: Houd Fourstack de komende tijd in de gaten. Uiteindelijk zal de upgrade als het goed is veranderen van Q1 2018 naar een specifieke maand. Mocht er iets anders komen te staan, stuur me dan een bericht en dan ga ik er voor je achteraan. Niet dat ik de situatie dan kan veranderen maar hopelijk kan ik je dan wel wat meer duidelijkheid geven. Hopelijk zal dat niet nodig zijn want ik begrijp als geen ander de frustraties over broodnodige upgrades. 😉
Dank je,,ik hou je op de hoogte..
Reputatie 7
Badge +23
Graag gedaan! 🙂
Jou advies opgevolgd,,gelijk even gekeken..en wat schetst mijn blije verbazing?
Planning status veranderd in ...Januari 2018.
In die anderhalf jaar dat er upgrades gepland werden,,heb ik nog nooit een maand gezien,altijd kwartalen,,zou het nu echt gaan gebeuren?😀 😀
Je hoort van me in februari
Bedankt tot zover
Reputatie 7
Badge +23
It wasn't me. 😉 Maar dit lijkt me wel een goed teken. Nu maar hopen dat het niet te hard gaat vriezen (of dat er niet gegraven hoeft te worden).

(Bij mijn adres staat er december 2017 en ik hoop ook van harte dat 't allemaal lukt (ik zit nu op ~15 MB/s))🤞🏽
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Tot mijn verbazing is mijn vorige probleem nog niet verholpen, voor de upgrade zakte me snelheid wel eens met 50% terug tot wel 12 mbit, (volgens de modem) en dat is nu weer het geval. Hele week kunnen genieten van 111mbit en nu weer terug gezakt naar de 50.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +23
Hey Stefan, dat klopt niet inderdaad. Het systeem is het ook eens dat het niet klopt en wil een monteur voor je inplannen. Ik stuur je een privébericht!

(misschien handig om het in 1 topic te houden zodat Koen en ik elkaar niet gaan tegenwerken. ;))
Reputatie 1
Hallo iedereen,

Nou @Paul_ het blijkt dat @S van Schaik niet de enige is waar het is ingestort. Bij met hetzelfde gebeurd, wel nadat de firmwareupdate is gedaan.
indien nodig zou je voor mij ook een monteur kunnen regelen?

Mvg.

@S. Meulenberg.
Reputatie 7
Badge +23
Bedankt voor het signaal! Welke firmware-update bedoel je precies? Of bedoel je gewoon de omzetting naar VVDSL? Ik heb nu een 'vermoedelijke storing' aangemaakt om het te laten monitoren. Eens kijken wat daar uit komt. Ik laat jouw monteur eerst nog even staan voor de zekerheid Stefan.

Als ik wat hoor laat ik het weten!
Reputatie 2
Badge
Hoi

@Paul_
Hier ook sinds die nieuwe firmware upgrade van de experia box V10 de T03.2 dacht ik

Wel een hele dag op de 111 mbit gezet voor dat de snelheid inzakte.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi

Updateje @Paul_@S. Meulenberg
Even kort samengevat
Monteur is zojuist geweest en heeft een meting gedaan. Snelheid direct op de centrale en bij mij thuis zijn gelijk, er zit op de paar kbtjes geen verschil. Het volgende wat hij kon zien (7 adressen zitten er nu aangesloten op de nieuwe kast) is dat mijn snelheids profiel is geconfigureerd tot een 50/5 verbinding en dat dat het maximale is wat die kaart kan halen volgens zijn systeem. Zijn ideeën wat het kan zijn is dat de kast nog niet goed geconfigureerd is of juist toen ik de 111 mbit haalden de kast niet goed geconfigureerd was.

Groetjes Stefan
Reputatie 1
Hallo iedereen,

Het kan toch nooit lang goed gaan met deze kast, werkt het dan gaan ze er aan liggen sleutelen net zo lang tot dat het fout is.
Wat gaat er nu gebeuren? Gaan ze het profile aanpassen want het kan geleverd worden. Dat is bewezen want we hebben het gehad.
Het kan mij niets schelen of het een goed of fout profile is. Ze mogen het ook proberen met bonding.
50/5 profile is niet acceptable, abbo is 80/8 dus daar wil ik wel bij in de buurt komen.

zal wel weer een tijdje duren voor ze erachter zijn.

Prettig weekend ,

Sjaak.
Reputatie 7
Badge +27
Dag Stefan en Sjaak, Paul is net met vakantie dus ik neem het even over.

De straatkast is op een zogenaamd 'fallback profiel' gezet. Dat betekent dat vectoring niet actief is omdat er Experiaboxen zijn aangesloten op de straatkast die niet met vectoring kunnen omgaan. Door het fallback profiel is 52/5Mbit de maximumsnelheid. Vectoring is een techniek dat een stuk snellere verbindingen kan leveren via VDSL, maar een vereiste is dat álle aangesloten modems geschikt zijn. Als dat niet het geval is treedt er storing op. Dit is ook de reden dat vectoring vooralsnog alleen beschikbaar is op straatkasten en niet in hoofdcentrales. De straatkasten bevatten alleen KPN aansluitingen.

Een fallback profiel gebeurt vaak als een straatkast net is opgeleverd. Ik vermoed dat jullie in eerste instantie wel 110Mb hebben gehaald omdat jullie de eerste gebruikers waren door de vroege omzetting. De andere gebruikers met een ongeschikte Experiabox worden benaderd om de Experiabox om te ruilen. Op 30 november wordt het fallback profiel weer uitgeschakeld en komt de volledige snelheid binnen.

Geen goed nieuws dus, na al het uitstel van eerder. Over een krappe 3 weken is het opgelost maar het spijt me voor deze onaangename verrassing.
Reputatie 2
Badge
Hoi,

@Joran
Dankje voor de toelichting, zelf had ik al een vermoeden dat de vectoring uitgeschakeld stond. Het grappige van de KPN monteur dat hij totaal niet wist waar hij het over had en zelfs mij niet eens geloofde dat we ooit überhaupt 111 mbit gehad hadden. Maar goed nu is de reden bekend en de 50 mbit is nog steeds voldoende, hiervoor hadden we krap de 20 maar. Aan de andere kant, hoe kon het zijn dat dat Paul dat niet kon zien in het systeem, dat had weer een bezoek van een monteur kunnen schelen.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Dat moet ik Paul even vragen als hij weer terug is. De monteur had het in ieder geval wel moeten weten, excuses daarvoor! Zonde van de tijd. Maar het goede nieuws is dat er niets mis is met de straatkast. Deze tijdelijke snelheid is gelukkig eenmalig 🙂
Reputatie 2
Badge
hoi,

kleine update,

snelheid loopt weer lekker op 👌

groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Dat ziet er weer prima uit! En deze keer blijft het gelukkig op deze snelheid werken 😉

Reageer