Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

  • 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2543 keer bekeken


Toon eerste bericht

95 reacties

Reputatie 1
Hallo Stefan,

Nee hoor gewoon reparatie. Diverse mensen bij mij in de straat hebben sinds vorige week totaal geen verbinding meer, ik ook dus.
Ze verwachten niet dat het voor het weekend wordt opgelost.

Groetjes,
Sjaak.
Reputatie 2
Badge
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Reputatie 2
Badge
Hoi @Paul_ zodra ik de wijziging op fourstack ziet meld ik me hier.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +24
Zoals gezegd is Erik op vakantie dus pak ik 'm over. 🙂 Bedankt voor de update! Nu hopen dat Fourstack binnenkort wordt aangepast zodat we de drager kunnen wijzigen! We houden 't in de gaten.
Reputatie 2
Badge
Hoi,

De kast is inmiddels actief (ventilatie draait), nu wachten tot ze hem opleveren.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Zeker! Of, nou ja, eigenlijk is dat middenin mijn vakantie. Maar een van mijn mede-moderators zal je inderdaad helpen 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Erik helpt je natuurlijk direct de 22e 😃
Reputatie 7
Badge +27
Daar kan ik op antwoorden, Stefan :)

We doen, bij dergelijke grote verschillen in snelheid, vaak wel proactief de klant benaderen voor drageraanpassing. Maar dat kan een paar weken duren. Echter, als je hier meldt zodra fourstack de nieuwe snelheid aangeeft, kan ik de drageraanpassing voor je laten doorvoeren. Hiervoor moet je dan in de centrale worden omgeplugd. Dus hoe lang dit duurt hangt af van wanneer er een monteur beschikbaar is. Meestal een paar dagen tot twee weken in de toekomst. In die tussentijd blijf je zitten op je huidige profiel en snelheid.
Reputatie 2
Badge
Hoi @RobinFlikkema bedankt dat je je op de hoogte gesteld hebt 🙂 .
Nu had ik nog een vraag die je misschien kan beantwoorden, als de kast de 22ste geüpgrade is wat volgt er na. Aanvraag omzetten drager ? En hoe lang duurt dat dan en krijg je dan eerst een fallback profiel etc ?

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @S van Schaik, vooralsnog lijkt het door te gaan. De upgrades die op 8 September stonden zijn nu eindelijk uitgevoerd. Ik neem aan de upgrades van 22 dus ook.
Reputatie 7
Badge +27
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, Stefan, maar het zal zeker van invloed zijn geweest.
Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Top @Erik_. Dankje voor de navraag. Zou het kunnen zijn dat de aanpassingen in de hoofdcentrale de reden geweest kan zijn voor mijn toen de tijd onstabiele internet verbinding (zie vorige topic).

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een update, Stefan. Omdat er in de hoofdcentrale waar jouw wijkcentrale op aangesloten is de afgelopen tijd nogal wat aanpassingen zijn gedaan was er geen ruimte om de upgrade op jouw wijkcentrale uit te voeren. Dit is nu opgelost, ze verwachten dat de septemberdatum ook gewoon gehaald zal gaan worden.
Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Dank voor de reacties @Erik_
Ik zou het graag horen,
Alvast bedankt voor de moeite.😃

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.
Reputatie 2
Badge
Hallo.

De upgrade staat nu op 25 september 2017, want komt er daarna ? Q1/2018.

Kan iemand van KPN uitzoeken en/of inzien waar het telkens mis gaat. Vorige reactie van KPN was dat de datum gewoon gehaald wordt, was geen enkele reden dat het uitgesteld zou worden. Inmiddels x maanden verder verwijderd van de toen aangeven datum van oplevering.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi.

Bedankt voor de informatie @RobinFlikkema het blijft voorlopig nog afwachten. Juist door dat er een upgrade komt blijft het lastig om een keuze te maken op een andere provider (glas), KPN is tog mijn voorkeur, alleen de bandbreedte laat de wensen over op dit moment.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +30
De upgrade is sinds 17 Augustus terug gezet, maar er is iets met de weergave van upgrades voor de aangesloten adressen.

Juliana van Stolbergstr nummer 44 zit sowieso op die kast aangesloten, met een afstand van minder dan 190 meter. Als het een andere kast is (deze: 2805RT 49 KVD) zou dat adres alsnog de upgrade moeten krijgen en dat gebeurt ook niet. (deze twee kasten hebben trouwens precies dezelfde upgrade).

Maar, terwijl ik bezig was met dit verhaal schrijven, sprint ie op September 2017 (wat aan de achterkant normaliter begin september/eind augustus is)

Robin
Reputatie 2
Badge
Goed dag.

Tot mijn verbazing staat de upgrade van moment van schrijven weer terug op fourstack. Op mijn adres daar in tegen staat de upgrade er nog niet.

Groetjes Stefan.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @S van Schaik, ik zie op Fourstack dat er wel een geplande upgrade is op jou postcode:

Reageer