Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

  • 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2452 keer bekeken


Toon eerste bericht

95 reacties

Reputatie 2
Badge
Hoi,

@Joran
Dankje voor de toelichting, zelf had ik al een vermoeden dat de vectoring uitgeschakeld stond. Het grappige van de KPN monteur dat hij totaal niet wist waar hij het over had en zelfs mij niet eens geloofde dat we ooit überhaupt 111 mbit gehad hadden. Maar goed nu is de reden bekend en de 50 mbit is nog steeds voldoende, hiervoor hadden we krap de 20 maar. Aan de andere kant, hoe kon het zijn dat dat Paul dat niet kon zien in het systeem, dat had weer een bezoek van een monteur kunnen schelen.

Groetjes Stefan
Reputatie 1
Hallo Stefan,

Nee hoor gewoon reparatie. Diverse mensen bij mij in de straat hebben sinds vorige week totaal geen verbinding meer, ik ook dus.
Ze verwachten niet dat het voor het weekend wordt opgelost.

Groetjes,
Sjaak.
Reputatie 1
Hallo Stefan,

Dat zou kunnen. Volgens de monteur was het komplex en een flinke stapel meldingen.
Wordt in ieder geval een vergoeding voor geleden ongemak, korting deze maand.

Mvg.
Sjaak
Reputatie 1
Hallo Stefan,

Dat klopt, zo rond 16:00 bericht gehad van de KPN dat de storing voorbij was. Afgelopen weekend had ik reeds verbinding maar met zeer veel fouten volgens modem. Die zin nu vrijwel verdwenen, alleen de snelheid nog omhoog, nu heb ik 12 van de 20.
Bedankt voor de melding Stefan.

Mvg.
Reputatie 1
Zou het kunnen dat de storing van een paar weken geleden dwars ligt. Zie ook de foto's in dit onderwerp.
Het frusterende is echt wel het feit dat het zo vaak is uitgesteld, de laatste keer zelfs op de dag zelf. Als het ooit een keer gaat lukken komt er een storm van aanvragen voor het aanpassen, een in ieder geval 2 man.

Mvg.

Sjaak.
Reputatie 1
Hallo @S van Schaik en @RobinFlikkema,

Nou dan ben ik benieuwd of het gaat lukken. Mijn postcode 2805CG is volgens fourstack nog steeds wachtende op de upgrade.
Het is wel vreemd dat het met deze kast steeds niet lukt, alle andere kasten in de buurt zijn wel reeds opgewaardeerd.

Mvg.
Reputatie 1
Hallo iedereen,

Jaja, volgens mij heeft Stefan de wekker extra vroeg gezet om te checken. @Paul_ Maar nu eventjes serieus omdat ik ook op dezelfde kast zit, zou je voor mij ook omzetting in gang willen zetten?
Jammer dat het dan weer eventjes duurt maar dat kan er nog wel eventjes bij.

Mvg
Reputatie 1
Hallo iedereen,

Het kan toch nooit lang goed gaan met deze kast, werkt het dan gaan ze er aan liggen sleutelen net zo lang tot dat het fout is.
Wat gaat er nu gebeuren? Gaan ze het profile aanpassen want het kan geleverd worden. Dat is bewezen want we hebben het gehad.
Het kan mij niets schelen of het een goed of fout profile is. Ze mogen het ook proberen met bonding.
50/5 profile is niet acceptable, abbo is 80/8 dus daar wil ik wel bij in de buurt komen.

zal wel weer een tijdje duren voor ze erachter zijn.

Prettig weekend ,

Sjaak.
Nee, anders had ik dat zeker in dit geval gedaan. 🙂

Wat is dat omzetten?
Foutstack geeft nu bij mij inderdaad ook aan dat de upgrade is doorgevoerd.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Mijn verbinding wordt ook 2 november omgezet.
Door de upgrade deed niks het meer bij mij. Gelukkig heeft de monteur het verholpen.
Via speedtest zie ik dat ik down 50,9 haal en up 12,6. Volgens fourstack zou ik 81 down moeten kunnen halen. Iemand enig idee waar dat aan ligt?

@Heisenberg: Jij hebt het Alles-in-1 Instap pakket. Dat betekent 40 Mb/s dus 50 Mb/s klinkt goed. :)


edit: probleem opgelost
Ik zit op deze zelfde kast aangesloten , volgens Netco Fourstack is hij nu 100Mbit/s.
Echter zojuist de speedtest gedaan , deze komt nog niet boven de Down 16.5 en 2.0 Up.

Zijn alle lijnen vandaag omgezet of maar een bepaald aantal?

Groetjes Wesley
Bedankt voor je antwoord Stefan .

Mijn abbo heb ik bij Telfort , echter vorige week gebeld met klantenservice en verteld dat de upgrade is voldaan en of er nog iets moet gebeuren met omzetten of ik zelf nog contact moet opnemen met KPN.
Dat was niet nodig volgens klantenservice want dat zou automatisch gaan.
Nu begin ik toch sterk te twijfelen aan dit verhaal van klantenservice. 🤔
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.
Hoi Eric
Het lijkt mij heerlijk om na diverse uitgestelde upgrades,,van iemand te horen,,wat er aan de hand is,,en of wanneer de upgrade wel plaats vind
Groetjes Tomaatje
Goedemorgen Paul.
Daar heb ik de laatste anderhalf jaar regelmatig opgestaan,,maar telkens als de plandatum in zicht kwam,..Werd er een nieuwe datum opgezet.
Recentelijk werd de geplande upgrade van Q4 2017,,veranderd in Q1 2018.
Niemand bij klantenservice kan vertellen waarom en wat er aan de hand is.
Dank je voor je reactie.
Dank je,,ik hou je op de hoogte..
Jou advies opgevolgd,,gelijk even gekeken..en wat schetst mijn blije verbazing?
Planning status veranderd in ...Januari 2018.
In die anderhalf jaar dat er upgrades gepland werden,,heb ik nog nooit een maand gezien,altijd kwartalen,,zou het nu echt gaan gebeuren?😀 😀
Je hoort van me in februari
Bedankt tot zover
Reputatie 3
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.

Reageer