Beantwoord

Upgrade VVDSL Straatkast verdwenen

  • 17 augustus 2017
  • 95 reacties
  • 2543 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Hallo, Enige tijd geleden (Juli 2016) ben ik op de hoogte gesteld door de klantenservice en de KPN shop hier in Gouda dat er in Q42016 een Upgrade zou zijn van de straatkast waar ik op zit, niet veel langer is er een definitieve datum geprikt op 20 Feb 2017, oke dat is te overzien dacht ik zo.
Nou dan maar wachten tot februari, ha dacht het niet uitgesteld naar 28 maart, oke prima dan is dat maar zo dacht ik. en toen uitgesteld naar Mei 2017 -> 2 Mei -> Juni -> 19 Juni -> Juli -> 10 Juli -> 24 Juli -> 25 Aug -> 28 Aug -> en toen opeens Upgrade Weg !!!!

Telkens wordt de upgrade verplaats en niemand kan vertellen waarom en krijg van KPN zelf veel verschillende antwoorden waarom er uitgesteld word. graag zou ik willen weten waar ik aan toe ben

Mijn postcode 2805EA**
Kast Postcode 2805TG 5 KVD
https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=8047

alvast bedankt

Stefan.
icon

Beste antwoord door Erik_ 29 augustus 2017, 11:47

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, Stefan, maar het zal zeker van invloed zijn geweest.
Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @S van Schaik, ik zie op Fourstack dat er wel een geplande upgrade is op jou postcode:

Reputatie 2
Badge
Goed dag.

Tot mijn verbazing staat de upgrade van moment van schrijven weer terug op fourstack. Op mijn adres daar in tegen staat de upgrade er nog niet.

Groetjes Stefan.
Reputatie 7
Badge +30
De upgrade is sinds 17 Augustus terug gezet, maar er is iets met de weergave van upgrades voor de aangesloten adressen.

Juliana van Stolbergstr nummer 44 zit sowieso op die kast aangesloten, met een afstand van minder dan 190 meter. Als het een andere kast is (deze: 2805RT 49 KVD) zou dat adres alsnog de upgrade moeten krijgen en dat gebeurt ook niet. (deze twee kasten hebben trouwens precies dezelfde upgrade).

Maar, terwijl ik bezig was met dit verhaal schrijven, sprint ie op September 2017 (wat aan de achterkant normaliter begin september/eind augustus is)

Robin
Reputatie 2
Badge
Hoi.

Bedankt voor de informatie @RobinFlikkema het blijft voorlopig nog afwachten. Juist door dat er een upgrade komt blijft het lastig om een keuze te maken op een andere provider (glas), KPN is tog mijn voorkeur, alleen de bandbreedte laat de wensen over op dit moment.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hallo.

De upgrade staat nu op 25 september 2017, want komt er daarna ? Q1/2018.

Kan iemand van KPN uitzoeken en/of inzien waar het telkens mis gaat. Vorige reactie van KPN was dat de datum gewoon gehaald wordt, was geen enkele reden dat het uitgesteld zou worden. Inmiddels x maanden verder verwijderd van de toen aangeven datum van oplevering.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Waarom een upgrade uitgesteld wordt kan aan vele dingen liggen. Bij het maken van een planning moeten we, bijvoorbeeld, rekening houden met beschikbare voorraad aan materiaal en mensen, wersomstandigheden, vergunningen, etc... Als daarin dan, in de loop van het jaar, veranderingen plaatsvinden zal een upgrade soms verschuiven of zelfs helemaal gecanceld worden. Wat daar dan precies de reden van is, is voor ons ook niet inzichtelijk. Het feit dat een upgrade verschuift geeft ook niet per definitie aan dat er iets mis is. Soms lukt het qua tijd niet om een upgrade te doen op het eerder geplande moment, dan wordt het doorgeschoven.

Ik kan navraag voor je doen. Als ik meer hoor laat ik het je weten.
Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Dank voor de reacties @Erik_
Ik zou het graag horen,
Alvast bedankt voor de moeite.😃

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een update, Stefan. Omdat er in de hoofdcentrale waar jouw wijkcentrale op aangesloten is de afgelopen tijd nogal wat aanpassingen zijn gedaan was er geen ruimte om de upgrade op jouw wijkcentrale uit te voeren. Dit is nu opgelost, ze verwachten dat de septemberdatum ook gewoon gehaald zal gaan worden.
Reputatie 2
Badge
Goede dag.

Top @Erik_. Dankje voor de navraag. Zou het kunnen zijn dat de aanpassingen in de hoofdcentrale de reden geweest kan zijn voor mijn toen de tijd onstabiele internet verbinding (zie vorige topic).

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, Stefan, maar het zal zeker van invloed zijn geweest.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @S van Schaik, vooralsnog lijkt het door te gaan. De upgrades die op 8 September stonden zijn nu eindelijk uitgevoerd. Ik neem aan de upgrades van 22 dus ook.
Reputatie 2
Badge
Hoi @RobinFlikkema bedankt dat je je op de hoogte gesteld hebt 🙂 .
Nu had ik nog een vraag die je misschien kan beantwoorden, als de kast de 22ste geüpgrade is wat volgt er na. Aanvraag omzetten drager ? En hoe lang duurt dat dan en krijg je dan eerst een fallback profiel etc ?

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +27
Daar kan ik op antwoorden, Stefan :)

We doen, bij dergelijke grote verschillen in snelheid, vaak wel proactief de klant benaderen voor drageraanpassing. Maar dat kan een paar weken duren. Echter, als je hier meldt zodra fourstack de nieuwe snelheid aangeeft, kan ik de drageraanpassing voor je laten doorvoeren. Hiervoor moet je dan in de centrale worden omgeplugd. Dus hoe lang dit duurt hangt af van wanneer er een monteur beschikbaar is. Meestal een paar dagen tot twee weken in de toekomst. In die tussentijd blijf je zitten op je huidige profiel en snelheid.
Reputatie 7
Badge +30
Erik helpt je natuurlijk direct de 22e 😃
Reputatie 7
Badge +27
Zeker! Of, nou ja, eigenlijk is dat middenin mijn vakantie. Maar een van mijn mede-moderators zal je inderdaad helpen 🙂
Reputatie 2
Badge
Hoi,

De kast is inmiddels actief (ventilatie draait), nu wachten tot ze hem opleveren.

Groetjes Stefan
Reputatie 7
Badge +24
Zoals gezegd is Erik op vakantie dus pak ik 'm over. 🙂 Bedankt voor de update! Nu hopen dat Fourstack binnenkort wordt aangepast zodat we de drager kunnen wijzigen! We houden 't in de gaten.
Reputatie 2
Badge
Hoi @Paul_ zodra ik de wijziging op fourstack ziet meld ik me hier.

Groetjes Stefan
Reputatie 2
Badge
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Reputatie 1
Hallo Stefan,

Nee hoor gewoon reparatie. Diverse mensen bij mij in de straat hebben sinds vorige week totaal geen verbinding meer, ik ook dus.
Ze verwachten niet dat het voor het weekend wordt opgelost.

Groetjes,
Sjaak.
Reputatie 2
Badge
Hoi Sjaak,

Lekker is dat zeg. Vanmiddag zag ik Volkerwessels er weg rijden rond 4 uur. Ergens de kabels beschadigd of zo ? Wat me opgevallen is dat de bewoners daar nu een nieuw hekwerk hebben neer gezet, mogelijk iets gebeurt tijdens het plaatsen van het hek misschien ?.

Groetjes Stefan
Reputatie 1
Hallo Stefan,

Dat zou kunnen. Volgens de monteur was het komplex en een flinke stapel meldingen.
Wordt in ieder geval een vergoeding voor geleden ongemak, korting deze maand.

Mvg.
Sjaak
Reputatie 7
Badge +18
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Toch absurd dat ze die kasten zo weer met graffiti lopen te bekladden. Bah! 😞
Reputatie 7
Badge +18
Hoi, kleine update 21-09 graafwerkzaamheden bij de straat kast. Zie foto (vermoedelijk oude aansluiting verwijderen ? / nieuwe koppelingen ?)
Groetjes Stefan.

Laten ze die gat zo onbeheerd achter? ? Of stonden die werklui achter jou? ?
Reputatie 2
Badge
Hoi,

Haha nee onbeheerd achtergelaten zo als op de foto te zien. Die lui willen het liefst voor 4 uur de auto in en vol gas naar huis.

Groetjes Stefan

Reageer